MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

koeboe schreef: wo 6 mei 2020, 17:45
Prulleman schreef: wo 6 mei 2020, 17:21 Vrachelen was goed te doen vandaag. Afgesloten stuk uiteraard niet gezien, maar de rest was wel prima op 2 stukken strand na (maar die zijn altijd al mul).

Was ook niet druk, was vergeten goed in mijn agenda te kijken dus uiteindelijk een uur zitten bellen via Microsoft Teams op mobiel :lol: en maar 3 bikers gezien en die tijd. 2e rondje niemand en lekker kunnen knallen

Dan had je vandaag vast de mooiste werkplek :lol: :lol:

Welk stuk is precies afgesloten? Wil ook weer eens een rondje maken, de laatste tijd alleen wezen hardlopen op Vrachelen...
Zeker! Was best chill met vogeltjes op de achtergrond :D

Het stuk vanaf de start (start als je van Cadettenkamp komt) duik je eigenlijk gelijk links de weg op, tot aan de camping, daarna is alles gewoon open.

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/TeGk6QcVg6
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Oke, dat is maar een klein stukje wat ontbreekt van de totale route. Als het lukt morgen maar eens een rondje maken.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Dus al die leuke klimmetjes inclusief de Y splitsing kun je gewoon rijden? En hoe staat het met het Cadettenkamp?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
PB1912
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 16 augustus 2013, 00:16
Mijn mountainbike: Cube C:62 Reaction Race 2022

Tot aan de splitsing richting Cadettenkamp kan je alles rijden. Heb zondag 2 rondjes gedaan toen lag het er echt goed bij, gisterochtend was het al weer behoorlijk mul !

Het 2e rondje zondag was trouwens verschrikkelijk, veel beginners (zonder helm) die op plaatsen gaan staan bijkomen waar het echt niet handig is (bovenop klimmetjes, in een snelle bocht etc etc) en ook niet echt rekening houden met anderen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ooit ook zo begonnen maar ging niet op een parcours staan drinken :(
Los muchachos del Breda, Maestros del futbol
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

na alle drama verhalen vond ik het gisteren nogal meevallen hoor, ik heb zelfs op een bestaand segment (Vrachelse heide A, 8.3 km, eigenlijk de volledige route zonder het afgesloten stuk op de meerberg, dus zonder het orginele stuk, maar ook zonder de omleiding over de meerberg) mijn 2e tijd, 8 sec boven mijn PR gereden...
Voor een deel fitter, maar de baan ligt er gewoon best behoorlijk bij naar mijn idee..
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Zojuist 2 rondjes Vrachelen gedaan op de crosser. Was weer genieten na enige tijd van afwezigheid.
Baan lag er goed bij en op de bekende stukken inderdaad los, maar viel reuze mee.
Eigenlijk vind ik het losse zand leuker dan als het helemaal strak is, zoals in de wintermaanden. Je moet nu echt werken en goed opletten.
Gebruikersavatar
PB1912
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 16 augustus 2013, 00:16
Mijn mountainbike: Cube C:62 Reaction Race 2022

Ik had voorheen echt een hekel aan het mulle zand (heb er zelfs een Trek Roscoe voor gekocht) maar kom er nu ook wel goed doorheen !
Los muchachos del Breda, Maestros del futbol
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

PB1912 schreef: za 9 mei 2020, 09:15 Ik had voorheen echt een hekel aan het mulle zand (heb er zelfs een Trek Roscoe voor gekocht) maar kom er nu ook wel goed doorheen !
Ook een leuke fiets ja :-q maar inderdaad, de juiste techniek scheelt ook een hoop. Merk aan mezelf ook dat het in het begin weer even wennen was, maar nu gewoon makkelijker door kan fietsen :winkie:
Prulleman schreef: do 7 mei 2020, 10:36 na alle drama verhalen vond ik het gisteren nogal meevallen hoor, ik heb zelfs op een bestaand segment (Vrachelse heide A, 8.3 km, eigenlijk de volledige route zonder het afgesloten stuk op de meerberg, dus zonder het orginele stuk, maar ook zonder de omleiding over de meerberg) mijn 2e tijd, 8 sec boven mijn PR gereden...
Voor een deel fitter, maar de baan ligt er gewoon best behoorlijk bij naar mijn idee..
Nu wel benieuwd naar je PR ;) zit zelf met dit losse zand wel iets erboven (iets meer dan 2 minuten :winkie: ) met 23:04 (snelste van de 3 rondjes vandaag voor dat segment).
Waarschijnlijk kan dus de techniek ook nog wel beter... :bier: (mtb nu zo'n twee jaar)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

