MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Mad Wally schreef: zo 3 mei 2020, 17:26Waarom niet een berichtenbox op mtb trails waarbij per route de beheerder actuele info kan posten?
En bereik je daarmee wel het sloopcommando dat de laatste tijd het MTB heeft ontdekt en op routes rondrijdt?

In het algemeen: Facebook lijken ze wel te hebben maar ik betwijfel dat ze geinteresseerd zijn in iets anders dan delen hoe ze stoer met een geblokkeerd achterwiel een helling naar beneden gegleden...
Laatst gewijzigd door cheeta op zo 3 mei 2020, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nu lijkt het net alsof ik dat voorstel heb gedaan :winkie: maar dat is Madwally ..

Want zo’n berichtenbox is leuk op een klein rondje met duidelijk startpunt (misschien 2). Maar Ede kun je op zoveel plekken starten dat is gewoon niet te doen.

Op de parkeerplaats waar wij altijd met de hond gaan wandelen (nog te jong om vanuit huis naar het bos te kunnen ..) staan ook steeds meer auto’s met mtb’s achterop. Die ligt dan ook direct aan de routes. Die zijn niet afgesloten omdat ze niet aan de N224 liggen.

Nu heeft het bericht afgelopen week ook in diverse buurt platform en online kranten gestaan dus wie weet komt de oproep nu beter door.

Maar een zeer groot deel heeft er gewoon geen boodschap aan en haalt zelf lintjes en afsluitingen weg. Nooit komen helpen met onderhoud maar niet te beroerd om afsluitingen weg te halen :evil: en dat alleen maar om eigen ikke ikke
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

hanjovdberg schreef: zo 3 mei 2020, 18:52Nu lijkt het net alsof ik dat voorstel heb gedaan :winkie: maar dat is Madwally ..
Sorry, had het verkeerde deel klaarblijkelijk gewist. Gecorrigeerd...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

hanjovdberg schreef: zo 3 mei 2020, 18:52 Nu lijkt het net alsof ik dat voorstel heb gedaan :winkie: maar dat is Madwally ..

Want zo’n berichtenbox is leuk op een klein rondje met duidelijk startpunt (misschien 2). Maar Ede kun je op zoveel plekken starten dat is gewoon niet te doen.

Op de parkeerplaats waar wij altijd met de hond gaan wandelen (nog te jong om vanuit huis naar het bos te kunnen ..) staan ook steeds meer auto’s met mtb’s achterop. Die ligt dan ook direct aan de routes. Die zijn niet afgesloten omdat ze niet aan de N224 liggen.

Nu heeft het bericht afgelopen week ook in diverse buurt platform en online kranten gestaan dus wie weet komt de oproep nu beter door.

Maar een zeer groot deel heeft er gewoon geen boodschap aan en haalt zelf lintjes en afsluitingen weg. Nooit komen helpen met onderhoud maar niet te beroerd om afsluitingen weg te halen :evil: en dat alleen maar om eigen ikke ikke
Ik bedoel een digitale berichtenbox op MTBroutes.nl of de app. Dat is voor mij en waarschijnlijk ook voor vele anderen de plek om de routes te vinden en kiezen. Vaak lees ik ook de reacties om te kijken hoe de conditie van de route is.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Als ik zie wat er allemaal nog rijdt op Ede dan is een groot deel m.i. gelegenheidsrijder. Met sportschoenen aan op de (oude) MTB. Die gaan echt niet op een MTB-site een route uitzoeken en informatie lezen.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Wij communiceren via Facebook en onze website. Andere sites (zoals mtbroutes.nl) kopiëren onze berichten en het wordt goed gedeeld.
Als je je enigszins voorbereid dan kan je best wel weten hoe de routes er bij liggen en wat er afgesloten is of niet.

