Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

JasperGr schreef: di 5 mei 2020, 18:18 ssssst zeg nou dat het gewoon een en al klote was, nu komt heel MTB NL weer erheen :lol:
Mijn ego zegt dat het ook helemaal klote was. Het lag 200% aan de track, en zeker niet aan mij dat ik er naast lag. :roll: :winkie:
Nu ook op een gravelbike... :o
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Ja Drunen links laten liggen en gewoon de racefiets dus pakken....
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Stond vandaag nog wel 1 of andere koekwous (vrouw met hond) midden op het mountainbike pad. Mijn voorganger zei er iets van dat het niet zo handig was om daar te gaan staan.... verontwaardigd dat ze was.... erg slim hoor... zij kijkt zeker ook gek op als ze midden op de snelweg staat en de mensen toeteren?
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

JasperGr schreef: di 5 mei 2020, 19:48 Ja Drunen links laten liggen en gewoon de racefiets dus pakken....
Hahaha! :lol:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Sicos schreef: di 5 mei 2020, 19:49 Stond vandaag nog wel 1 of andere koekwous (vrouw met hond) midden op het mountainbike pad. Mijn voorganger zei er iets van dat het niet zo handig was om daar te gaan staan.... verontwaardigd dat ze was.... erg slim hoor... zij kijkt zeker ook gek op als ze midden op de snelweg staat en de mensen toeteren?
Met dat verschil dat op een snelweg lopen of staan bij wet verboden is en op een MTB-route dat niet zo is. Die vrouw met hond heeft daar met net zoveel recht als de fietser die er reed.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

JasperGr schreef: di 5 mei 2020, 19:48 Ja Drunen links laten liggen en gewoon de racefiets dus pakken....
Doe ik en velen met mij de hele lente , zomer en een deel van de herfst.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

En in de winter fijn baggeren op de ATB. :-{
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Giant-E schreef: di 5 mei 2020, 20:32 En in de winter fijn baggeren op de ATB. :-{
Normaal rijd ik het hele jaar rond op de mountainbike, echter afgelopen winter er bar weinig op gezeten vanwege regen, regen, regen en voor de verandering nog maar eens regen. Nog nooit zo'n natte winter gehad als afgelopen jaar.
Niet zeuren.... door fietsen
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Giant-E schreef: di 5 mei 2020, 20:32 En in de winter fijn baggeren op de ATB. :-{
Nee , als het in de winter redelijk droog ligt onverhard rijden op de cyclocrosser of op de stadsfiets.
Er zijn er inderdaad wel veel die alleen in de winter ATB-en met weer of geen weer. Vind ik prima maar doe niet mee aan het baggeren. Mijn belangrijkste argument is zoals de Vlamingen zeggen: De vélo kuisen vind ik maar een ambetant werkske.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Tsjibiti schreef: di 5 mei 2020, 20:25 Met dat verschil dat op een snelweg lopen of staan bij wet verboden is en op een MTB-route dat niet zo is. Die vrouw met hond heeft daar met net zoveel recht als de fietser die er reed.
Met dat verschil dat op een snelweg stil staan ervoor zorgt dat de politie je wel even komt oppikken en nu slechts één advies wordt gegeven. Beide gevallen niet zo slim, aanpak totaal verschillend. Maar situaties zijn beide ‘gevaarlijk’ en of niet zo handig .. 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Handig is het niet. Maar om er meteen iets van te zeggen, om dat je denkt rechten te hebben op dit pad die je officieel niet hebt, is minstens zo onhandig. Met dank aan de wielrennende mens in Nederland hebben sport-fietsers al een hele slechte naam. Stuur gewoon om zo'n dame en haar hond heen en rij verder.
Nu ook op een gravelbike... :o
Tomboo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 14 april 2020, 15:39

Ik ben normaal ook het type leven en laten leven. Maar als je net op een onverwacht punt een hond moet ontwijken en bijna tegen een boom rijdt dan kan ik begrijpen dat er wat minder opbouwende kritiek wordt geleverd. Overigens staan er gewoon verbod bordjes voor voetgangers op het mtb pad, dus die hebben daar niks te zoeken. Oversteken is natuurlijk een ander verhaal, maar het is geen wandel pad.

