Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: do 30 april 2020, 14:47 Ik heb vanmiddag een rondje gereden. De stukken in het bos zijn echt beduidend beter na de regen; andere stukken zijn nog wel mul. En zoals hiervoor ook meerdere malen geschreven: de schuttersputjes zijn niet weg. Helaas. Ik ben er nu op bedacht waardoor mijn 'over the bar experience' niet met nieuwe ervaringen is uitgebreid maar het is met name op het stuk tussen de Rustende Jager en het fietspad naar Giersbergen wel oppassen.

Helpen met herstel wil ik op zich ook wel doen, al heb ik ook de gedachte dat NM geld krijgt voor het onderhoud. Nu zal dat wellicht niet kostendekkend zijn, maar toch... en ze hebben het halve bos gekapt. Daar ben ik geen voorstander van hoewel het ongetwijfeld biodiversiteits - wise fantastisch is. Maar dat heeft ze ook geld opgeleverd.
Ik denk dat het gekapte hout ze echt niet zoveel opgeleverd heeft, zoveel levert stookhout nu ook weer niet op per ton. Ik ben wel van mening dat ze onderhand eens van die bossen af moeten blijven en moeten kappen met dat kappen. Ze hebben al genoeg bos gesloopt. Prima om het wat uit te dunnen om jonge aanwas ook een kans te geven maar om nu hele hectaren kaal te maken vind ik toch echt NOT done. Laat dat bos gewoon bos zijn, er wordt al genoeg bos gesloopt op deze aardbol..

En waarom eigenlijk dat gesloop? ... voor nog meer stuifzand voor 1 of ander insect, de natuur lost zijn eigen problemen wel op. Daar hoeft de mens zich niet mee te bemoeien, die doet vaak meer verkeerd dan goed.
Niet zeuren.... door fietsen
Tomboo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 14 april 2020, 15:39

Sicos schreef: vr 1 mei 2020, 10:33 En waarom eigenlijk dat gesloop? ... voor nog meer stuifzand voor 1 of ander insect, de natuur lost zijn eigen problemen wel op. Daar hoeft de mens zich niet mee te bemoeien, die doet vaak meer verkeerd dan goed.
Wij als mens hebben de aarde dusdanig verkloot tbv de mens dat de balans om zichzelf te onderhouden volledig los is. We maken een afgezonderd gebied en verwachten dan dat het zichzelf reguleert, waar de natuur een veel groter leefgebied zou bieden aan bv dieren. Ik ben van mening dat dat niet werkt in een dusdanig klein gebied. Daarbij komt dat er niks natuurlijks is aan welk natuurgebied dan ook in Nederland. Alles is gemaakt door de mens. De LDD is daarom dan ook niks anders dan een grote tuin, niks mis mee maar als er niks aan gedaan zou worden zou er nog maar bar weinig gerecreëerd kunnen worden over een paar jaar.

Neemt overigens niet weg dat als je geld vraagt voor een MTB route dat dit geld uiteraard teruggestopt hoort te worden in deze routes. Maar over de verdeling van het geld van NM weet ik te weinig om hier een oordeel over te vellen. Al verwacht ik, aangezien ze meerdere routes hebben in Nederland dat ze bij grote renovatie / aanleg van een nieuwe route een grote zak geld neerleggen waar de gebruikers van de andere routes aan mee betalen.
Remmen is verspilling van je energie. Dus dat doen we zo weinig mogelijk!
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ja in Nederland is weinig natuur nog origineel. Ik meen dat alleen bij Apeldoorn ergens nog een stukje ligt wat 200 jaar met rust gelaten is. Dat men het stuiven van de LDD wil behouden en daar wat bomen voor kapt snap ik nog, maar het hele gedoe met biomassa opstoken is naar mijn mening kwalijk. (gebaseerd op onder andere wat Martijn Katan daarover te melden heeft) https://twitter.com/martijnkatan/status ... 3964601344