Aan gelegenheidsfietsers doe je niets. Bij hen komt het idee om te fietsen op als poepen en fietsen maar ergens waar ze toevallig komen. Die hebben geen idee.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nou als je strava beetje bekijkt zitten er echt wel een hoop fietsers tussen die zeer regelmatig fietsen. Die hebben gewoon letterlijk sc**t aan dit soort oproepen. :roll: :((
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

hanjovdberg schreef: zo 3 mei 2020, 20:36 Nou als je strava beetje bekijkt zitten er echt wel een hoop fietsers tussen die zeer regelmatig fietsen. Die hebben gewoon letterlijk sc**t aan dit soort oproepen. :roll: :((
Of ze weten het gewoon niet.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

kuijtje.nl schreef: zo 3 mei 2020, 20:07 Wij communiceren via Facebook en onze website. Andere sites (zoals mtbroutes.nl) kopiëren onze berichten en het wordt goed gedeeld.
Als je je enigszins voorbereid dan kan je best wel weten hoe de routes er bij liggen en wat er afgesloten is of niet.

Aan gelegenheidsfietsers doe je niets. Bij hen komt het idee om te fietsen op als poepen en fietsen maar ergens waar ze toevallig komen. Die hebben geen idee.
En dan heb je ook nog een groep die geen smoelenboek heeft en niet op een site's als mtbroutes.nl gaat kijken of het wel of niet kan. De betere manier is gewoon waarschuwingsborden en duidelijke info bij een beginpunt van de route ....
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

De slechte stukken zijn gewoon goed aangegeven met linten met omleidingsbordjes en sommige stukken afgesloten met boomstammen/takken. Maar je ziet er dan toch gewoon mensen om de barricades heen rijden.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Tja

in NL mag je nu maar 100km/h op de snelweg , toch zijn er die harder gaan.....

:bier:

dus dat blijf je altijd houden, niet dat het goed is ,maar toch ...
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op zo 3 mei 2020, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Jan the Man schreef: zo 3 mei 2020, 21:24 De slechte stukken zijn gewoon goed aangegeven met linten met omleidingsbordjes en sommige stukken afgesloten met boomstammen/takken. Maar je ziet er dan toch gewoon mensen om de barricades heen rijden.

Ciao
Jan
Linten en omleidingsbordjes + uitleg g waarom afgesloten is het maximale wat je kunt doen denk ik.
Als ik boomstammen en takken tegenkom dan bedank ik in mijn hoofd altijd die boze wandelaar die door zijn actie de trail wat spannender heeft gemaakt, dus laat dat maar achterwege (tenzij dat lint en bordje er ook bij is).
Overigens mijd ik en de groep waar ik normaal mee fiets deze route momenteel. De laatste keer dat ik er was was deze gewoon te ver aan gort gereden, hopelijk snel weer hard genoeg Met voldoende regenval.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dat is icm lintjes en bordjes toch wel duidelijk dat het geen werk van een individuele wandelaar is?

Er werden lintjes kapot getrokken dus was de hele afzetting weg. Vandaar dat er op meerdere plaatsen achter elkaar boomstammen zijn gelegd icm takken.

Overigens doen ze dat op de UHR nog grondiger.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

hanjovdberg schreef: zo 3 mei 2020, 22:04 Dat is icm lintjes en bordjes toch wel duidelijk dat het geen werk van een individuele wandelaar is?

Er werden lintjes kapot getrokken dus was de hele afzetting weg. Vandaar dat er op meerdere plaatsen achter elkaar boomstammen zijn gelegd icm takken.

Overigens doen ze dat op de UHR nog grondiger.
En ook dat helpt niet altijd ......... 😞 maar meestal wel 🤗. Belangrijkste is m.i. dat je een goede omleiding bouwt, dat motiveert om deze te volgen.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Vandaag even gechecked maar de afgezette tracks worden best wel goed gemeden. Valt me alleszins mee. Ik heb er nog extra hout overheen getrokken. Na 8x afstappen hebben de meeste het wel gehad :D
Ik dacht ik ga ff op een punt postten wat er allemaal langs komt, maar tijdens het leggen van het hout is er geen enkel persoon over de tracks gekomen.
Plaats reactie