Fietsrugzak

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gesloten
Maarten1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 17 december 2019, 11:28

Ik ben op zoek naar een praktische fietsrugzak.

Budget, rond de 100 eur
Naast de standaard zaken (multitool, extra bandje, pomp, reepje, etc) prettig om een jasje mee te kunnen nemen en een handdoek (om op het strand te chillen)
Fiets voornamelijk door het bos, door de duinen, in het buitenland in de bergen en zo min mogelijk op de weg.

Ik zag de Evoc CC 16 (volgens mij 16 liter), lijkt me een prima rugzak, maar advies is welkom.

Rij nu met een Deuter Race (denk 6 liter, maar kan dat nergens vinden) fijne rugzak voor korte ritjes.
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Ik rij alweer 2 jaar met deze van decatlon. Zit goed strak op je rug en voldoende ruimte buiten het gereedschap etc voor een vest en regenjasje, extra shirt e.d. Ook goed vast te sjorren zodat niet alles een eigen leven gaat leiden in je tas.

Het vak om je helm in te doen is echter een grap, deze zal er echt uit floepen als je zo gaat rijden.

https://www.decathlon.nl/p/fietsrugzak- ... /R-p-10189
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hij heeft dus al een 6l rugzak, dus nog een 6l zal het niet worden.

Als de Deuter bevalt zou ik ook ff naar een grotere Deuter kijken.

Ben wel een liefhebber van de simpele rechthoekige "doos" vorm.
Zo'n high tech ding met allerlei vakjes en tasjes lijkt leuk, maar daar passen zelden jouw dingen precies in. Dus je verspilt bij ieder vakje wat ruimte. In een groot compartiment, liefst wel met vakken, past veel meer

Verder vind ik dat groter beter is (er zijn natuurlijk grenzen).
En grote rugzak die maar half vol zit weegt nauwelijks meer dan een kleine volgepropte rugzak, maar draagt wel veel fijner.
En als het moet kan er veel meer in.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Als je nou ff een heel klein beetje naar beneden gaat, dan zie je een heeeeeel topic over precies wat jij nu ook vraagt.
Dan kan deze gewoon op slot....
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

At1 schreef: za 9 mei 2020, 18:22 Als je nou ff een heel klein beetje naar beneden gaat, dan zie je een heeeeeel topic over precies wat jij nu ook vraagt.
Dan kan deze gewoon op slot....
Nee man !, tis komkommertijd en liever lui dan moe ! :D
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

At1 schreef: za 9 mei 2020, 18:22 Als je nou ff een heel klein beetje naar beneden gaat, dan zie je een heeeeeel topic over precies wat jij nu ook vraagt.
Dan kan deze gewoon op slot....
viewtopic.php?f=4&t=145088

Tja, hij heeft een punt
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Precies. Daar verder. viewtopic.php?f=4&t=145088
Gesloten