Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Beetje de trend van nu :-?

Misschien afwachten en hopen dat 3.0 of 4.0 beter is :D
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

daniel1975 schreef: do 30 april 2020, 20:40 Vandaag idd het stuk van het paviljoen en het rode lusje bij de Holleweg gepakt.
Not my cup of tea :-(
Beetje draaien en keren op de vierkante postzegel over een uitgegraven kunstmatige track. Doet het originele karakter van de route geen eer aan, het is té aangelegd.
De originele route was ruiger, natuurlijker.
Stuk vanaf Paviljoen ligt gewoon beroerd; met een fully absoluut probleemloos te doen, maar leuk is anders. Beetje stuiteren door een uitgegraven gangetje.
Voor het comfort de Brain maar paar tikjes soepeler gezet.

Vond het op de bonnefooi terugzwerven richting Groenendaal over karresporen etc door de bossen en over de open vlaktes eigenlijk mooier en boeiender.
Ik kan niet wennen aan dat gedraai en gekeer. Dat dat er vroeger niet in zat was juist de charme imho. Lekker over wortels en door spoelgeulen naar beneden raggen ipv fake switchback en aangelegde jumps.
Wel de brug over gereden en de oude afdaling omlaag gepakt? Daarna die lekkere Rozenbos klim waar ik vandaag even lekker op gas gegeven heb.
Heb zelf het rode lusje ook overgeslagen vandaag, had er gewoon geen zin in, ook omdat het een lusje is en het geen doorgaande route is.

Oostelijk gedeelte heb ik zo goed als via de oude route gereden (alleen zonder de Lange Juffer klim).
Iemand enig idee waarom het Oostelijke gedeelte eruit gehaald is? Kwam daar bijna nooit iemand tegen en het is een prachtig gebied.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

welk oostelijke deel bedoel je precies? Vanaf Carolinahoeve? Ik geloof dat dat geen NM is, route was daar al verlegd over een fietspad dus ook vooral asfalt, niet leuk genoeg? Kan me het stuk niet goed herinneren, alleen dat je 'vroegah' bij Carolinahoeve (CCW) rechts ging en daar het bos in. Maar dat liep sinds 2018 over het fietspad omdat de eigenaar van die grond daar geen MTB-ers wilde geloof ik. Je moest dan een eind over het fietspad en vervolgens linksaf omlaag en vervolgens een vrij lange saaie klim. Andersom kon je daar hard omlaag. Na die klim zou je aansluiten op waar nu de route al loopt meen ik?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Voor die lange saaie klim had je nog een paar leuke stukken.
Dat wortel klimmetje vanaf de poel bijvoorbeeld als je rechts gaat waar het rode lusje links gaat na de pumptrack.

Dan idd het saaie omgeleide stuk.
Maar die lange klim vond ik juist mooi. Die sla ik nu dus over en pak ik helemaal op het einde van die weg. (Langs het fietspad)
Maar vooral het stuk na die klim was prachtig, imboslaan tot weg langs de Heesch.
Heel mooi stukje natuur en super rustig altijd.

Daarna nog een stukje langs de weg langs de Heesch.
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

Hallo , ik wil van de week weer de postbank op om de nieuwe route te gaan rijden. Maar nu zijn er een hoop stukken afgesloten...
Zijn de omleidingen duidelijk aangegeven? :-D daar ik geen gps heb...
Alvast bedankt.
HONDA CRF 450R RULES!
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Giant XTC1 schreef: zo 3 mei 2020, 19:35 Hallo , ik wil van de week weer de postbank op om de nieuwe route te gaan rijden. Maar nu zijn er een hoop stukken afgesloten...
Zijn de omleidingen duidelijk aangegeven? :-D daar ik geen gps heb...
Alvast bedankt.
ja, maar de alternatieve route is niet aangegeven. De omleidingen wel, maar die gaan vooral over asfalt...ik heb het alternatief niet gereden omdat ik me wel vermaak op de paadjes die nog wel open zijn maar ik rijd altijd een beetje heen en weer/haal de krenten uit de pap.
Maar als je op de nieuwe route wilt rijden: dat gaat nu niet, want eigenlijk is alles wat nieuw is nu dicht, op een klein lusje bij het BZC na.
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

