Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

speedrider schreef: zo 26 april 2020, 21:30
Majoorkees schreef: zo 26 april 2020, 17:20 Er is regen voorspeld. Dat komt hopelijk sneller dan dat ik zo wanhopig ben dat ik een fatbike koop :winkie:
Met de fatbike dender je overal doorheen op dit moment. Zou niet zonder kunnen :wink:
Ik amuseer me ook goed op de kona fatbike. Zeker nu
Nu ook op een gravelbike... :o
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Morgen gelukkig regen ... vindt mijn tuin ook fijn ... ik ook trouwens ... dat scheelt weer sproeien.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Yep. Goeie zaak een beetje regen.

https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimat ... rt_droogte

Het ging tot nu harder dan voor zover de metingen gaan lijkt het.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

LosseSchroef schreef: ma 27 april 2020, 10:24
speedrider schreef: zo 26 april 2020, 21:30

Met de fatbike dender je overal doorheen op dit moment. Zou niet zonder kunnen :wink:
Ik amuseer me ook goed op de kona fatbike. Zeker nu
Het hoeft niet perse een fatbike te zijn... Ik rij nu al paar jaar uitsluitend op plusbike (27,5+) met 2,8 banden. Al die tijd heb ik zowel zomer als winter mijn 29er niet gemist, zelfs al paar jaar geleden verkocht :winkie: .
GerGio
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 augustus 2015, 15:29
Mijn mountainbike: Giant XTC ADVANCED 27.5 2 LTD

ijskonijn schreef: ma 27 april 2020, 22:03
LosseSchroef schreef: ma 27 april 2020, 10:24

Ik amuseer me ook goed op de kona fatbike. Zeker nu
Het hoeft niet perse een fatbike te zijn... Ik rij nu al paar jaar uitsluitend op plusbike (27,5+) met 2,8 banden. Al die tijd heb ik zowel zomer als winter mijn 29er niet gemist, zelfs al paar jaar geleden verkocht :winkie: .
Ik zou best wel een 29er willen. Voor erbij dan. Lijkt me na de regen toch sneller. Maar nu vermaakt ik me inderdaad prima met mijn plus 27,5 met 2,8 banden. Welke heb jij er eigenlijk onderliggen?
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

GerGio schreef: di 28 april 2020, 13:12
ijskonijn schreef: ma 27 april 2020, 22:03

Het hoeft niet perse een fatbike te zijn... Ik rij nu al paar jaar uitsluitend op plusbike (27,5+) met 2,8 banden. Al die tijd heb ik zowel zomer als winter mijn 29er niet gemist, zelfs al paar jaar geleden verkocht :winkie: .
Ik zou best wel een 29er willen. Voor erbij dan. Lijkt me na de regen toch sneller. Maar nu vermaakt ik me inderdaad prima met mijn plus 27,5 met 2,8 banden. Welke heb jij er eigenlijk onderliggen?
Rocket Ron TLE, zonder binnenbanden uiteraard. Bandenspanning rond 1,1 bar
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Ik heb een 29 incher en nog mijn ouder 26 incher. Ik was altijd iemand van ... wat moet ik nu met een 29 incher een 26 incher is toch ook prima. Totdat ik echt die 29 incher kocht en dacht... dat had ik eerder moeten doen.

Voor nood is de 26 incher nog weleens handig maar mijn voorkeur gaat toch echt wel uit naar de 29 incher.
Niet zeuren.... door fietsen
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

ijskonijn schreef: di 28 april 2020, 16:11
GerGio schreef: di 28 april 2020, 13:12

