waar is de langste langste singletrack van nederland?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ik heb hem vandaag gereden super mooie track met prachtig natuur Dit is mountainbike zoals het bedoeld is.. Ik heb watergetapt bij een tentje langs de route. bij Heerde strand. Dat is op ongeveer 56 km. Dan hoef je niet van de route af ben gestart bij Harderwijk.
Laatst gewijzigd door wibas op di 5 mei 2020, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Buchie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 7 juli 2010, 20:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 2019
Contacteer:

Willem Altes schreef: di 5 mei 2020, 18:38 Volgens de drinkwaterkaart is er ook een gratis watertappunt in het winkelcentrum van Wezep.

https://drinkwaterkaart.nl/waar-kan-ik- ... er-tappen/
Goed om te weten. Dank je wel!
Een keutel in den morgen, is een dag zonder zorgen...
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Dat punt zou zomaar gesloten kunnen zijn ivm de Corona problematiek. Het beleid hierover is per gemeente verschillend. Reken er dus niet blind op tenzij iemand hier weet of hij echt open is.

Veel plezier, laat je weten of het leuk was?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Het is in het winkecentrum van Wezep. Dus daar is een alternatief als je het probleem van de onbeheerde bike kan oplossen.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Dat tentje waar ik water heb getapt had een kraantje buiten het hok waar iedereen zo water kan tappen 24/7
Onnem
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 13 juli 2016, 20:32

Bottecchia schreef: di 5 mei 2020, 19:19 Dat punt zou zomaar gesloten kunnen zijn ivm de Corona problematiek.
Wat ik niet begrijp: wat is de logica om een watertappunt te sluiten, hoe helpt dat tegen Corona verspreiding?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Als iemand die besmet is de kraan aanraakt en iemand anders komt erna, dan wordt hij/zij ook besmet.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Een ander scenario is dat er teveel mensen bij elkaar staan om hun fles te vullen. Als ik me niet vergis was dat één van de redenen waarom het punt bij de route van Amerongen & Leersum moest worden afgesloten.

Ik heb het ook niet verzonnen.
Buchie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 7 juli 2010, 20:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 2019
Contacteer:

Bottecchia schreef: di 5 mei 2020, 19:19 Dat punt zou zomaar gesloten kunnen zijn ivm de Corona problematiek. Het beleid hierover is per gemeente verschillend. Reken er dus niet blind op tenzij iemand hier weet of hij echt open is.

Veel plezier, laat je weten of het leuk was?
Goed punt!

Uiteraard laat ik weten hoe het was.
Een keutel in den morgen, is een dag zonder zorgen...
Buchie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 7 juli 2010, 20:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 2019
Contacteer:

wibas schreef: di 5 mei 2020, 20:39 Dat tentje waar ik water heb getapt had een kraantje buiten het hok waar iedereen zo water kan tappen 24/7
Dan ga ik voor deze optie... Bedankt!
Een keutel in den morgen, is een dag zonder zorgen...
Buchie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 7 juli 2010, 20:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 2019
Contacteer:

Vanochtend de tocht gestart om 8.35u bij startpunt Harderwijk. Na 6 uur en 56 minuten en 111.8 km terug 😱. Het water bijvullen en de plaspauzes kosten zo'n 20 minuten. Dus ruim 6.5 uur... Ik ben dik tevreden.

Ik ben kapot, maar ik heb heerlijk genoten. Zeker een aanrader al zal ik hem voorlopig niet rijden 😁
Een keutel in den morgen, is een dag zonder zorgen...
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Mooi te horen dat je het mooie track vond. Ik heb er afgelopen zondag 5.45 netto over gedaan . Met stops kwam ik op 6.04uur. Ik had 109 km op te teller. Er waren bij mij ook wel wat mulle stukken en ik kwam ook niet overall fietsend boven. Ik wil hem ook wel eens doen met betere ondergrond. Vooral de Natuurbeleving is geweldig. Ook hele mooie singletracks en veel natuurlijke paden wat meer echt mountainbike is.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Klinkt goed hoor!
Vorig jaar is het er nooit van gekomen maar ik ben van plan om hier ergens de komende tijd toch ook maar eens werk van te maken.
Buchie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 7 juli 2010, 20:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 2019
Contacteer:

wibas schreef: do 7 mei 2020, 20:00 Mooi te horen dat je het mooie track vond. Ik heb er afgelopen zondag 5.45 netto over gedaan . Met stops kwam ik op 6.04uur. Ik had 109 km op te teller. Er waren bij mij ook wel wat mulle stukken en ik kwam ook niet overall fietsend boven. Ik wil hem ook wel eens doen met betere ondergrond. Vooral de Natuurbeleving is geweldig. Ook hele mooie singletracks en veel natuurlijke paden wat meer echt mountainbike is.
Dat is een zeer nette tijd. Ik kwam ook niet overal boven helaas. Ondanks GPS toch zo nu en dan verkeerd gereden. De natuurbeleving is geweldig.
Een keutel in den morgen, is een dag zonder zorgen...
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Is het geen minpunt om ongeveer dezelfde route terug te rijden ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie