NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dan zou ik zeker niet lager gaan dan 1,8 bar. In bochten zwikt deze band veel te veel wat niet strak stuurt en waardoor je wat onzeker de bochten in gaat. Ik heb niet zonder reden de protection versie vooraan zitten. ;-)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

O nee, we verzanden in een banden discussie. Gewoon met je volle gewicht op het stuur/zadel gaan hangen. Als de buitenste nopjes de grond beginnen te raken zit je behoorlijk in de richting. Per 0,1 bar tunen naar smaak.

Waar een ander mee rijd boeit niet. Andere band, breder, smaller, binnenband, tubeless, dikkere reet, en al helemaal niet betrouwbaar het manometertje die krengen wijken allemaal af. Als je met jouw fiets en metertje maar weet wat er in moet rij je altijd met het zelfde. :-q
◼︎ Go round the outside.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

VintigeBiker schreef: za 2 mei 2020, 17:21
awinkel schreef: za 2 mei 2020, 17:06 Ik heb x-king protection voor op 1,6/1,7 bar.
Achter heb ik de x-king racesport en die zit op 1,8 bar.
Vanwege de dunnere wangen van de racesport wil ik daarmee ook niet onder de 1,8bar komen.
Ik ben 1,85m en 77kg.
Die racesport heb ik ook,vergeten te melden :oops:

Merk jij veel verschil op de voorband tussen 1.6 of 1.8 ?

Ik reed mijn Schwalbe rapid rob (draadband+binnenband) ook op 1.7 bar voor,nu achter op 2.5bar

ik weeg 94 kilo,dat dan weer wel ;)
Ligt er ook nog aan welke breedte velgen je rijdt. Maar het wordt voor jouw gewicht tijd met bredere banden te gaan rijden! (Mits dat in je fiets past).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik heb ook de conti racesports maar zelfs op nog lagere drukken met biba.
Voor zat laatst op 1.4 en achter 1.6 ofzo :-q
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

Rayb81 schreef: za 2 mei 2020, 18:09 Ik heb ook de conti racesports maar zelfs op nog lagere drukken met biba.
Voor zat laatst op 1.4 en achter 1.6 ofzo :-q
Merkte je verschil in grip met die lage spanning ?
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

Lars TB schreef: za 2 mei 2020, 17:48
VintigeBiker schreef: za 2 mei 2020, 17:21

Die racesport heb ik ook,vergeten te melden :oops:

Merk jij veel verschil op de voorband tussen 1.6 of 1.8 ?

Ik reed mijn Schwalbe rapid rob (draadband+binnenband) ook op 1.7 bar voor,nu achter op 2.5bar

ik weeg 94 kilo,dat dan weer wel ;)
Ligt er ook nog aan welke breedte velgen je rijdt. Maar het wordt voor jouw gewicht tijd met bredere banden te gaan rijden! (Mits dat in je fiets past).
Achter kan ik niet breder,die schwalbe is ook 2.2 maar veel breder dan de conti.

Heb ook maar de 20mm velgen,voor zou evt kunnen,de reba heeft ruimte zat
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

VintigeBiker schreef: za 2 mei 2020, 18:20
Rayb81 schreef: za 2 mei 2020, 18:09 Ik heb ook de conti racesports maar zelfs op nog lagere drukken met biba.
Voor zat laatst op 1.4 en achter 1.6 ofzo :-q
Merkte je verschil in grip met die lage spanning ?
Geen idee, ik rijd nooit op de limiet door bochten maar altijd met reserve.
Ik doe het meer voor het comfort.

Hecht ook geen waarde aan vaste cijfers.
Ik pomp ze op thuis en laat ze bij de route wat leeglopen.
Wanneer ik ze thuis opnieuw oppomp zie ik pas hoeveel druk erin zat.
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Noordlus Lage Vuursche is sinds vanmiddag afgesloten vanaf de rotonde.
Je wordt omgeleid/terug. De rotonde zelf is dus ook afgesloten.

Voor uw en onze veiligheid gelieve de afsluitingen respecteren zodat er gewerkt kan worden.

Blieft u toch er langs te gaan is dat geheel op eigen risico op straffe van....

Dank u
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Net voor het eerst sinds 7 april weer op Hoge Vuursche geweest. Rondje ligt er na de regen goed bij. Op een aantal plekken heeft de slijtage tijdens de droogte flink toegeslagen, maar dat hou je toch. Afgesloten stuk uiteraard overgeslagen. Het viel me vorig jaar al op dat dat gedeelte sinds de bomenkap echt heel erg snel droog valt.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

vibemaker schreef: ma 8 juni 2020, 16:28 Net voor het eerst sinds 7 april weer op Hoge Vuursche geweest. Rondje ligt er na de regen goed bij. Op een aantal plekken heeft de slijtage tijdens de droogte flink toegeslagen, maar dat hou je toch. Afgesloten stuk uiteraard overgeslagen. Het viel me vorig jaar al op dat dat gedeelte sinds de bomenkap echt heel erg snel droog valt.
Daar snap je meteen dat zo'n bomenplant programma echt helpt om uitdroging tegen te gaan
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

bouwpakket schreef: ma 8 juni 2020, 16:31
vibemaker schreef: ma 8 juni 2020, 16:28 Net voor het eerst sinds 7 april weer op Hoge Vuursche geweest. Rondje ligt er na de regen goed bij. Op een aantal plekken heeft de slijtage tijdens de droogte flink toegeslagen, maar dat hou je toch. Afgesloten stuk uiteraard overgeslagen. Het viel me vorig jaar al op dat dat gedeelte sinds de bomenkap echt heel erg snel droog valt.
Daar snap je meteen dat zo'n bomenplant programma echt helpt om uitdroging tegen te gaan
Yep. Daar ook snel bijplanten dan maar 8)
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

bouwpakket schreef: ma 8 juni 2020, 16:31
vibemaker schreef: ma 8 juni 2020, 16:28 Net voor het eerst sinds 7 april weer op Hoge Vuursche geweest. Rondje ligt er na de regen goed bij. Op een aantal plekken heeft de slijtage tijdens de droogte flink toegeslagen, maar dat hou je toch. Afgesloten stuk uiteraard overgeslagen. Het viel me vorig jaar al op dat dat gedeelte sinds de bomenkap echt heel erg snel droog valt.
Daar snap je meteen dat zo'n bomenplant programma echt helpt om uitdroging tegen te gaan
Zouden jullie de route eigenlijk mogen verleggen op dat soort plekken? Want voordat de natuur daar zelf herstelt ben je zo 3 jaar verder.En qua onderhoud lijkt het mij niet te behappen op zulke plekken .
ice246
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 21 juli 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Santa Cruz Chameleon custom

Vandaag ook sinds lange tijd weer even een paar stukken gefietst. Ligt er idd best goed bij! Had nog geen tijd gehad om mn gravelbandjes om te wisselen, maar zelfs met de g-one's had ik nog grip genoeg. Hopelijk kloppen de weersvoorspellingen en valt er de komende tijd weer wat meer regen. :-q
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Sabai schreef: ma 8 juni 2020, 17:04
Zouden jullie de route eigenlijk mogen verleggen op dat soort plekken? Want voordat de natuur daar zelf herstelt ben je zo 3 jaar verder.En qua onderhoud lijkt het mij niet te behappen op zulke plekken .
We hebben op dat stuk wat spoedreparaties gedaan waarvan een paar hebben geholpen, maar er ontstonden zo veel nieuwe mulle plekken extra, dat het dicht moest. Ik weet niet inhoeverre nu die extra plekken ook al hersteld zijn, maar ik verwacht dat het voorlopig daar nu goed gaat. Maar dan moet men wel gaan fietsen en niet weer gaan lopen. Dat was nu het probleem, wat bovenop de droogte de boel verergerde daar
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

Horsthil schreef: ma 8 juni 2020, 18:26
Sabai schreef: ma 8 juni 2020, 17:04
Zouden jullie de route eigenlijk mogen verleggen op dat soort plekken? Want voordat de natuur daar zelf herstelt ben je zo 3 jaar verder.En qua onderhoud lijkt het mij niet te behappen op zulke plekken .
We hebben op dat stuk wat spoedreparaties gedaan waarvan een paar hebben geholpen, maar er ontstonden zo veel nieuwe mulle plekken extra, dat het dicht moest. Ik weet niet inhoeverre nu die extra plekken ook al hersteld zijn, maar ik verwacht dat het voorlopig daar nu goed gaat. Maar dan moet men wel gaan fietsen en niet weer gaan lopen. Dat was nu het probleem, wat bovenop de droogte de boel verergerde daar
Ik had inderdaad van eerdere uitleg lopen=slopen begrepen. Zelf ben ik een 'local', dus rijd ik graag naast GNR ook op HV/LV. Met de droogte dus een stuk minder dan normaal. Sowieso rijd ik LV momenteel helemaal niet. Ik rijd HV nog wel, maar niet de hele ronde. Beginnend bij de Kuil stopte ik voor het gedeelte dat nu is afgezet (normaliter mijn favo gedeelte). Zoals met de omleiding richting Theehuis pak ik daarna nog het laatste stukje richting provinciale weg. Over HV Noord twijfel ik vaak (rijd nu alleen vaak net na een beetje regen), dat heeft de laatste tijd flink wat mulle stukken. Dat betekent voor mij dat ik 4-5 punten heb waar ik bij een mulle klim net wel of net niet een voetje aan de grond moet zetten. Afstappen hoef ik eigenlijk alleen bij een stuurfoutje... Kan dat eigenlijk kwaad voor de track of gaat het dan echt over lopend de mulle klimmetjes op?
Same shit, different day :winkie:
Plaats reactie