Verder heb ik eens zitten zoeken naar de financiele jaarverslagen van NM. Er moet iets van 120 miljoen in die club omgaan. Ik kan echter geen financieel jaarverslag vinden. Daarin zou je moeten kunnen zien wat er aan inkomsten zijn aan vignetten en wat daar tegenover staat aan uitgaven. Zeker, routes aanleggen en onderhouden kost geld. Alle bordjes aanbrengen en bijhouden, de routes onderhouden (minigravers, mensen, materialen als matjes, etc etc etc) is niet gratis. De BOA's opleiden en betalen die ons netjes bij de les houden.... :D

Onder de streep is het wel een prachtige route hoewel het jammer is dat je niet meer gewoon door de LDD kunt rijden zoals vijftien jaar geleden. Genoeg mooie paadjes. En het is begrijpelijk dat je met de huidige bezoekersaantallen niet meer alles op willekeurige paden kunt hebben. Paarden, wandelaars en fietsers kunnen elkaar weleens dwars zitten.
Jeppie1990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 29 april 2020, 19:31
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M-Pro

Net rondje groen gereden, de regen heeft zijn werk zeker gedaan! Alleen het stukje na de Guldenberg (tot het klimmetje) is nog wat mul. Voor de rest racen! :tong
Tomboo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 14 april 2020, 15:39

Jeppie1990 schreef: vr 1 mei 2020, 20:10 Net rondje groen gereden, de regen heeft zijn werk zeker gedaan! Alleen het stukje na de Guldenberg (tot het klimmetje) is nog wat mul. Voor de rest racen! :tong
Goed om te horen, de afgelopen dagen was het echt ploegen door het losse zand. :D
Remmen is verspilling van je energie. Dus dat doen we zo weinig mogelijk!
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Behoorlijk wat regen gevallen vandaag, dus tijd voor een rondje zwart. Moest een paar keer van de fiets af op enkele zeer rulle plekken (kapot gelopen/matten weg), maar voor het overgrote deel goed te doen. Lekker gefietst.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Het lag er prima bij vanmorgen, op 2 punten moeten afstappen maar dat was het dan wel.
Niet zeuren.... door fietsen
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Ik ben er over het stuur af-ge-stuiterd :roll: Enige schade is een deuk in mijn ego.
Nu ook op een gravelbike... :o
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Gelukkig maar :-q
Tomboo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 14 april 2020, 15:39

LosseSchroef schreef: zo 3 mei 2020, 19:44 Ik ben er over het stuur af-ge-stuiterd :roll: Enige schade is een deuk in mijn ego.
Een deuk in je ego kan ook behoorlijk zeer doen. :lol:
Remmen is verspilling van je energie. Dus dat doen we zo weinig mogelijk!
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Nou het lag er op 2 plaatsen afstappen superdeluxe bij vandaag, lekker doortuffelen. Hopelijk blijft het even zo.
Niet zeuren.... door fietsen
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

ssssst zeg nou dat het gewoon een en al klote was, nu komt heel MTB NL weer erheen :lol:
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vandaag ook een rondje zwart gedaan. Lag er mooi bij. In een kuil tussen de rustende jager en het fietspad naar Giersbergen lagen twee stammetjes dus dat was prettig voor mijn niet over het stuur duik - ego :D

Het zal komende tijd wel weer mul worden dus fatbikes....
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

JasperGr schreef: di 5 mei 2020, 18:18 ssssst zeg nou dat het gewoon een en al klote was, nu komt heel MTB NL weer erheen :lol:
:-)

Nu kan ik alleen nog maar aan de conditie liggen en kan ik niet meer het losse zand de schuld in de schoenen schuiven.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Sicos schreef: di 5 mei 2020, 19:45
JasperGr schreef: di 5 mei 2020, 18:18 ssssst zeg nou dat het gewoon een en al klote was, nu komt heel MTB NL weer erheen :lol:
:-)

Nu kan het alleen nog maar aan de conditie liggen en kan ik niet meer het losse zand de schuld in de schoenen schuiven.
Niet zeuren.... door fietsen
Plaats reactie