MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Bram87 schreef: di 28 april 2020, 11:13 het is toch prima om dat te melden, hoort toch bij nieuws rondom de route. Wellicht kunnen we er van leren, dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Alleen aannames als 'onervaren corona beginners' terwijl daar niks over te lezen valt, dat hoeft wat mij betreft niet. Pas als in het artikel staat dat diegene geen helm droeg en voor het eerst op een MTB zat, dan kun je er iets van vinden. In alle andere gevallen: geen aannames doen.
Mijn opmerking was algemeen gesteld, en sloeg niet specifiek op dit ongeluk. Dat heb ik ook nooit beweerd. Bovendien is mijn opmerking in lijn met uitlatingen vanuit de overheid en beheerders van routes.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Door jullie berichten is mijn buurman inmiddels gaan lezen op dit forum dus het heeft misschien ook zo z’n voordelen. Hoeft ie niet alles meer aan mij te vragen maar kan die in de veelgestelde vragen rondneuzen :winkie: :tong :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

hanjovdberg schreef: di 28 april 2020, 19:24 Door jullie berichten is mijn buurman inmiddels gaan lezen op dit forum dus het heeft misschien ook zo z’n voordelen. Hoeft ie niet alles meer aan mij te vragen maar kan die in de veelgestelde vragen rondneuzen :winkie: :tong :lol:
Ik had hem gemeld dat hij her besproken werd. Maar met zoveel beschikbare kennis (en tijd) is het te hopen dat je hem goed geadviseerd hebt :lol:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Haha dat zal wel goedkomen :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Het heeft best nog wel geregend. Is de route weer open?
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Het heeft hier nauwelijks geregend, ook vandaag niet, dus zal nog net zo mul zijn.
Renkum/Oosterbeek was gisteren goed te doen, minder leuk (vooral Oosterbeek) maar niet veel mulle stukken.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Hier (Otterlo) heeft het best geregend. De zandweg waar ik aan woon is van mul stuifzandgebied veranderd in een prima rijdbare weg.

Overigens begreep ik dat de route is afgezet met linten?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Gisteren 1.0mm max. Vandaag alleen in de ochtend miezer regen. We zijn er nog lang niet.

Morgenmiddag ga ik wat klussen aan het zuidelijke deel. We zullen zien hoe het er dan bijligt. Verwacht er niet teveel van. Echt veel regen nodig.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

:-q Dank voor je antwoord, dan vermijd ik de route voorlopig.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Kids hebben vandaag de kidsroute gedaan, die lag er kennelijk goed bij. De Ede route is voor een deel afgesloten, las ik net op FB.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

De zandbakken in het zuidelijke deel zullen nog wel veel meer water nodig hebben, maar het viel me vanavond in het bos op hoe snel sommige stukken beter worden. Pad langs de MOB b.v. is al helemaal niet mul meer. Ik had zelfs de indruk dat een beetje aanrijden daar een positief effect heeft. Hopelijk regent het nog een beetje door deze week, dat moet toch wel iets doen.
CaesarJ2005
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 29 april 2020, 23:16

Vandaag route ede gedaan, Veel nat maar een goede route om te rijden. Zelf kom ik vanaf de heuvelrug. Het Mulle zand viel me erg mee. Balen dat de halve route vanaf plankenwambuis was afgesloten. Nu ongeveer 25 mi kunnen fietsen en toen maar omgedraaid richting huis. Misschien toch maar eerder hier kijken :D
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1715
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

veel nat? Uit de lucht neem ik aan dan? No way dat er na die paar druppels een natte route ligt...maar na vannacht zullen de minder slechte delen vast weer wat begaanbaarder zijn. Zuidelijke stukje langs N224 zie ik voorlopig niet goedkomen..
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Kinderroute is goed te doen. Andere delen heb ik niet gefietst.

Zie dat het BLIJF WEG bericht maar weinig mensen bereikt ...

Zelf vind ik het inmiddels ook lastig. Zeker als je ziet dat willekeurige Pietje z’n stoffige mtb uit de garage rukt en lekker gaat fietsen. Onbewust onbekwaam onbekend met de oproep en de goedwillende goedgeïnformeerde ervaren biker krabt zich achter z’n oren waarom hij eigenlijk niet gaat fietsen ... :~
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

hanjovdberg schreef: zo 3 mei 2020, 17:04 Kinderroute is goed te doen. Andere delen heb ik niet gefietst.

Zie dat het BLIJF WEG bericht maar weinig mensen bereikt ...
Als Facebook de manier is om mensen te informeren dan snap ik dat best. Veel mensen hebben het niet (meer) of zijn er niet actief zoals ik. Dan moet je ook maar net weten wie daar de route beheren en deze weten te vinden op FB, als ze er überhaupt al zoveel moeite voor doen. Ik in ieder geval niet.

Waarom niet een berichtenbox op mtb trails waarbij per route de beheerder actuele info kan posten?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie