Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Hoe zit het met de route vanaf Rheden (Bezoekerscentrum) links met de klok mee richting Arnhem?
habebat vehentem
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vanaf het bzc loopt geen route meer na de laatste aanpassing.
Je zult via het asfalt omhoog moeten fietsen naar het Posbank paviljoen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

CentMan schreef: wo 6 mei 2020, 18:05 Hoe zit het met de route vanaf Rheden (Bezoekerscentrum) links met de klok mee richting Arnhem?
links met de klok mee richting Arnhem loopt al een tijdje geen route meer, en sinds kort ook niet meer 'rechts' richting Holleweg. Koepel de Kaap/Paviljoen is het deel wat het dichtst bij dat stuk ligt. Richting Arnhem is Buitenplaats Beekhuizen het dichtst bijzijnde punt waar je de route kunt oppakken. Maar check even de tijdelijke afsluitingen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik las op Facebook dat er leem gebruikt gaat worden ter versteviging van de trails?
Ben benieuwd :-q
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Linky? :-q
habebat vehentem
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2532598988

Stuk bij de brandtoren verlegd al snap ik niet helemaal op welke manier.

En de grannytrail is nu een lus geworden.

Hobbels bij het paviljoen zijn aangepakt.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Je bedoelt deze zin: "de route is verlegd bij de brandtoren en volgt weer de oude route"
Daarmee bedoelen ze vast dat je bij het Bezoekerscentrum CW de oude route oppakt en dan langs het Rozendaalse Veld omhoog fietst tot je ergens weer groene pijltjes ziet :winkie:
Bicycle, bicycle, bicycle
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Rayb81 schreef: vr 8 mei 2020, 13:52 Stuk bij de brandtoren verlegd al snap ik niet helemaal op welke manier.
net als 'vroeger' pak je nu ook het (enorm zanderige) pad voor het segment 'sturen!' ipv dat je daar vanuit het veld halverwege insteekt. Dus rood is bebord tot de parkeerplaats ipv tot de brandtoren zelf, en groen loopt nu door over het bruggetje (was eerst rood). Superlogisch maar je moet het misschien ff zien.
Dat veld achter het hek bij de brandtoren is een enorm slagveld bij een beetje vocht, niet geschikt om overheen te fietsen, vandaar de verlegging.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mmh oke het zal wel, het wordt steeds onduidelijker maar dat ligt aan mij dat ik het niet snap haha.
Vroeger ging de route niet via de brandtoren maar via het rozendaalse veld.

Maar ws rijd je nu ccw verder dan de brandtoren naar de brandtoren parkeerplaats en daar het bos in ofzo?

Wist njet dat er zoveel regen was gevallen daar dat dat stuk alweer modder is.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Rayb81 schreef: vr 8 mei 2020, 14:24 Vroeger ging de route niet via de brandtoren maar via het rozendaalse veld.
en dan ging je na de brandtoren rechts, en op de P weer links door het hekje het bos in. Nu dus ook weer, ipv tegenover de brandtoren het hek door.
Maar ws rijd je nu ccw verder dan de brandtoren naar de brandtoren parkeerplaats en daar het bos in ofzo?
ja, maar wel over het singletrackje langs het hek en vervolgens het bruggetje over het hek. Hier kun je ook kiezen om rood te gaan volgen richting Granny
Wist njet dat er zoveel regen was gevallen daar dat dat stuk alweer modder is.
dit was iets wat al langer in de planning stond, niet per se na de paar buitjes van vorige week
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Ik krijg het niet voor elkaar om de GPX van de tijdelijke te downloaden (ligt vast aan mij).

Iemand die hem met mij wil delen??
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 366
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Rayb81 schreef: vr 8 mei 2020, 13:52 https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2532598988

Stuk bij de brandtoren verlegd al snap ik niet helemaal op welke manier.

En de grannytrail is nu een lus geworden.
Wijziging in hoofdroute en het doorlussen van de Grannytrail icm nieuwe aanrijdroute zijn ondertussen in Openstreetmap verwerkt en dus te zien op oa Waymarkedtrails en vanaf zaterdag in nieuwe Openfietsmap Benelux (en nu al in Osmand Live) :-q
https://mtb.waymarkedtrails.org/#route? ... 333!5.9951
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 366
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Freekenstein schreef: vr 8 mei 2020, 14:56 Ik krijg het niet voor elkaar om de GPX van de tijdelijke te downloaden (ligt vast aan mij).

Iemand die hem met mij wil delen??
Beetje late reactie, downloaden van site Veluwezoom gaat bij mij goed, heb een copie op mijn website geparkeerd:
https://www.openkaart.net/Gravelroute%2 ... %20(1).gpx

Werkt dat wel bij jou?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag eens op de fully wat stukjes meegepakt.

Kwam pardoes nog ergens op een groen stukje singletrack terecht, begin liep mooi, daarna een zandbak, verbaasde me dat het niet afgesloten was.
Overkant van de Schaapsalle was wel afgesloten dus lekker de hele Schaapsalle omhoog over het asfalt.

Uiteindelijk bij het zware rode lusje aangekomen (Holleweg).
trail loopt wel beter op een fully, maar vooral omhoog richting de hei hobbelt het nog flink.

Hierna het rode lusje bij de Onzalige Boschen meegepakt.
Deze is toch wel erg goed rijdbaar op de fully, kan hem nu wel waarderen.
Laatste stukje met die hoge wortels in de klim is wel echt weer top, zo zie ik niet vaak 2.0 singletracks.

Verder moet je de leuke stukken zelf aan elkaar knopen, alleen ontkom je niet aan zaaddodende tussenstukken.
Hoogtepunt was de trail over Loenermark langs het bankje bovenop.
Volgens mij mag je hier niet fietsen, maar toen ik even van het uitzicht stond te genieten kwam er een groep van 20 man op huurfietsen omhoog gefietst, gedaan met de rust.
Iemand zei nog tegen een ander: dit zijn wel de trails hoor.
Toen dacht ik nog bij mezelf, ja zeker, maar volgens mij is het verboden terrein :D
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vond vandaag nog een mooi stukje op de groene route.
Vanaf de Onzalige Boschen was er een afdaling/klim richting betonfietspad dat je naar de brug Holleweg kunt pakken.
Geen idee wat het nut van deze doorsteek is aangezien de groene route richting Rozenbos loopt en daarna naar de Onzalige Boschen.
Maar dit is wel een afdaling/klim met veel potentie.
Wortels en spoelgeulen, als het nog wat erodeert wordt het een topper :-q

Rode lusjes waardeer ik steeds meer nu ik weer op mn fully rijdt.
Route kan niet tippen aan de oude, maar als je zelf de leuke dingen aan elkaar rijgt dan heb je een best knap rondje.
Plaats reactie