Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Victor1977 schreef: za 9 mei 2020, 10:07 Misschien morgen maar eens even heen fietsen dan. Ik kan sowieso wel wat hoogtemeters gebruiken en daar is Spaarnwoude goed voor :D
Dan zou ik wel in de ochtend gaan, komt morgen middag flink wat wind aan ;)
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Singletrack Sundays schreef: za 9 mei 2020, 10:44
Victor1977 schreef: za 9 mei 2020, 10:07 Misschien morgen maar eens even heen fietsen dan. Ik kan sowieso wel wat hoogtemeters gebruiken en daar is Spaarnwoude goed voor :D
Dan zou ik wel in de ochtend gaan, komt morgen middag flink wat wind aan ;)
goed dat je het zegt, moet wel terug kunnen naar Amsterdam en dat zijn lange stukken over open gebied. Ik had eigenlijk nog niet naar het weer gekeken voor morgen.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Victor1977 schreef: za 9 mei 2020, 11:33
Singletrack Sundays schreef: za 9 mei 2020, 10:44

Dan zou ik wel in de ochtend gaan, komt morgen middag flink wat wind aan ;)
goed dat je het zegt, moet wel terug kunnen naar Amsterdam en dat zijn lange stukken over open gebied. Ik had eigenlijk nog niet naar het weer gekeken voor morgen.
ik weet het, fiets ook wel eens vanaf Amsterdam Noord richting Spaarnwoude.
Have fun!
Rinse.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik ook vanuit Noord.
Nu even niet want op die pont bij Buitenhuizen moesten we een paar weken terug met zn allen in 1 gangetje opgepropt staan. Achterdek was leeg maar mocht niemand op. Lekker coronaproof.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Vandaag even geweest. Was er om 9:00 en het werd al aardig druk. Ook weer trainingsgroepen die toch gewoon met elkaar in een grote groep fietsen. Ik snap daar niets van. Het parcours is weer erg stoffig dus grip is wel een dingetje.

En mocht iemand een Lezyne GPS fietscomputer (mini) op de kleine parkeerplaats tegengekomen zijn... ik ben er een verloren 😔
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Rond 13.30u een rondje gedaan en welgeteld 3 andere fietsers gezien waarvan 1 met koptelefoon op i.p.v helm. :roll:
Ik vond het er eigenlijk best lekker bij liggen, vorige week na een paar dagen wat gespetter was het wat glibberig, nu stoffig...zo hou je ook wat afwisseling.
De kombochtjes onderaan de afdaling naar het kanaal vond ik wel grappig. Eerste rondje was huh :~ , 2e rondje kon ik er wat voller in en dan zijn ze echt wel lekker.
Hulde voor de onderhoudsploeg hoe ze blijven uitbouwen met leuke dingetjes, ik vind het in tegenstelling tot 2-3jaar geleden nu echt een leuk parcours geworden!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Jurf schreef: za 9 mei 2020, 16:00 waarvan 1 met koptelefoon op i.p.v helm. :roll:
Rijdt die meneer uit Bergen nu ook al op Spaarnwoude?? :winkie:
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Ik was er vanochtend ook weer voor het eerst sinds een aantal jaar. Baantje was echt top en goed onderhouden. Heel wat nieuwe stukken voor mij. Zal er weer vaker komen. Genoten :-q
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Rayb81 schreef: za 9 mei 2020, 12:10 Ik ook vanuit Noord.
Nu even niet want op die pont bij Buitenhuizen moesten we een paar weken terug met zn allen in 1 gangetje opgepropt staan. Achterdek was leeg maar mocht niemand op. Lekker coronaproof.
Vanaf 1 juni moet je dan ook met mondmasker op de pont.
Met zo een ding voor stevig doorfietsen, kan niet; want dan wordt ie te vochtig en werkt hij zeker niet. Dus voor je de pont op gaat handen wassen, op zetten, er na in een zakje doen en op de terugweg uit een ander zakje een nieuwe pakken en ook met gewassen handen opzetten. Dus dat wordt een goed gevuld rugzakje.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik rijd wel om via de sluizen dan...
Oh nee dat is ook al zo'n jarenplan.... :x
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Rayb81 schreef: za 9 mei 2020, 23:33 Ik rijd wel om via de sluizen dan...
Oh nee dat is ook al zo'n jarenplan.... :x
Je zet gewoon een maskertje op omdat het moet en houdt vervolgens netjes afstand. Dan heb je maar 1 masker nodig lijkt me :). Ik ben 2 weken geleden nog met zowel die pont als die bij zaandam overgestoken en je kon overal staan met de fiets. Zelfs voorin bij de auto's.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dan hebben ze het veranderd of het ligt er maar net aan wie de pont bediend.
De vrouw van de slagboom meldde ons toen dat niemand op het middendek mocht staan.
Toen iemand zei dat het op de andere pont wel mocht, zei ze: orders van de baas en anders wacht je maar op de volgende pont of pak je de andere pont.
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

Bij Velsen hebben de fietsers idd voorrang op auto's met de oversteek en mogen die ook op het autodek.
Dit komt door de enorme hoeveelheid fietsers voor woon-werk verkeer van en naar Tata Steel.

Groet,Jan
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Oli4k schreef: za 9 mei 2020, 14:21 En mocht iemand een Lezyne GPS fietscomputer (mini) op de kleine parkeerplaats tegengekomen zijn... ik ben er een verloren 😔
Goed nieuws: toen ik naar de foto’s op mijn telefoon keek zag ik mijn fietscomputer op de grond liggen. Gisteravond meteen naar de parkeerplaats gereden en hij lag er inderdaad. Het slechte nieuws: er is er overheen gereden en het scherm is kapot. Maar Bluetooth deed het nog wel dus mijn laatste rondjes Spaarnwoude kon ik er nog afhalen.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Oli4k schreef: ma 11 mei 2020, 07:53
Oli4k schreef: za 9 mei 2020, 14:21 En mocht iemand een Lezyne GPS fietscomputer (mini) op de kleine parkeerplaats tegengekomen zijn... ik ben er een verloren 😔
Goed nieuws: toen ik naar de foto’s op mijn telefoon keek zag ik mijn fietscomputer op de grond liggen. Gisteravond meteen naar de parkeerplaats gereden en hij lag er inderdaad. Het slechte nieuws: er is er overheen gereden en het scherm is kapot. Maar Bluetooth deed het nog wel dus mijn laatste rondjes Spaarnwoude kon ik er nog afhalen.
Ben je niet voor niets terug gegaan :-q
Plaats reactie