Remote verwijderen Fox float 32 performance SC

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Ik gebruik de remote van mijn Fox (ID-DCJN) voorvork eigenlijk nooit. Het afstellen is ook een rotklusje en nu het veertje een keertje losgeschoten is (en iets verbogen) lukt het helemaal niet meer om het goed werkend te krijgen. Kortom, ik wil af van de remote!
Het makkelijkste is natuurlijk om het draaiknopje op de vork vast te zetten in de ‘open’ stand. Maar dat is iets te makkelijk... Als het erop zit moet het ook werken :D Dus op zoek gegaan naar een knopje voor op de vork. Ik kwam uit bij dit kitje: Afbeelding Gisteren geprobeerd te monteren. Maar het past niet helemaal... De knop zit iets te hoog en wordt ook niet geremd (geen klikjes). Dat laatste kan ook aan mij liggen want ik kan geen instructie vinden hoe de onderdeeltjes inelkaar zouden moeten passen. :o
Iemand ervaring hiermee? Heb ik toch een ander knopje nodig misschien of moet er nog meer aangepast worden aan de vork?
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Ben de servicesheets van Fox aan het doorspitten, maar man man, wat een puzzel is dat :-{
Als ik het ID invoer op de site kom ik uit op deze vork: https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=858

Wat ik al gevonden heb is dat er verschillende topcap’s zijn voor remote/geen remote. Dat zou kunnen verklaren waarom het niet past. Maar wat ik dan moet hebben om het op te lossen? Geen idee nog...

Remote topcap assembly: https://www.ridefox.com/fox17/help.php? ... #part12128
Grip topcap assembly: https://www.ridefox.com/fox17/help.php? ... #part12120

In een ander filmpje vind ik weer een instructie waarbij er geen aanpassingen aan de vork zelf nodig zijn (weer net een andere maar wel Fox).
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

Maak even een foto van wat eruit is gekomen? Werkt vaak beter op het forum. Ik vermoed idd dat je een ander nodig hebt.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Ik wilde de remote van mijn 2019 Fox Float SC performance elite ook vervangen door een knop op de vork zelf.
Maar na enkele uren zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat ze wel gemaakt zijn/worden voor de oudere fit-4 versie. (tot 2018?)
Ik krijg ze los niet gevonden. Op de site van Fox zie je echter wel de optie zonder remote...

Op mijn vork zit een remote met kabelbediening en op de poot zelf is nog een open mode adjust mogelijkheid.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Aanvulling:

https://cyclinic.com.au/blogs/suspensio ... patibility

Hier vond ik meer informatie. Over de verschillend die er zijn en de mogelijkheden tot ombouw
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Scottie2000 schreef: ma 27 april 2020, 17:14 Aanvulling:

https://cyclinic.com.au/blogs/suspensio ... patibility

Hier vond ik meer informatie. Over de verschillend die er zijn en de mogelijkheden tot ombouw
Dit artikel had ik ook gevonden, maar nog niet helemaal goed gelezen. Ik zie nu deze opmerking staan:
For 2018 Fox Factory Forks with remote from new: It cannot be converted back to 'crown-adjust'. (New damper internals or new damper needed)

Ik ben dus bang dat ik naast het knopje ook nog wat ‘internals’ nodig heb :( . Zal straks ook nog een paar fotootjes plaatsen.
Be Nice, Say Hi!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Maar je had toch een performance, geen factory? De factory heeft een FIT4 demper.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Makkelijk schreef: ma 27 april 2020, 19:06 Maar je had toch een performance, geen factory? De factory heeft een FIT4 demper.
Oh, ik geloof dat ik een beetje de kluts kwijt ben geraakt door alle termen... Ik las ‘factory’ als ‘af fabriek geleverd met...’. :oops:
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Jouke74 schreef: ma 27 april 2020, 16:08 Maak even een foto van wat eruit is gekomen? Werkt vaak beter op het forum. Ik vermoed idd dat je een ander nodig hebt.
Hierbij een paar fotootjes om e.e.a. te verduidelijken.

Huidige topcap en stuur shifter
Afbeelding
Afbeelding

Vorkpoot
Afbeelding

Dopje op poot zit te hoog (en klikjes werken niet). In de kit zitten twee gekartelde ringen, deze passen niet beide onder het dopje. Voor de foto heb ik er eentje onder gedaan, maar zelfs zonder deze ringetjes is er te weinig ruimte.
Afbeelding
Be Nice, Say Hi!
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ik heb een paar jaar geleden in mijn Fox vork, de Fox Float Evolution CTD een FIT4 demper geplaatst. Ik had gehoord dat dat kon en heb toen
een email gestuurd naar www.ridefox.com. Zij konden mij exact vertellen wat ik nodig had en daarna nog een mail gestuurd over de hoeveelheid olie die er in moest. Ook vlot antwoord gekregen.
Ze mailden ook nog of er een remote bij moest en zo ja, of die ook meteen gemonteerd moest worden, zonder meerprijs.

Ze reageren vlot en netjes.
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Ik ben er inmiddels achter dat ik een andere Topcap Assembly (820-05-446-kit) nodig heb om het knopje passend te krijgen. De informatie heb ik verkregen via Sabma, Fox zelf had ik ook gemaild maar helaas geen antwoord van ontvangen. Al met al wordt het wel prijzig om het knopje aan te passen. Moet er nog even over nadenken... Misschien pak ik het wel aan bij de volgende servicebeurt.
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Zo, even het stof eraf...
Vorige maand was mijn Fox weer toe aan een beurtje en omdat ik toch onderdelen ging bestellen, meteen de koe bij de horens gevat en de remote vervangen door een lockout op de vorkpoot. bikesuspension.nl was zo vriendelijk om voor mij een lijstje onderdelen op te stellen en deze aan mij toe te sturen.
Om de remote aan te passen is er een nieuwe cartridge op de demper nodig. De demper moest dus uit elkaar, dat klinkt best spannend maar ,adhv een instructiefilmpje van Fox zelf, prima te doen (https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=915).
Wel een kliederig klusje, na het vullen van de demper met olie moet je de nieuwe cartridge erin drukken. Op dat moment spuit de overtollige olie alle kanten uit. :roll: Genoeg doeken gebruiken dus!
Eenmaal klaar ziet het er zo uit...
Afbeelding
Geen knopje meer op het stuur, geen kabeltje om af te stellen, geen gepruts meer met een veertje dat op de juiste spanning moet. Veel beter zo! En nu heb ik zelfs nog een aantal standen tussen 'dicht' en 'open'.
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Beter :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Netjes :-q
Pbro schreef: ma 8 maart 2021, 20:34 En nu heb ik zelfs nog een aantal standen tussen 'dicht' en 'open'.
Dat had ik vroeger op mijn Scott Spark op de achterdemper, beviel mij daar erg goed.
Beter dan het full lock / full open op mijn Oiz nu.
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie