NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

rikkertsmf schreef: ma 11 mei 2020, 12:05
bouwpakket schreef: ma 11 mei 2020, 12:02Waar heb je gefietst?
Je had voor de gein een rondje Zeist moeten doen de dag voordat die dicht ging. Daar had je geen lol aan beleefd
Amerongen!
Ben nog nooit in Zeist geweest, als die open is en ik vervoer heb ga ik er graag een keer heen.
Kan gewoon op de fiets, of bedoel je dat met vervoer :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

Fred (mtb-sport) schreef: ma 11 mei 2020, 12:35
rikkertsmf schreef: ma 11 mei 2020, 12:05Amerongen!
Ben nog nooit in Zeist geweest, als die open is en ik vervoer heb ga ik er graag een keer heen.
Kan gewoon op de fiets, of bedoel je dat met vervoer :winkie:
Ik weet het, sneed mezelf in de vingers met die opmerking :tong

vind ver rijden richting een trail gewoon echt geen zak aan, dan pan ik liever de auto van de vrouw en doe ik het rondje een paar keer
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2068
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

bouwpakket schreef: ma 11 mei 2020, 12:10
rikkertsmf schreef: ma 11 mei 2020, 12:05

Amerongen!

Ben nog nooit in Zeist geweest, als die open is en ik vervoer heb ga ik er graag een keer heen.
Een paar mulle stukken en wat slijtage maken wij ons ook niet zo druk over. Met name Zeist, het westen van Leersum (Ginkelduin) en Lage Vuursche hebben erg veel last van de droogte. Een paar mulle stukken en wat slijtage maken wij ons ook niet zo druk over. Bij deze routes was er niet eens meer sprake van een route
Ben ooit eens per ongeluk* met het hele gezin een rondje Zeist gaan doen na een periode zonder regen. Ik geloof dat de tekst die ik er op Strava bijgezet had iets was als "Emmertjes en Schepjes vergeten voor de zandbak". Inderdaad, weinig plezier aan te beleven. Lage Vuursche had 2 maanden geleden al stukken zandploegen. Ginkelduin sla ik in de zomer vaak ook zonder negatief reisadvies al over. Ik heb het niet zo op mul zand (heeft vast ook iets te maken met een schouder-uit-de-kom door mul zand op Schoorl, ook zo'n beruchte track in de zomer...). Rhenen (on topic! :winkie: ) gaat meestal wel goed toch?

*niet van te voren over nagedacht..
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1387
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Rhenen gaat meestal super, alleen bij die klim na het maïsveld wil het nog wel eens echt mul zijn.
Sneeuwmonster
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

Beentjes zijn ook aardig leeg na 9 rondjes Kwintelooijen.. wijkt strava nou zo af of hebben ze de hoogtemeters verkeerd online staan?

Wat wel jammer is dat mijn schakelkabel los ging en deze voorbereide jongen natuurlijk geen inbus mee had.. gelukkig pas in de laatste ronde..
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1387
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

rikkertsmf schreef: di 12 mei 2020, 18:33 Beentjes zijn ook aardig leeg na 9 rondjes Kwintelooijen.. wijkt strava nou zo af of hebben ze de hoogtemeters verkeerd online staan?

Wat wel jammer is dat mijn schakelkabel los ging en deze voorbereide jongen natuurlijk geen inbus mee had.. gelukkig pas in de laatste ronde..
Dan ga je makkelijk over de 1000 hm's heen toch? Het zware aan kwint is de steilte van veel klimmen, en dat je niet kunt herstellen. Wel een erg gave ronde.
Sneeuwmonster
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

sama schreef: di 12 mei 2020, 20:59
rikkertsmf schreef: di 12 mei 2020, 18:33 Beentjes zijn ook aardig leeg na 9 rondjes Kwintelooijen.. wijkt strava nou zo af of hebben ze de hoogtemeters verkeerd online staan?

Wat wel jammer is dat mijn schakelkabel los ging en deze voorbereide jongen natuurlijk geen inbus mee had.. gelukkig pas in de laatste ronde..
Dan ga je makkelijk over de 1000 hm's heen toch? Het zware aan kwint is de steilte van veel klimmen, en dat je niet kunt herstellen. Wel een erg gave ronde.
Volgens mtb heuvelrug met aanrijdroute zelfs 1100m
Volgens strava 770m

Los van dat, wel een heerlijk iets om te doen en even kijken wat de conditie en spieren toelieten. Ik had 2 maanden terug nog een beetje last van balans tijdens de klim op lage snelheid. Vandaag heb ik ( los van het lopen omdat de kabel brak ) geen enkele helling op hoeven lopen. Daar ben ik echt blij mee
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

Wat ook wel leuk is, ik wist totaal niet hoe ik een drop af moet rijden..

Vroeger nooit hoeven doen met paps op de routes!
Totdat ik bij Hoge Ginkel en Kwintelooijen drops tegen kwam.. ging super hokkerig en ging mijn torso iets verder over het stuur dan ik verwacht had :lol:
( voor mijn gevoel scheelde het niet veel om voorover te gaan, al zal het in het echt wel meevallen ).

Nu zag ik vorige week een video op YouTube met de tip: snelheid er iets uit, lijn kiezen, kont boven je achterband en zadel onder je ribben met de armen gestrekt om het zwaartepunt naar achteren te brengen. Dat ging echt machtig mooi! Leuk om dingen bij te leren
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

rikkertsmf schreef: di 12 mei 2020, 22:42
sama schreef: di 12 mei 2020, 20:59

Dan ga je makkelijk over de 1000 hm's heen toch? Het zware aan kwint is de steilte van veel klimmen, en dat je niet kunt herstellen. Wel een erg gave ronde.
Volgens mtb heuvelrug met aanrijdroute zelfs 1100m
Volgens strava 770m

Los van dat, wel een heerlijk iets om te doen en even kijken wat de conditie en spieren toelieten. Ik had 2 maanden terug nog een beetje last van balans tijdens de klim op lage snelheid. Vandaag heb ik ( los van het lopen omdat de kabel brak ) geen enkele helling op hoeven lopen. Daar ben ik echt blij mee
Ik heb hem eind vorig jaar 11x gedaan, dat was 1071 hm volgens strava:

https://www.strava.com/activities/2967903542
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

Linc schreef: di 12 mei 2020, 23:02
rikkertsmf schreef: di 12 mei 2020, 22:42
Volgens mtb heuvelrug met aanrijdroute zelfs 1100m
Volgens strava 770m

Los van dat, wel een heerlijk iets om te doen en even kijken wat de conditie en spieren toelieten. Ik had 2 maanden terug nog een beetje last van balans tijdens de klim op lage snelheid. Vandaag heb ik ( los van het lopen omdat de kabel brak ) geen enkele helling op hoeven lopen. Daar ben ik echt blij mee
Ik heb hem eind vorig jaar 11x gedaan, dat was 1071 hm volgens strava:

https://www.strava.com/activities/2967903542
11x zeg halleluja. Diehard 2.0 :winkie:
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

rikkertsmf schreef: di 12 mei 2020, 23:18
Linc schreef: di 12 mei 2020, 23:02

Ik heb hem eind vorig jaar 11x gedaan, dat was 1071 hm volgens strava:

https://www.strava.com/activities/2967903542
11x zeg halleluja. Diehard 2.0 :winkie:
Misschien kan Bouwpakket dan ook nog toevoegen hoeveel hij had gedaan. Ik weet niet hoeveel het was, maar dat het veel was, weet ik wel
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 695
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

dat was volgens mij 25 * :o
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

Horsthil schreef: wo 13 mei 2020, 08:41
rikkertsmf schreef: di 12 mei 2020, 23:18
11x zeg halleluja. Diehard 2.0 :winkie:
Misschien kan Bouwpakket dan ook nog toevoegen hoeveel hij had gedaan. Ik weet niet hoeveel het was, maar dat het veel was, weet ik wel
25 :~ : Suprised :
Dat is echt buitenaards haha!
25x hel en verdoemenis..
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Hij was zeker de tel kwijt dat het 31 en niet 30 is geworden. :wink:

Zwaar off topic maar ik heb een paar jaar terug op de racefiets zo'n eigenaardigheid volbracht. Bij Challenge BIG, kun je beklimmingen loggen en in het kader van een jubileum kon je peetvader worden van een beklimming. Afhankelijk van de lengte en de hoogtemeters had je één dag of langer de tijd voor 25 beklimmingen. Je moest dat vooraf aankondigen en achteraf je registratie als bewijsmateriaal tonen. Daarom ben ik ooit eens naar Kluisbergen gereden om vervolgens 25 keer op rij de Oude Kwaremont te beklimmen. Ik ben heel blij dat ik vanaf het begin elke beklimming heb genoteerd want uit m'n hoofd was dat zeker fout gegaan.

Tegenwoordig voel ik die behoefte niet meer dus het is te genezen. :-q
Plaats reactie