S.R. schreef: za 9 mei 2020, 11:39
PB1912 schreef: za 9 mei 2020, 09:15 Ik had voorheen echt een hekel aan het mulle zand (heb er zelfs een Trek Roscoe voor gekocht) maar kom er nu ook wel goed doorheen !
Ook een leuke fiets ja :-q maar inderdaad, de juiste techniek scheelt ook een hoop. Merk aan mezelf ook dat het in het begin weer even wennen was, maar nu gewoon makkelijker door kan fietsen :winkie:
Prulleman schreef: do 7 mei 2020, 10:36 na alle drama verhalen vond ik het gisteren nogal meevallen hoor, ik heb zelfs op een bestaand segment (Vrachelse heide A, 8.3 km, eigenlijk de volledige route zonder het afgesloten stuk op de meerberg, dus zonder het orginele stuk, maar ook zonder de omleiding over de meerberg) mijn 2e tijd, 8 sec boven mijn PR gereden...
Voor een deel fitter, maar de baan ligt er gewoon best behoorlijk bij naar mijn idee..
Nu wel benieuwd naar je PR ;) zit zelf met dit losse zand wel iets erboven (iets meer dan 2 minuten :winkie: ) met 23:04 (snelste van de 3 rondjes vandaag voor dat segment).
Waarschijnlijk kan dus de techniek ook nog wel beter... :bier: (mtb nu zo'n twee jaar)
Vrachelse heide A:19:56 (van de week 20:05)
Totaal rondje PR: 25:03
Tijdelijk aan gepaste route, segment "vrachelen verkorte route 2020 challenge" (mogelijk onder verborgen segmenten): 22:49 (KOM al weer kwijt natuurlijk)
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

De status van de tracks is mij onduidelijk... Bij de ingang van het Cadettenkamp, bij het bankje, is de boel versperd en staat een bord waarop vermeld staat dat alle tracks tot nader order gesloten zijn.
Van de andere kant komend, lijkt het gewoon open te zijn...
Wellicht kan Rob opheldering geven?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Vandaag kwam ik buiten de route van het Cadettenkamp driehoekige geel/oranje bordjes tegen met het cijfer 91 of 95 er op. Weet het niet precies meer.
Weet iemand of dat ook een route is en zo ja welke?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Ad58 schreef: di 12 mei 2020, 15:08 De status van de tracks is mij onduidelijk... Bij de ingang van het Cadettenkamp, bij het bankje, is de boel versperd en staat een bord waarop vermeld staat dat alle tracks tot nader order gesloten zijn.
Van de andere kant komend, lijkt het gewoon open te zijn...
Wellicht kan Rob opheldering geven?
Vanaf de Tilburgsebaan kun je er nog op :wink: je komt dan een aantal omleidingen tegen waardoor er een (sterk) verkort rondje overblijft.
Gebruikersavatar
PB1912
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 16 augustus 2013, 00:16
Mijn mountainbike: Cube C:62 Reaction Race 2022

S.R. schreef: za 9 mei 2020, 11:39
PB1912 schreef: za 9 mei 2020, 09:15 Ik had voorheen echt een hekel aan het mulle zand (heb er zelfs een Trek Roscoe voor gekocht) maar kom er nu ook wel goed doorheen !
Ook een leuke fiets ja :-q maar inderdaad, de juiste techniek scheelt ook een hoop. Merk aan mezelf ook dat het in het begin weer even wennen was, maar nu gewoon makkelijker door kan fietsen :winkie:

De Roscoe heb ik ondertussen weer verkocht, ik rij zo'n 9 km over de weg voor ik in Vrachelen/Dorst Cadettenkamp ben, kwam half hyperventilerend aan omdat dat ding echt veel rolweerstand heeft.
Los muchachos del Breda, Maestros del futbol
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

PB1912 schreef: di 12 mei 2020, 16:55
De Roscoe heb ik ondertussen weer verkocht, ik rij zo'n 9 km over de weg voor ik in Vrachelen/Dorst Cadettenkamp ben, kwam half hyperventilerend aan omdat dat ding echt veel rolweerstand heeft.
Andere banden erom gooien voor minder rolweerstand dan. En/of pompje mee om op de weg met meer druk te rijden dan op de route :-q .
Een all mountain fully is trouwens nie handig in mul zand, dan ben je beter af met een ht of starre fiets.
life starts @ 150bpm...
WzL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 2 september 2012, 21:41
Mijn mountainbike: Cube GTC 2016

Ad58 schreef: di 12 mei 2020, 15:08 De status van de tracks is mij onduidelijk... Bij de ingang van het Cadettenkamp, bij het bankje, is de boel versperd en staat een bord waarop vermeld staat dat alle tracks tot nader order gesloten zijn.
Van de andere kant komend, lijkt het gewoon open te zijn...
Wellicht kan Rob opheldering geven?
Mij is het ook onduidelijk. Ik MOEST gisteren even fietsen om een luchtje te scheppen (zit de laatste weken alleen maar thuis, binnen te werken) en kwam bij al mijn bekende entrypoints een blokkade tegen. Vervolgens net zo lang door gefietst totdat ik ergens toch een open ingang vond en binnen 12 minuten stond ik weer op hetzelfde punt, het kleine rondje is wel heel erg klein.

Ik verneem ook niets qua communicatie over de huidige stand van zaken. Ik kreeg als "vriend van" een email over de sluiting maar sinds dien geen email meer vernomen over de stand van zaken en/of de verwachting. Wellicht dat er een update gegeven kan worden?
Plaats reactie