Ik zou best wel een 29er willen. Voor erbij dan. Lijkt me na de regen toch sneller. Maar nu vermaakt ik me inderdaad prima met mijn plus 27,5 met 2,8 banden. Welke heb jij er eigenlijk onderliggen?
Rocket Ron TLE, zonder binnenbanden uiteraard. Bandenspanning rond 1,1 bar
Ik heb zelf ook een 27,5 inch pus bike. Beter nog, eentje waar naast de 27,5 inch ook 29 inch wielen in passen. Afgelopen weekend in al mijn wijsheid de 27,5 inch wielen weer eens gestoken, omdat ik na een paar weken weer eens LDD wilde fietsen en ik al het idee had dat het nogal wel eens mul zou kunnen zijn op de route :-)
Nu heb ik er momenteel nog de originele 2,8 inch banden om liggen: Hutchinson Taipan Koloss in draadversie met binnenbanden. Ik zit er over te denken om tubeless te gaan, maar daarvoor zou ik waarschijnlijk eerst andere banden aan moeten schaffen. Zoiets als wat jij hebt. Wat ik me afvraag: is zoiets nog wel enigszins tubeless te krijgen?
Aan m'n fiets zal het niet liggen...
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Goofman schreef: di 28 april 2020, 20:36
ijskonijn schreef: di 28 april 2020, 16:11
Rocket Ron TLE, zonder binnenbanden uiteraard. Bandenspanning rond 1,1 bar
Ik heb zelf ook een 27,5 inch pus bike. Beter nog, eentje waar naast de 27,5 inch ook 29 inch wielen in passen. Afgelopen weekend in al mijn wijsheid de 27,5 inch wielen weer eens gestoken, omdat ik na een paar weken weer eens LDD wilde fietsen en ik al het idee had dat het nogal wel eens mul zou kunnen zijn op de route :-)
Nu heb ik er momenteel nog de originele 2,8 inch banden om liggen: Hutchinson Taipan Koloss in draadversie met binnenbanden. Ik zit er over te denken om tubeless te gaan, maar daarvoor zou ik waarschijnlijk eerst andere banden aan moeten schaffen. Zoiets als wat jij hebt. Wat ik me afvraag: is zoiets nog wel enigszins tubeless te krijgen?
RoRo TLE zijn perfect tubeless te krijgen, daar zijn ze voor gemaakt. Belangrijker, ik heb wielset laten bouwen met perfecte velgen, die tubeless monteren nog makkelijker maken. Newman Evo SL 35. Mocht je meer vragen hebben, stuur pb :-q
Tomboo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 14 april 2020, 15:39

Het gaat(/heeft) de komende dagen na die droogte weer wat regenen. Iemand enig idee hoelang het nodig heeft voordat de droge stukken op de route weer wat minder los worden? :D
Remmen is verspilling van je energie. Dus dat doen we zo weinig mogelijk!
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Dan moet je echt wel een week dagen hebben zoals gisteren. En dan nog is het voornamelijk alleen het bovenlaagje dat nat is, kan nog link zijn ook als je denkt ergens grip te hebben en alles schuift weg :D
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Tomboo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 14 april 2020, 15:39

Agamer schreef: wo 29 april 2020, 17:18 Dan moet je echt wel een week dagen hebben zoals gisteren. En dan nog is het voornamelijk alleen het bovenlaagje dat nat is, kan nog link zijn ook als je denkt ergens grip te hebben en alles schuift weg :D
Net een rondje gedaan, was inderdaad nog behoorlijk mul overal. Wat mij betreft mag het wel weer gaan regenen. :D
Remmen is verspilling van je energie. Dus dat doen we zo weinig mogelijk!
Jeppie1990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 29 april 2020, 19:31
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M-Pro

Net ook een rondje LDD gereden, de zwarte. De groene ligt er iets beter bij maar begint ook snel minder te worden. Mag flink gaan regenen deze week!
Tomboo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 14 april 2020, 15:39

Jeppie1990 schreef: wo 29 april 2020, 20:10 maar begint ook snel minder te worden.
Op sommige plekken is het alsof iemand aan het graven is geweest naar een schat zulke grote gaten. :D Iets wat zeker ook na de droogte nog wat werk met zich mee gaat brengen. Ik begreep overigens dat er groepen vrijwilligers onderhoud doen aan dit traject, kan iemand mij vertellen hoe dit gaat? Zou graag een keertje mee komen helpen (ik help tenslote ook mee om de boel te slopen). :-D
Remmen is verspilling van je energie. Dus dat doen we zo weinig mogelijk!
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ik heb vanmiddag een rondje gereden. De stukken in het bos zijn echt beduidend beter na de regen; andere stukken zijn nog wel mul. En zoals hiervoor ook meerdere malen geschreven: de schuttersputjes zijn niet weg. Helaas. Ik ben er nu op bedacht waardoor mijn 'over the bar experience' niet met nieuwe ervaringen is uitgebreid maar het is met name op het stuk tussen de Rustende Jager en het fietspad naar Giersbergen wel oppassen.

Helpen met herstel wil ik op zich ook wel doen, al heb ik ook de gedachte dat NM geld krijgt voor het onderhoud. Nu zal dat wellicht niet kostendekkend zijn, maar toch... en ze hebben het halve bos gekapt. Daar ben ik geen voorstander van hoewel het ongetwijfeld biodiversiteits - wise fantastisch is. Maar dat heeft ze ook geld opgeleverd.
Plaats reactie