NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

bert l. schreef: di 28 april 2020, 10:03 Misschien moet we water dat in de winter valt gaan opslaan. Retentiebekkens, watertonnen, bosvijvers, regentonnen, wadi's, rabatten. Graven dus: no dig,no ride.
Op deze manier is mountainbiken straks geen zomersport meer.
Dat is het al drie jaar niet meer, op de UHR liggen de tracks we in de winter vaak beter bij dan in de zomer is mijn ervaring.
Ik ben bang dat we deze zomer het tekort niet meer goed gaan maken + extra drukte in de zomervakantie zal de routes geen goed doen.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Lijkt me zeker geen raar idee. Heb je gelijk wat meer bluswater voorhanden mocht de boel in de fik gaan.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Fred (mtb-sport) schreef: di 28 april 2020, 09:55 Met dit tempo van regen (je wordt er maar net nat van) hebben weken aaneengesloten van dit weer nodig. Daar ook niet echt zin in.
Denk overigens die 100 mm niet nodig is voor de trails, maar meer uiteindelijk voor het grondwaterpeil noodzakelijk is. Maar met het beetje regen deze week zal het niet al te veel beter worden mbt de trails :((
De komende 5 dagen gemiddeld 5mm per dag (volgens weeronline) is niet heel weinig toch? Bij meer dan de helft van dat aantal ga ik normaal gesproken niet de trails op vanwege #trailrespect en #materiaalrespect
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: di 28 april 2020, 10:03Op deze manier is mountainbiken straks geen zomersport meer.
Krijgen sommige dino's in "het wereldje" toch gelijk. Die trekken hun ATB in oktober onder het stof vandaan. (idd weer voer voor aloude discussie)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

38x10 schreef: di 28 april 2020, 10:31
Fred (mtb-sport) schreef: di 28 april 2020, 09:55 Met dit tempo van regen (je wordt er maar net nat van) hebben weken aaneengesloten van dit weer nodig. Daar ook niet echt zin in.
Denk overigens die 100 mm niet nodig is voor de trails, maar meer uiteindelijk voor het grondwaterpeil noodzakelijk is. Maar met het beetje regen deze week zal het niet al te veel beter worden mbt de trails :((
De komende 5 dagen gemiddeld 5mm per dag (volgens weeronline) is niet heel weinig toch? Bij meer dan de helft van dat aantal ga ik normaal gesproken niet de trails op vanwege #trailrespect en #materiaalrespect
5mm per dag, ik vermoed dat er daarna onder de eerste 5mm nat zand er 500mm droog zand zal liggen.

Maar goed, mtb is wintersport, sneeuw is er ook niet meer.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jurriaan schreef: di 28 april 2020, 12:145mm per dag, ik vermoed dat er daarna onder de eerste 5mm nat zand er 500mm droog zand zal liggen. Maar goed, mtb is wintersport, sneeuw is er ook niet meer.
Zo diep (500mm) ga ik niet graven, maar ik geloof je op je erewoord. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Wemmies #33
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 14 februari 2020, 13:09

Jurriaan schreef: di 28 april 2020, 12:14 5mm per dag, ik vermoed dat er daarna onder de eerste 5mm nat zand er 500mm droog zand zal liggen.
Dat zal nog wel mee vallen, zit nog genoeg vocht in de bodem. Op de zandduinen zal het wellicht iets dieper zitten.
Heb hier afgelopen week nog een aantal palen de grond in geboord op een zandvlakte waar niet beregend wordt en die de hele dag in de zon ligt. Daar was de bodem op 20cm alweer redelijk goed vochtig en dat was ook van dat witte zand.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Met al die regen gaan de routes morgen toch wel weer open?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Lars TB schreef: di 28 april 2020, 17:10 Met al die regen gaan de routes morgen toch wel weer open?
Vanzelfsprekend. Ik hoorde dat Dorst, Noordwijk, Ede, Posbank, etc weer helemaal open gaan.

Wij houden het nog even dicht, kunnen we heerlijk genieten van de rust tijdens het harken en scheppen
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Lars TB schreef: di 28 april 2020, 17:10 Met al die regen gaan de routes morgen toch wel weer open?
Al die regen? Hier (Veenendaal) is de weg net vochtig. Lijkt me dus weer prima in orde :bier:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Lol, als mensen echt denken dat het met die paar druppels opgelost is...
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

bouwpakket schreef: di 28 april 2020, 17:21
Lars TB schreef: di 28 april 2020, 17:10 Met al die regen gaan de routes morgen toch wel weer open?
Vanzelfsprekend. Ik hoorde dat Dorst, Noordwijk, Ede, Posbank, etc weer helemaal open gaan.

Wij houden het nog even dicht, kunnen we heerlijk genieten van de rust tijdens het harken en scheppen
Lekker is dat! Krijgen we dan een percentage van onze stickers terug? Iedere week sluiting staat gelijk aan ruim 14 weggooide centen. :tong
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Die regen was niks. Hier in de polder was een boer bezig op het land. Kwam nog steeds een stofwolk achteraan. Hier zitten wij 6 meter onder zeeniveau dus dan heb je ook nog kwelwater van onder. :D
◼︎ Go round the outside.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tijgerhaai schreef: di 28 april 2020, 17:43 Hier zitten wij 6 meter onder zeeniveau dus dan heb je ook nog kwelwater van onder. :D
Misschien is dat een oplossing voor de UHR: de routes verlaagd aanleggen.


Ik voorzie werk voor Daniël voor de komende 733 jaar!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lars TB schreef: di 28 april 2020, 17:10Met al die regen gaan de routes morgen toch wel weer open?
Nu vanaf 18:50u tot zonsondergang. Enjoy :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie