Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 16:13
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 29
Contacteer:

Ik ben er dit jaar ook een paar keer geweest. De oude route wordt nu best wel vaak gecontroleerd. Onlangs stuitte ik ook op een blokkade met boswachters en werd op de bon geslingerd. € 99,50 inclusief administratie kosten. Gewoon betalen zonder mopperen, want ik wist wat ik deed natuurlijk. Maar die nieuwe route is niet te doen nee. Ik denk dat het al zou helpen als ze er gewoon een één richting verkeer van maken. Dan hoeven ze ook niet van die brede of dubbele sporen te trekken. Maakt het makkelijker in aanleg en in onderhoud. Zie ook de route bij Vuursche en Amerongen.
"Ik worstel en kom boven"
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik ga morgen eens kijken, zit nu vlakbij. Maar eigenlijk ben ik bang dat het tegen beter weten in is.
Hoe zouden de mensen van NM die dit bedacht hebben het nu vinden? Zouden die nu tevreden terug kijken op hun project?
Bicycle, bicycle, bicycle
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

HVM schreef: zo 26 april 2020, 09:21 Ik ben er dit jaar ook een paar keer geweest. De oude route wordt nu best wel vaak gecontroleerd. Onlangs stuitte ik ook op een blokkade met boswachters en werd op de bon geslingerd. € 99,50 inclusief administratie kosten. Gewoon betalen zonder mopperen, want ik wist wat ik deed natuurlijk. Maar die nieuwe route is niet te doen nee. Ik denk dat het al zou helpen als ze er gewoon een één richting verkeer van maken. Dan hoeven ze ook niet van die brede of dubbele sporen te trekken. Maakt het makkelijker in aanleg en in onderhoud. Zie ook de route bij Vuursche en Amerongen.
Dit is zeker in het oude Zuidelijk gedeelte gebeurd? Lijkt me ook niet slim om dat momenteel mee te pakken.
Vanwege de crisis en drukte zullen ze idd intensiever controleren.
Dag en tijdstip zal er ook mee te maken hebben.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

HVM schreef: zo 26 april 2020, 09:21 Ik ben er dit jaar ook een paar keer geweest. De oude route wordt nu best wel vaak gecontroleerd. Onlangs stuitte ik ook op een blokkade met boswachters en werd op de bon geslingerd. € 99,50 inclusief administratie kosten. Gewoon betalen zonder mopperen, want ik wist wat ik deed natuurlijk. Maar die nieuwe route is niet te doen nee. Ik denk dat het al zou helpen als ze er gewoon een één richting verkeer van maken. Dan hoeven ze ook niet van die brede of dubbele sporen te trekken. Maakt het makkelijker in aanleg en in onderhoud. Zie ook de route bij Vuursche en Amerongen.
Ik snap dat twee-richtingen echt niet. Waarom zou je dat in vredesnaamdoen/willen?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Op de brede hoofdroute kan 't prima, de singletrack lussen moet je uiteraard 1-richting houden.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Vandaag een paar uurtjes rond de Posbank gespeeld. Verhard, route, karresporen; van alles wat. Zonder gps is het momenteel niet te doen om de route te volgen, meerdere (terechte!) blokkades.
Het karakter is er echt wel uit helaas. Sommige nieuwe stukken zijn gewoon open en daar waan je je een soort van op de UHR; jammer.

Maarrrrrr.......ik heb wel een leuke middag gehad. Het blijft een mooi gebied, door de bossen dwalen is altijd goed en prachtig fietsweer.
Wel verbazingwekkend waar je allemaal Stella’s en aanverwante fietsen tegenkomt. Op de meest mulle zandpaden :-?
Bicycle, bicycle, bicycle
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Gelukkig is ze Veluwe groot genoeg om je eigen sporen te pakken. Ik pak dan ook deels stukjes route.

En idd met die ebikes tegenwoordig zie je steeds vaker mensen op stadsfietsen op de zandpaden.
Laten we hopen dat het tijdelijk is, dat niet straks heel Nederland gravel en onverhard rijdt :-q
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Is het stuk in de hoek De Steeg- Rheden nog een beetje te doen? Daar ben ik nu niet geweest.
Bicycle, bicycle, bicycle
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bedoel je het gedeelte Rozenbos-Diepensteeg?
Dat is juist het beste en leukste stuk van de route momenteel.
Dit tezamen met het nieuwe rode lusje bij de Holleweg.
Dit trek je door via lusje Onzalige boschen naar de Burg Bloemersweg en vervolgens heb je eigenlijk het leuke van de route wel gehad.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

eens, dat stuk is nog goed te doen ook. Vind de trail vaanf het Paviljoen eigenlijk wel meevallen met de hobbels maar dat ligt misschien aan mijn fiets. De jump is daar wel verbeterd.
Deze week is er regen voorspeld, hopelijk maakt dat het onderhoud weer wat beter te doen.
Ik hoorde uit de crew dat de brug/vlonder/drop off ter bescherming van de grenswal in het nieuwe lusje er ook ligt. Binnenkort eens kijken hoe dat is geworden.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Rayb81 schreef: ma 27 april 2020, 23:24 Bedoel je het gedeelte Rozenbos-Diepensteeg?
Dat is juist het beste en leukste stuk van de route momenteel.
Dit tezamen met het nieuwe rode lusje bij de Holleweg.
Dit trek je door via lusje Onzalige boschen naar de Burg Bloemersweg en vervolgens heb je eigenlijk het leuke van de route wel gehad.
Ja, die hoek inderdaad.
Waarom slaan ze die in hun "alternatieve route' dan helemaal over?

Vrijdag eens kijken in die hoek als we tenminste niet zijn weggespoeld en de tracks dicht worden gegooid ivm de modder :tong
Bicycle, bicycle, bicycle
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Geen idee hoe de alternatieve route loopt maar zou raar zijn als dit stuk eruit is. Dit ligt er namelijk fantastisch bij.
Dus voortaan vanaf het paviljoen richting brug Holleweg rijden, rood lusje doen en daarna de brug over rijden en groen volgen omlaag.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Rode lusje werd pas plaatselijk al wat minder dus ik kan me voorstellen dat ze dat er uit voorzorg uit gehaald hebben. Zit ws ook aardig wat werk in.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Zag dit voorbij komen op facebook: Eerste northshore met drop off(je) op Niner's Shooting Mountain trail, een rode lus op de MTB route Veluwezoom (Posbank) https://www.youtube.com/watch?v=Ak0_q2T ... 9NaFHWUIlQ
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Vandaag idd het stuk van het paviljoen en het rode lusje bij de Holleweg gepakt.
Not my cup of tea :-(
Beetje draaien en keren op de vierkante postzegel over een uitgegraven kunstmatige track. Doet het originele karakter van de route geen eer aan, het is té aangelegd.
De originele route was ruiger, natuurlijker.
Stuk vanaf Paviljoen ligt gewoon beroerd; met een fully absoluut probleemloos te doen, maar leuk is anders. Beetje stuiteren door een uitgegraven gangetje.
Voor het comfort de Brain maar paar tikjes soepeler gezet.

Vond het op de bonnefooi terugzwerven richting Groenendaal over karresporen etc door de bossen en over de open vlaktes eigenlijk mooier en boeiender.
Ik kan niet wennen aan dat gedraai en gekeer. Dat dat er vroeger niet in zat was juist de charme imho. Lekker over wortels en door spoelgeulen naar beneden raggen ipv fake switchback en aangelegde jumps.
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie