Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Remmen los is er geen goed idee, maar verder goed te rijden hoor. Zeker de kant aan de ski helling ligt er goed bij.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Jurf schreef: wo 8 april 2020, 22:22 Remmen los is er geen goed idee, maar verder goed te rijden hoor. Zeker de kant aan de ski helling ligt er goed bij.
OK goed om te weten.
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

Vandaag eens na jaren weer Spaarnwoude gedaan, zo dat was weer ff wat anders dan de duinen. Lekker sturen en klimmen, parkoers ligt er goed bij, idd wat geulen en hobbels. Maar met een fully absoluut geen probleem. Flow is soms ver te zoeken, maar ik zou dit rondje ook eerder een xco parkoers noemen. En zoals het er nu uit ziet gaan alle grote evenementen dit jaar misschien niet door op het terrein. Dus dat wordt mooi 1X per week aan de skills werken en interval trainingen in de avond uren.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hoe zit het met overhangende struiken etc, kun je alle paden fietsen zonder dat je door een jungle moet ploegen?

En de lint afzettingen, is het originele rondje nog te fietsen of mag het eigenlijk niet?
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

Rayb81 schreef: zo 19 april 2020, 12:49 Hoe zit het met overhangende struiken etc, kun je alle paden fietsen zonder dat je door een jungle moet ploegen?

En de lint afzettingen, is het originele rondje nog te fietsen of mag het eigenlijk niet?
Geen jungle of overwoekerde paden, de hele route is goed te rijden. De lint afzettingen vond ik wat onduidelijk, die vormen geen obstakels of zijn in mijn ogen geen duidelijke afzettingen meer. Dat is alleen boven bij de ingang van het bikepark. De ondergrond is nu zo droog en hard, dat je er onmogelijk een schop in krijgt of het parkoers kapot rijd.
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

Ik was er vanmorgen ook.

Ligt er echt super bij door de droogte en het groot onderhoud, groot verschil met afgelopen winter.
Ook leuk te zien dat er nieuwe lijnen in de route komen.

Groet, Jan
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Oh is het ook allemaal een beetje gerepareerd van vorige zomer?

Bikepark is nog dicht toch?
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Jep.
Bikepark is nog gesloten (en ook niet zo heel erg gek als je zegt risico,s mijden).
In de route zelf zitten wat hupsjes en hopjes waar je je ook prima mee kunt vermaken.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Zondag geweest, 2 x gepakt. Ligt er echt perfect bij nu en ook wat nieuwe kombochten en sprongetjes aangelegd. Helemaal top nu daar.

Ook nog stiekume steile afdalingen gevonden maar die bochten erin waren toch iets teveel van het goede :winkie: https://www.facebook.com/MTBenvoorMvML/ ... 822552215/
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

:-q :-q
Ik woon er een klein half uurtje fietsen vandaan dus rij er momenteel 2-3x p/w.
Dat stukje in je filmpje is inderdaad een leuk maar lastig stukje. Ik redde hem ook maar 1 keer vd tig pogingen, maar ga er vd week weer op verder oefenen.. :oops: (ik geef nu nog ff mij banden met te weinig grip de schuld).
Verder ligt het parcours er inderdaad mooi bij!
Verwacht geen flow of mooie uitzichten zoals bij Schoorl, maar wel een lekker redelijk technisch parcours dat ook conditioneel best pittig is, althans ik blijf die klimmen f#cking zwaar vinden..maar de afdalingen zijn leuk versierd met mooie kombochtjes en her en der een lekkere hups.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jurf schreef: di 28 april 2020, 10:33 :-q :-q
Ik woon er een klein half uurtje fietsen vandaan dus rij er momenteel 2-3x p/w.
Dat stukje in je filmpje is inderdaad een leuk maar lastig stukje. Ik redde hem ook maar 1 keer vd tig pogingen, maar ga er vd week weer op verder oefenen.. :oops: (ik geef nu nog ff mij banden met te weinig grip de schuld).
Verder ligt het parcours er inderdaad mooi bij!
Verwacht geen flow of mooie uitzichten zoals bij Schoorl, maar wel een lekker redelijk technisch parcours dat ook conditioneel best pittig is, althans ik blijf die klimmen f#cking zwaar vinden..maar de afdalingen zijn leuk versierd met mooie kombochtjes en her en der een lekkere hups.
Nou bovenop bij het bikepark als je dan weg kijkt van de hoogovens en zo heb je best mooi uitzicht :winkie:

Dit drupje regen van vandaag zal het ook goed doen. Idem voor Zoetermeer.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Gister hier weer eens gereden na lange tijd, blijft toch leuke route!!!
Alle steile stukjes ook gereden, erg leuk. beetje trail tour achtig :-D
liggen deze er al in voor het komend NK?
Alleen dat pump track stukje kon ik niet echt iets mee, lijkt me veel te kort voor in een DH stukje.
Beter hier twee tafeltjes van maken.

Ga hier zeker weer vaker komen nu UHR routes niet meer (goed) te rijden zijn en de festivals dit seizoen niet doorgaan.
Have fun!
Rinse.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Welke steile stukjes bedoel je precies? Ik ken alleen de beklimmingen die sowieso al steil zijn daar.

En een pumptrack zegt mij ook niet veel, of zijn er aanpassingen gedaan?
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Rayb81 schreef: vr 8 mei 2020, 23:06 Welke steile stukjes bedoel je precies? Ik ken alleen de beklimmingen die sowieso al steil zijn daar.

En een pumptrack zegt mij ook niet veel, of zijn er aanpassingen gedaan?
Zijn naar beneden en liggen niet in de doorgaande route, die op de FB pagina van MMVMVML is denk ik zelf ontstaan maar iets verder ligt er nog een waar wat kombochten in zijn gebouwd.
Pumptrack ligt bij dat oude vuilnisbelt voertuig.
Zitten her en der wat nieuwe leuke dingetjes in maar werken (nog)niet helemaal lekker.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Misschien morgen maar eens even heen fietsen dan. Ik kan sowieso wel wat hoogtemeters gebruiken en daar is Spaarnwoude goed voor :D
Plaats reactie