Bram87 schreef: ma 4 mei 2020, 10:49
Giant XTC1 schreef: zo 3 mei 2020, 19:35 Hallo , ik wil van de week weer de postbank op om de nieuwe route te gaan rijden. Maar nu zijn er een hoop stukken afgesloten...
Zijn de omleidingen duidelijk aangegeven? :-D daar ik geen gps heb...
Alvast bedankt.
ja, maar de alternatieve route is niet aangegeven. De omleidingen wel, maar die gaan vooral over asfalt...ik heb het alternatief niet gereden omdat ik me wel vermaak op de paadjes die nog wel open zijn maar ik rijd altijd een beetje heen en weer/haal de krenten uit de pap.
Maar als je op de nieuwe route wilt rijden: dat gaat nu niet, want eigenlijk is alles wat nieuw is nu dicht, op een klein lusje bij het BZC na.
Thanks voor de info.. :-q Dan zal ik er nog eens over denken, weinig zin om de halve route op t asfalt te rijden eigenlijk. :-D
HONDA CRF 450R RULES!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ja als je de weg in het gebied niet kent kan het een best saai ritje worden met alle omleidingen.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik ben vanmiddag wel in de zuidoost hoek geweest. Deceptie nummer zoveel.
Al die mooie klimmen en afdalingen zijn eruit gehaald. Die lekkere snelle daal achter de Carolinahoeve zit er nog in, gevolgd door die pittige klim, maar daarna is het weer saaiheid troef. Die mooie daal rond dat diepe gat, het stuk met de spoelgeulen daarna? Foetsie.
De mooie wortelklims? Foetsie.
Het stuk door/langs dat statige eikenbos? Foetsie.

Ben vandaag uit een combi van baldadigheid en nieuwsgierigheid nog even een stuk over de afgesloten trail gereden bovenop de Lange Juffer, maar dat is echt geen doen. Helemaal verrot, ondanks dat het hier best wel een beetje had geregend, zelfs vanacht nog.
De gegraven track langs “brummen” (ter hoogte Eerbeek) was nog redelijk te doen, behalve dat de kraandrijver een off day had of stomdronken was. Wat een gestuiterd.
Daar afgestoken, stukje oude route (de zand/wortelklim, die was wel te doen) en over asfalt de Juffer op. Daar dus stuk gegraven trail gepakt: allemaal mul zand, hele stukken onmogelijk te fietsen.

Van 2 maanden modderzooi op sommige stukken zijn we nu gezakt naar onbegaanbaar gedurende het hele voorjaar en zomer.
Wil je leuk fietsen moet je €95,- incalculeren vrees ik.
Best een beetje verdrietig hoe (imho) ‘s lands mooiste route zo is vernaggelt.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

daniel1975 schreef: ma 4 mei 2020, 18:51Ik ben vanmiddag wel in de zuidoost hoek geweest. Deceptie nummer zoveel.
Scheelt dat je regelmatig hier op het forum zit, dus was geen echte verrassing. Om positief te benaderen: Lekker buiten geweest :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Fred (mtb-sport) schreef: ma 4 mei 2020, 19:14
daniel1975 schreef: ma 4 mei 2020, 18:51Ik ben vanmiddag wel in de zuidoost hoek geweest. Deceptie nummer zoveel.
Scheelt dat je regelmatig hier op het forum zit, dus was geen echte verrassing. Om positief te benaderen: Lekker buiten geweest :winkie:
Ja en nee. Het was bekend, maar ik dacht dat die lus nog redelijk intact was gelaten.
Ben afgelopen dagen elke dag minimaal 2 uur weg geweest met de bike, dus dat is sowiso top! Lang leve campings met prive sanitair.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ik ben 1 maal naar het vernieuwde rondje geweest, toen als combi met Apeldoorn en was ook een beetje "moet veel gebeuren wil ik hier nog terug komen". Ga dan liever in de omgeving beetje gravelen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Fred (mtb-sport) schreef: ma 4 mei 2020, 19:43 Ga dan liever in de omgeving beetje gravelen.
Ja, dat kan inderdaad nog fantastisch hier.
Nu al free-stylend ook over prachtig mooie gravelpaden terug gereden (maar daar kwam ik niet voor).
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Het doet me gewoon een beetje pijn om te lezen dat ik die mooie stukken dus nooit meer zal rijden. :((
Ik had niet verwacht dat zo'n beetje de komplete zuidlus (incl zuidoost) is geskipt. Wat een debielen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

daniel1975 schreef: ma 4 mei 2020, 18:51 Ik ben vanmiddag wel in de zuidoost hoek geweest. Deceptie nummer zoveel.
:lol:

Zuidoosthoek kun je zelf nog een draai aan geven, kom daar toch niemand tegen.
Afdaling met spoelgeulen, bedoel je die afdaling waar die pumptrack langs ligt? Die kun je gewoon pakken.
Het wortelklimmetje daarna ook (bij dat modderpoeltje).
In plaats van een heel rondje zou ik gewoon wat leuke stukken uitzoeken.
Kijken of er geen controle is en dan die stukken heen en weer rijden.

Wat je ook kunt doen is doorrijden naar Nijmegen, daar schijnen ze wel te weten wat mountainbiken is :wink:

Tis gewoon jammer, de oude route komt niet meer terug of je moet er wat geld voor opzij leggen.
Plaats reactie