Nedereindse plas nieuwegein

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
mark1970
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 13:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper 26 inch, trek 6500 (gestolen) stevens s6 pro

Er ligt een rockgarden boven op de heuvel met stenen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Jhas schreef: zo 26 april 2020, 22:54 Is die MTB lijn in t dirt park er eigenlijk ooit gekomen?
Er ligt daar hoogte zat voor een leuke flow en jump lijn.
Nope. Geen animo om te helpen aanleggen.
Nespresso schreef: zo 26 april 2020, 20:35 Laten we het hopen en in ieder geval goed om te horen dat er iets richting de gemeente aan gedaan is :-q Utopisch gezien zou een wat langere route helemaal prachtig zijn. Het hoeft geen UHR te worden, maar b.v. Rotterdam Berschenhoek is ook best een serieuze afstand. (Maar "wij" hebben dan wel de luxe van een echte berg.)

Toen een aantal jaar geleden de Leidsche Rijn / A2-tunnel werd gemaakt werd er gesproken over mogelijk een MTB-route langs de A2-overkapping. Daar heb ik nooit meer wat van gehoord. En het lijkt me eerlijk gezegd ook lastig om daar een uitdagend iets te realiseren.

Maar goed, voor mij is het naar de Nedereindse plas nog aan te fietsen, dus wil er binnenkort wel weer eens gaan kijken.
Plan ligt al veel langer bij de gemeente maar probleem was dat de berg gezien werd als niet zijnde recreatiegebied maar ‘afvallocatie’ of zoiets. Naar ik begrijp is dat nu dus veranderd.

Plan is om ver weg te blijven van UHR achtige route. Het zou echt een skills park worden. Juist om aantrekkelijk te zijn tov UHR en te onderscheiden.

Zoals gezegd volgend jaar vervolg, er nu meer tijd insteken is zonde. Het ligt onder op de stapel, raadsleden vangen ook continu bot.
(Ter illustratie: de ombouw van de bmx baan naar pumptrack laat ook al weer 4 jaar op zich wachten).
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

De BMX baan in de polder naast Overvecht?

Daar kreeg ik de volgende reactie op:

Hierbij reageer ik op uw mail over de BMX-baan in Ruigenhoek.



De BMX-baan is inderdaad helaas nog afgesloten.

De baan is niet veilig en we willen voorkomen, dat er ongelukken gebeuren.



Het recreatieschap Stichtse Groenlanden werkt samen met de gemeente Utrecht en andere partijen uit de stad aan herontwikkeling van de baan.

Deze herontwikkeling vraagt om een goede voorbereiding. Daar zijn we inmiddels een flink eind mee opgeschoten.

We willen in de loop van dit jaar weer een mooie (wieler)voorziening open kunnen stellen voor gebruik.



In ieder geval via de website www.noorderparkruigenhoek.nl proberen we iedereen op de hoogte te houden.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Jhas schreef: wo 29 april 2020, 09:35 De BMX baan in de polder naast Overvecht?

Daar kreeg ik de volgende reactie op:

Hierbij reageer ik op uw mail over de BMX-baan in Ruigenhoek.



De BMX-baan is inderdaad helaas nog afgesloten.

De baan is niet veilig en we willen voorkomen, dat er ongelukken gebeuren.



Het recreatieschap Stichtse Groenlanden werkt samen met de gemeente Utrecht en andere partijen uit de stad aan herontwikkeling van de baan.

Deze herontwikkeling vraagt om een goede voorbereiding. Daar zijn we inmiddels een flink eind mee opgeschoten.

We willen in de loop van dit jaar weer een mooie (wieler)voorziening open kunnen stellen voor gebruik.



In ieder geval via de website www.noorderparkruigenhoek.nl proberen we iedereen op de hoogte te houden.
Inderdaad die in de polder ter hoogte van Overvecht.

Papier is geduldig. Planning was dat de opening, van de pumptrack, samen zou vallen met de start van de Vuelta. Zoals de bmx baan geopend werd ten tijde van de Tour.

Dus in 2022 kunnen we rond op de pumptrack 8)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Jhas schreef: zo 26 april 2020, 22:54 Is die MTB lijn in t dirt park er eigenlijk ooit gekomen?
Er ligt daar hoogte zat voor een leuke flow en jump lijn.
De jump en landing zijn af zag ik..

Voor het eind van de maand is een deel van de route dit gegroeid. Of zijn er mensen die willen snoeien?
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

ik woon er praktisch naast, als iemand een heggenschaar heeft wil ik best een middagje los gaan.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Top.
Snoeimateriaal zit in de container. Zo te zien zijn er regelmatig mensen op het Bikepark. Ik ga woensdagavond langs, om te snoeien, als er iemand is met de sleutel.. Die vraag heb ik aan de BikeparkCrew gesteld.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Stephan bedankt voor het helpen. Veel kunnen maaien. Opvallend dat er ook nog mtb’ers waren👍🏻
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Goed bezig! Volgende week maar weer eens bezoeken.
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Gebruikersavatar
Honzo
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 24 juni 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Kona Honzo ST // Proces 153 29

De KNWU/NFTU regels stellen dat je met een groepje van 8 mag trainen, mits je op privéterrein bevindt, dus ik heb een beetje rondgevraagd, want we willen de NEB misschien een paar keer 'huren' om er MTBclinics te organiseren na 1 juni binnen de versoepelde coronaregels. Het antwoord dat terugkwam was dat het erg druk op de berg wordt de komende maanden. De vaste verenigingen van het NEB-complex gaan er hun trainingen afwerken, aangezien de wegtrainingen er voorlopig nog niet inzitten.

Positieve nieuws zal in elk geval wel zijn dat ze het maaien dan hopelijk wel een beetje bijhouden deze zomer, maar ik ben wel benieuwd in hoeverre dat invloed heeft op de andere gebruikers.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Honzo schreef: do 14 mei 2020, 17:50 De KNWU/NFTU regels stellen dat je met een groepje van 8 mag trainen, mits je op privéterrein bevindt, dus ik heb een beetje rondgevraagd, want we willen de NEB misschien een paar keer 'huren' om er MTBclinics te organiseren na 1 juni binnen de versoepelde coronaregels. Het antwoord dat terugkwam was dat het erg druk op de berg wordt de komende maanden. De vaste verenigingen van het NEB-complex gaan er hun trainingen afwerken, aangezien de wegtrainingen er voorlopig nog niet inzitten.

Positieve nieuws zal in elk geval wel zijn dat ze het maaien dan hopelijk wel een beetje bijhouden deze zomer, maar ik ben wel benieuwd in hoeverre dat invloed heeft op de andere gebruikers.
Priveterrein, dat is de NEB toch niet?

Zo ie zo moet je een protocol bij de gemeente indienen hoe je veilig clinics gaat verzorgen.

Andere die gaan maaien, die heb ik eerder gehoord en gelezen. En na 11 jaar blijkt dat bewaarheid. Er is altijd hoop🤘🏻

Wegtrainingen mogen toch ook?
Gebruikersavatar
Honzo
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 24 juni 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Kona Honzo ST // Proces 153 29

Strikt genomen is de NEB inderdaad geen privéterrein, maar de clubs die er aan verbonden zijn hebben wel het eerste gebruiksrecht van de wielerbaan en het MTB parcours. Je moet het dus ook van de stichting huren om er als derde partij gebruik van te maken en dat zou weer voldoende grond moeten zijn om het als besloten aan te merken. Tenminste zo is het me uitgelegd.

Wegtrainingen mogen stikt genomen wel, maar met maximaal 4 deelnemers en op 1.5m afstand. Dat is op de openbare weg niet met goed fatsoen te faciliteren, dus er wordt alleen op het parcours getraind.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De wielerverenigingen gaan op het wegparcours trainen. Zou toch bijzonder zijn als het mtb parcours herontdekt wordt. Wat overigens niet verkeerd zou zijn. De wens om het upgrade plan uit te voeren is er immers nog steeds. En dan helpen vele gebruikers :-q

(Over dat betalen om het parcours te gebruiken zijn al vele woorden gewisseld. Maar consistent is het niet. De politie heeft het terrein jaren gebruikt en nooit een kwartje afgedragen om eens een voorbeeld aan te halen).
Gebruikersavatar
Honzo
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 24 juni 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Kona Honzo ST // Proces 153 29

Nee, over het (gebrek aan) beheer van de NEB kunnen we een boek volschrijven denk ik...
Zeker als je ziet wat voor prachtigs er van de andere afvalbulten in land wordt gemaakt in het land...

Aan de andere kant, het gaat er vooral om dat je met een huurovereenkomst in elk geval kan aantonen dat je op 'eigen' terrein aan het trainen bent, en dus in overeenstemming met de regels bent.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Honzo schreef: vr 15 mei 2020, 10:15 Nee, over het (gebrek aan) beheer van de NEB kunnen we een boek volschrijven denk ik...
Zeker als je ziet wat voor prachtigs er van de andere afvalbulten in land wordt gemaakt in het land...
Ooit, ooit zal deze Berg..nee daar zet ik mijn pijlen zeker niet op. Kost meer energie dan 13x NB :winkie: (record is overigens 15x :tong )
Plaats reactie