Ik ben er overigens al een aantal tegen gekomen en de meeste zijn zich er niet van bewust en zijn blij als je ze er op attendeert (op een normale manier). Die paar die een grote bek op zetten en het onzin vinden die zal je toch houden.
LosseSchroef schreef: wo 6 mei 2020, 08:42 Met dank aan de wielrennende mens in Nederland hebben sport-fietsers al een hele slechte naam.
Ik ben parttime dikke banden rijder, parttime wielrennend mens, maar ook hier is het net als bij de wandelaars dat het gros zich gewoon netjes aan de regeltjes houd. Helaas is het altijd een groepje die het verpest voor de rest. Ik heb dan ook het idee dat apps als strava geen postieve invloed hebben gehad op de rijstijl van die groep fietsers. Mede hierdoor ben ik als brave burger (op de fiets dan :D) al een paar keer bijna van mijn fiets gereden door een idiote automobilist die het leuk vind wielrenners af te snijden op het fietspad. Schijnbaar werkt voor een deel van de bevolking een gekromd stuur als een rode lap.. :roll:
Laatst gewijzigd door Tomboo op wo 6 mei 2020, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Remmen is verspilling van je energie. Dus dat doen we zo weinig mogelijk!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Idd zo is het maar net. Netjes aanspreken helpt over het algemeen het beste. Niet schreeuwend vanaf de fiets maar even stoppen, vragen of je een tip mag geven en dan reageren mensen meestal heel normaal. Tenminste dat is mijn ervaring. Door even te stoppen en de tijd te nemen geef je de wandelaars ook het idee dat je niet alleen bezig bent met je snelheid en of pr’tjes op het parcours.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Tomboo schreef: wo 6 mei 2020, 09:51 Ik ben normaal ook het type leven en laten leven. Maar als je net op een onverwacht punt een hond moet ontwijken en bijna tegen een boom rijdt dan kan ik begrijpen dat er wat minder opbouwende kritiek wordt geleverd. Overigens staan er gewoon verbod bordjes voor voetgangers op het mtb pad, dus die hebben daar niks te zoeken. Oversteken is natuurlijk een ander verhaal, maar het is geen wandel pad.

Ik ben er overigens al een aantal tegen gekomen en de meeste zijn zich er niet van bewust en zijn blij als je ze er op attendeert (op een normale manier). Die paar die een grote bek op zetten en het onzin vinden die zal je toch houden.
LosseSchroef schreef: wo 6 mei 2020, 08:42 Met dank aan de wielrennende mens in Nederland hebben sport-fietsers al een hele slechte naam.
Ik ben parttime dikke banden rijder, parttime wielrennend mens, maar ook hier is het net als bij de wandelaars dat het gros zich gewoon netjes aan de regeltjes houd. Helaas is het altijd een groepje die het verpest voor de rest. Ik heb dan ook het idee dat apps als strava geen postieve invloed hebben gehad op de rijstijl van die groep fietsers. Mede hierdoor ben ik als brave burger (op de fiets dan :D) al een paar keer bijna van mijn fiets gereden door een idiote automobilist die het leuk vind wielrenners af te snijden op het fietspad. Schijnbaar werkt voor een deel van de bevolking een gekromd stuur als een rode lap.. :roll:
In dit geval ging het ook gewoon netjes, mijn voorganger gaf netjes aan dat het een mountainbike pad is en het niet handig was om daar te gaan staan. Het was meer de manier hoe die vrouw daarop reageerde van hoe durf je iets tegen mij daarover te zeggen. En ze stond inderdaad op een nogal onhandige plek. En het meest vreemde was nog wel dat ze gewoon bleef staan nadat mijn voorganger er iets van zei. Ik reed een meter of 50 achter mijn voorganger dus ze had tijd genoeg om gewoon opzij te gaan. Ik moest me er inderdaad langs wurmen. Ze had ook gewoon even een meter opzij kunnen gaan staan. In dit geval was het niks van de 1,5 meter maatschappij.

Ik kom ook zo nu en dan hardlopers tegen op het mountainbike pad en ook al mogen ze daar officieel niet komen vind ik het geen probleem. In 99 van de 100 gevallen gaan ze ook gewoon meteen opzij. Ik snap best dat het een uitdagende track is om over te hardlopen gezien de lengte ervan.
Niet zeuren.... door fietsen
Tomboo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 14 april 2020, 15:39

Sicos schreef: wo 6 mei 2020, 12:05 In dit geval ging het ook gewoon netjes, mijn voorganger gaf netjes aan dat het een mountainbike pad is en het niet handig was om daar te gaan staan. Het was meer de manier hoe die vrouw daarop reageerde van hoe durf je iets tegen mij daarover te zeggen. En ze stond inderdaad op een nogal onhandige plek. En het meest vreemde was nog wel dat ze gewoon bleef staan nadat mijn voorganger er iets van zei. Ik reed een meter of 50 achter mijn voorganger dus ze had tijd genoeg om gewoon opzij te gaan. Ik moest me er inderdaad langs wurmen. Ze had ook gewoon even een meter opzij kunnen gaan staan. In dit geval was het niks van de 1,5 meter maatschappij.
Die mensen blijf je helaas altijd houden. Waarschijnlijk is dit zo'n type die als ze ineens na een blinde duin een aanrijding krijgt met een mountainbike het hardste roept dat het allemaal aso's zijn.
Remmen is verspilling van je energie. Dus dat doen we zo weinig mogelijk!
Plaats reactie