bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Achterkant van de skiheuvel bedoel je?
Gaaf stuk vind ik dat altijd.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ook mijn favoriete afdaling. :-q Net wat sneller nog dan de Supersnake. Heb de ideale lijn inmiddels gevonden.
De Skiberg is mij toch wel 't meest op 't lijf geschreven. Vorige week 7x gereden, de andere 2 "bergen" toen niet gedaan.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Giant-E schreef: vr 8 mei 2020, 20:31 Ook mijn favoriete afdaling. :-q Net wat sneller nog dan de Supersnake. Heb de ideale lijn inmiddels gevonden.

Hoe pak jij hem? Ik probeer altijd zover mogelijk links uit te komen voor de switchback, maar dan heb je ook meteen de grootste stenen te pakken. Blijf nu al weken vastzitten op de 43-45 seconden, dat moet beter kunnen vind ik 🙄😉
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Supersnake vind ik niet fijn, ik krijg dat niet goed de lijn in die scherpe bochten te pakken.
Benieuwd hoe dat straks met de Oiz zal gaan (ipv de 2015 Epic)
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

KILROY schreef: vr 8 mei 2020, 20:50
Giant-E schreef: vr 8 mei 2020, 20:31 Ook mijn favoriete afdaling. :-q Net wat sneller nog dan de Supersnake. Heb de ideale lijn inmiddels gevonden.

Hoe pak jij hem? Ik probeer altijd zover mogelijk links uit te komen voor de switchback, maar dan heb je ook meteen de grootste stenen te pakken. Blijf nu al weken vastzitten op de 43-45 seconden, dat moet beter kunnen vind ik 🙄😉
Bovenop kies ik links (met 't dropje), waardoor je vanuit de landing iets beter uitkomt voor de linkerbocht. Daar kies ik de rechterkant van de grote stenen, stuur daarna zo snel mogelijk links voor een goede exit door de switchback. Dan vol doortrappen richting de volgende klim, daar alle snelheid meenemen de bocht in. Einde segment ligt na de bocht.

Maar eigenlijk heb ik geen recht van spreken. Mijn pr is 49 sec. :wink:
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

' t zou leuk zijn om tijdregistratie op dat korte stukje neer te zetten van een paar meter voor het dropje en tot het topje na de switchback, nu zitten er veel te veel meters hard doortrappen in t segment... :D (en das niet zo effectief op een Giant Reign)

Op t kleine technisch deel segmentje rijd ik trouwens consequent 13,14 of 15 sec, of nu nu netjes een lijn kies of rechtdoor en dan gewoon met blokkerend achterwiel door de bocht ram..

Samengevat, blijft eigenlijk bizar om in zuid holland een rondje te hebben waar op op momenten lol met de reign hebt :-q , al is het maar 400 meter op t geheel :D Ik pas het rondje daarom vaak aan met 3 maal snakerun, 2 maal technische afdaling en 2maal de mooiste afdalingen op middenberg :-)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik ging naar Bhoek voor minimaal 4 rondjes :-q en eigenlijk ook met Zmeer ook 4 ....maar dat is weer een ander topic :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

paulus1981 schreef: vr 8 mei 2020, 23:33 ' t zou leuk zijn om tijdregistratie op dat korte stukje neer te zetten van een paar meter voor het dropje en tot het topje na de switchback, nu zitten er veel te veel meters hard doortrappen in t segment... :D (en das niet zo effectief op een Giant Reign)

Op t kleine technisch deel segmentje rijd ik trouwens consequent 13,14 of 15 sec, of nu nu netjes een lijn kies of rechtdoor en dan gewoon met blokkerend achterwiel door de bocht.
"Grote berg technisch deel" is de naam. Bwr proof. Van 't dropje tot na de switchback.

(PR van 14 seconden hier.)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Overigens sla ik zelf de Middenberg wel eens over, heb niet veel met trappetjes.
Leuk voor een keer maar dan rij ik liever van de Skiberg door naar de kleine berg (Berg B).
Daar leer je wel kort sturen in de felle klimmetjes en afdalingen. Lijn kiezen, sturen met je lichaam... Zo af en toe hier rijden is eigenlijk best leuk, ook al heb ik niets met kattengrid.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Giant-E schreef: vr 8 mei 2020, 21:20
KILROY schreef: vr 8 mei 2020, 20:50

Bovenop kies ik links (met 't dropje), waardoor je vanuit de landing iets beter uitkomt voor de linkerbocht. Daar kies ik de rechterkant van de grote stenen, stuur daarna zo snel mogelijk links voor een goede exit door de switchback. Dan vol doortrappen richting de volgende klim, daar alle snelheid meenemen de bocht in. Einde segment ligt na de bocht.

Maar eigenlijk heb ik geen recht van spreken. Mijn pr is 49 sec. :wink:
Dan pak ik hem precies hetzelfde, denk ook dat het de beste lijn is.

Zou de Switchback sneller kunnen pakken. Maar durf die bocht niet echt slippend door, littekens van het (zoals jij mooi noemt) kattengrind heb ik al voldoende.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Zou wel eens willen zien hoe t eruit ziet als je dat stukje in 9 a 10 sec doet zonder af te snijden :-)

Moet dan toch harder door de switchback denk ik..
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik ben vooral benieuwd hoe de Kom daar met 83 km/u in 4 seconden doorheen gaat :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Strava glitch. Jammer dat zoiets blijft staan als KOM.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Mario070 schreef: za 9 mei 2020, 01:13 Ik ging naar Bhoek voor minimaal 4 rondjes :-q en eigenlijk ook met Zmeer ook 4 ....maar dat is weer een ander topic :wink:
... en? Hoeveel ronden zijn het geworden?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Giant-E schreef: vr 8 mei 2020, 21:20
KILROY schreef: vr 8 mei 2020, 20:50


Hoe pak jij hem? Ik probeer altijd zover mogelijk links uit te komen voor de switchback, maar dan heb je ook meteen de grootste stenen te pakken. Blijf nu al weken vastzitten op de 43-45 seconden, dat moet beter kunnen vind ik 🙄😉
Bovenop kies ik links (met 't dropje), waardoor je vanuit de landing iets beter uitkomt voor de linkerbocht. Daar kies ik de rechterkant van de grote stenen, stuur daarna zo snel mogelijk links voor een goede exit door de switchback. Dan vol doortrappen richting de volgende klim, daar alle snelheid meenemen de bocht in. Einde segment ligt na de bocht.

Maar eigenlijk heb ik geen recht van spreken. Mijn pr is 49 sec. :wink:
Precies de lijn die ik kies :-q Wel in 2014 meteen na de 1e linker bocht hard onderuit (voorwiel gleedt weg) met gebroken sleutelbeen en twee gebroken rippen als gevolg :-{ :-{ . Sindsdien rij ik dit gedeelde aanzienlijk langzamer :winkie:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Plaats reactie