MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Als Local vind ik. 'Laat de Apeldoorn route zoals hij is".

Als ik wil slingeren ga ik naar de Posbank, ede, mfl of Oosterbeek route.

Apeldoorn route is een perfect rondje om lekker te genieten of gewoon een rondje keihard te stampen.

Als je wat meer technische uitdaging zoekt niet naar de Apeldoorn route afreizen.

Wat is de moeite om ergens anders heen te rijden als je toch in de auto zit.

Stel je zelf wat doelen in de vorm van tijd, van bijna alle routes zijn er strava segmenten (dus niet rusten onderweg).
Dan zijn bijna alle routes ineens een stuk uitdagender.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nu doe je de nieuw aangelegde routes toch echt geen recht om net te doen alsof het allemaal eenheidsworst is :roll:

PJ maakt juist zoveel als mogelijk gebruik van de uitdagingen en mogelijkheden in het terrein. Dat is toch vaak stukken leuker dan km’s rechte paden ..

Apeldoorn heeft enorm veel potentie terwijl de huidige route je meer in de waan laat dat het vast mooier en afwisselender kan .. maar het komt nooit ... :((
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

remco1b schreef: za 2 mei 2020, 20:28 Als Local vind ik. 'Laat de Apeldoorn route zoals hij is".

Als ik wil slingeren ga ik naar de Posbank, ede, mfl of Oosterbeek route.

Apeldoorn route is een perfect rondje om lekker te genieten of gewoon een rondje keihard te stampen.

Als je wat meer technische uitdaging zoekt niet naar de Apeldoorn route afreizen.

Wat is de moeite om ergens anders heen te rijden als je toch in de auto zit.

Stel je zelf wat doelen in de vorm van tijd, van bijna alle routes zijn er strava segmenten (dus niet rusten onderweg).
Dan zijn bijna alle routes ineens een stuk uitdagender.
Uiteraard ga ik niet voor jou beslissen..

Ik rijd nauwelijks met de auto ergens heen. Vanuit Ede is Apeldoorn goed aan te fietsen maar weinig reden om te gaan.

Als ik op tempo wil rijden kan ik net zo goed gaan wielrennen. Gemiddeld 30+ over een mtb route kunnen rijden zegt wat mij betreft genoeg :o
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

hanjovdberg schreef: za 2 mei 2020, 20:28 Nu doe je de nieuw aangelegde routes toch echt geen recht om net te doen alsof het allemaal eenheidsworst is :roll:

PJ maakt juist zoveel als mogelijk gebruik van de uitdagingen en mogelijkheden in het terrein. Dat is toch vaak stukken leuker dan km’s rechte paden ..

Apeldoorn heeft enorm veel potentie terwijl de huidige route je meer in de waan laat dat het vast mooier en afwisselender kan .. maar het komt nooit ... :((
Smaken verschillen blijkbaar.... ik ben van mening dat het ook allemaal veel op elkaar lijkt.
De posbank route is na mijn mening er niet beter op geworden de natuurlijke afdalingen vond ik stukken mooier dan wat er nu licht.

Terwijl ede en Oosterbeek er echt beter op geworden is.

Maak gebruik van de paden die er nu zijn al dat graven en kunstmatig aanleggen van paden vind ik gewoon compleet nutteloos.

Er zijn veel mogelijkheden op de apeldoorn route maar daar mag je nu ook rijden dus ik zie geen noodzaak dit aan te passen.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

hanjovdberg schreef: za 2 mei 2020, 20:32
remco1b schreef: za 2 mei 2020, 20:28 Als Local vind ik. 'Laat de Apeldoorn route zoals hij is".

Als ik wil slingeren ga ik naar de Posbank, ede, mfl of Oosterbeek route.

Apeldoorn route is een perfect rondje om lekker te genieten of gewoon een rondje keihard te stampen.

Als je wat meer technische uitdaging zoekt niet naar de Apeldoorn route afreizen.

Wat is de moeite om ergens anders heen te rijden als je toch in de auto zit.

Stel je zelf wat doelen in de vorm van tijd, van bijna alle routes zijn er strava segmenten (dus niet rusten onderweg).
Dan zijn bijna alle routes ineens een stuk uitdagender.
Uiteraard ga ik niet voor jou beslissen..

Ik rijd nauwelijks met de auto ergens heen. Vanuit Ede is Apeldoorn goed aan te fietsen maar weinig reden om te gaan.

Als ik op tempo wil rijden kan ik net zo goed gaan wielrennen. Gemiddeld 30+ over een mtb route kunnen rijden zegt wat mij betreft genoeg :o
Dat zou ik idd ook niet doen. Ede route is een mooie route.... Lunteren ook dus waarom dan naar Apeldoorn rijden over het asfalt.
Maar als je er precies tussen in woont zoals ik. Is keuze tussen de verschillende route types wel leuk
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik zie Apeldoorn een beetje zoals Ede 1.0 en gun iedereen die mooie mix inclusief mijzelf :winkie: 2.0 versie dus ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

remco1b schreef: za 2 mei 2020, 20:34 Smaken verschillen blijkbaar.... ik ben van mening dat het ook allemaal veel op elkaar lijkt.
De posbank route is na mijn mening er niet beter op geworden de natuurlijke afdalingen vond ik stukken mooier dan wat er nu licht.
zo zit ik er ook in ja.
De zuidlus wordt echt gemist, dat gemis kan die knikkerbaan op de Schietberg niet wegnemen.
Maar mijn punt is wel duidelijk mbt Posbank, ik hou er over op.
Bicycle, bicycle, bicycle
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

De Posbank moet ik nog gaan ontdekken. Moet ik eerst over de NM drempel heen ... :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ah, ik ben dus niet de enige die last heeft van de NM drempel...
En dan eigenlijk ook nog vanwege de hoogte van het vignet...
Ik zie zo snel de meerwaarde t.o.v. de UHR niet in.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

daniel1975 schreef: za 2 mei 2020, 21:04
remco1b schreef: za 2 mei 2020, 20:34 Smaken verschillen blijkbaar.... ik ben van mening dat het ook allemaal veel op elkaar lijkt.
De posbank route is na mijn mening er niet beter op geworden de natuurlijke afdalingen vond ik stukken mooier dan wat er nu licht.
zo zit ik er ook in ja.
De zuidlus wordt echt gemist, dat gemis kan die knikkerbaan op de Schietberg niet wegnemen.
Maar mijn punt is wel duidelijk mbt Posbank, ik hou er over op.
Ik ben ook gestopt met klagen, je verandert er toch niets aan. Maar och, wat mis ik die zuidlus momenteel. :((

(Vanaf Terlet, CCW naar Coldenhove, en dan CW terug. Geen PJ route, maar op tempo toch écht zwaarder en uitdagender.)
Laatst gewijzigd door Giant-E op za 2 mei 2020, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Meer vanwege NM .. :lol:

Maar nu MF en Posbank vernieuwd zijn geef ik het weer een kans denk ik ... hoewel we alweer bijna halverwege het jaar zitten .. :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Lekker vignet gekocht en je kunt maar een paar km leuke route rijden daar. De rest is afgesloten en de noordlus is eigenlijk allemaal onverhard fietspad.
Dit werkt gewoon zwerven in de hand, mensen gaan weer zelf leuke paden ontdekken.

Maar goed ik heb ook genoeg gezeurd :-q
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Vermoed dat de term "knikkerbanen" vooral wordt verzonnen door mensen die hun gemiddelden willen halen. Ja, je moet meer sturen, het is technischer en het haalt inderdaad je gemiddelden naar beneden. Als het daarom draait of je het niet leuk vindt heb je op de Posbank de keus om deze rode lussen over te slaan. Er zijn er ook zat die de rode stukken erg leuk vinden, voor ieder wat wils dus.
Heb ook gebaald dat er een stuk Zuidlus uit is gehaald op de Posbank, en met mij vermoedelijk ook de bouwers. Maar het is ze gewoon opgelegd. Het was echt een heel gaaf stuk , en vooral door de droogte van de laatste jaren vrijwel het hele jaar goed te fietsen. Maar... de hele route werd ook vaak vervloekt in tijden dat het nog regelmatig regende, hele periodes was er amper te fietsen. Dat in combinatie met een vignet en geen onderhoud leverde veel discussie op. Er wordt nog volop gewerkt aan deze route en wie weet wordt het uiteindelijk wel weer één van de mooiste met veel variatie aan paden, singletracks, switchbacks, brede paden, flow, geen flow, TTF'es, mooie klimmen etc, voor ieder wat wils. Het gebied is een blijft natuurlijk erg mooi om te fietsen.

Wat betreft Apeldoorn: Laat het zoals eerder gezegd aan locals over. Misschien een soort van Ede route met singletracks afgewisseld door lange brede paden.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

hanjovdberg schreef: za 2 mei 2020, 21:07 De Posbank moet ik nog gaan ontdekken. Moet ik eerst over de NM drempel heen ... :roll:
Je mijdt Planken Wambuis ook altijd? 😉
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

klaast schreef: za 2 mei 2020, 22:24
hanjovdberg schreef: za 2 mei 2020, 21:07 De Posbank moet ik nog gaan ontdekken. Moet ik eerst over de NM drempel heen ... :roll:
Je mijdt Planken Wambuis ook altijd? 😉
Je kent het verhaal erachter toch ... :(( :wink:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie