Nieuw Project Invence Grit 9kg race fully update hij is bewezen snel !

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rayb81 schreef: zo 22 maart 2020, 22:24 Dat de pro's nog weleens een HT pakten ipv een fully had puur met gewicht te maken, de efficiëntie van de vering kwam nooit ter sprake, voor zover ik de artikelen en filmpjes mocht geloven.
Het grootste probleem is dat pro's het niet willen weten!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Pro's hebben natuurlijk weinig te kiezen qua meteriaal als de HT van de sponsor beter is dan de FS is het natuurlijk makkelijk.

Verder valt het mij op dat vrouwen relatief vaker op een HT lijken te rijden in de worldcup. Wellicht dat een kilotje winst daar relatief meer impact heeft gezien hun lage lichaamsgewicht?
v_schultinge

Vulpes schreef: ma 23 maart 2020, 12:31 Pro's hebben natuurlijk weinig te kiezen qua meteriaal als de HT van de sponsor beter is dan de FS is het natuurlijk makkelijk.

Verder valt het mij op dat vrouwen relatief vaker op een HT lijken te rijden in de worldcup. Wellicht dat een kilotje winst daar relatief meer impact heeft gezien hun lage lichaamsgewicht?

Inderdaad een combinatie van het feit dat de dames lichter zijn, minder kracht hebben en dat ze langzamer gaan en dus minder snel aan de limiet van het materiaal komen.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Vulpes schreef: ma 23 maart 2020, 12:31 Pro's hebben natuurlijk weinig te kiezen qua meteriaal als de HT van de sponsor beter is dan de FS is het natuurlijk makkelijk.

Verder valt het mij op dat vrouwen relatief vaker op een HT lijken te rijden in de worldcup. Wellicht dat een kilotje winst daar relatief meer impact heeft gezien hun lage lichaamsgewicht?
Des de zwaarder de rijders des de eerder pak je een fully op snelle omlopen. Een fully vraagt ook iets meer input om op snelheid te komen ( afhankelijk van verschil in gewicht ) dus kracht speelt ook wel een rol. Op dat niveau is de HT en Fully helemaal gelijkwaardig qua asmontage dus dat speelt geen rol. Anne Terpstra had overigens niks te kiezen want Ghost had destijds geen fully meen ik.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Inmiddels is de fully weer een maandje of 2 in mijn bezit en heb ik hem bij gebrek aan wedstrijden een aantal keer flink aan de tand gevoeld. Inmiddels durf ik wel te stellen dat de fully voor mij de snelste fiets is op de trails van de UHR. Nu een kleine 80 KOM's verbeterd op de Fully. Met name de KOM"s op de hele rondes van Amerongen, leersumseveld, Hooge Vuursche compleet en een flink aantal op de route van de Treek bewijzen wel dat de fully een ideale fiets is voor het langere werk en ruigere werk.

Volgende project een nieuwe HT voor de trainingen en de modderwedstrijden en wintercompetitie. De Fully wordt dan de wedstrijdfiets. Canyon gaat in de verkoop

Opbouw HT:

Invence Nano Carbon HT frame Boost ( kleur denk carbon met zilveren stickers, zoals de fully )
Rock Shox World Cup 2020 ( de blauwe versie met zilver )
New Ultimate stuur, stuurpen, zadelpen
Wheel Tec Flitex SLS wielen 27mm voor 25,5 achter met DT 240s Jbend
Full XT 1x12
Rotor Kapic Crank en 40 of 42 T voorblad. Voor wegtraining liefst zo groot mogelijk.
Rotor inspider powermeter
Continental bandjes
Xtr pedalen

Voor trainen bouw ik nog een dure Lucky jack wielset om van mijn huidige canyon. Denk met DT 350s naaf en cx ray spaken. Zal rond 1400gr wegen.

Gewicht,..geen flauw idee, maar ga uit van een 8,6kg. Niet super licht maar mooi gewicht om lekker mee te knallen.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1377
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

schepp schreef: zo 10 mei 2020, 21:45 Inmiddels is de fully weer een maandje of 2 in mijn bezit en heb ik hem bij gebrek aan wedstrijden een aantal keer flink aan de tand gevoeld. Inmiddels durf ik wel te stellen dat de fully voor mij de snelste fiets is op de trails van de UHR. Nu een kleine 80 KOM's verbeterd op de Fully. Met name de KOM"s op de hele rondes van Amerongen, leersumseveld, Hooge Vuursche compleet en een flink aantal op de route van de Treek bewijzen wel dat de fully een ideale fiets is voor het langere werk en ruigere werk.

Volgende project een nieuwe HT voor de trainingen en de modderwedstrijden en wintercompetitie. De Fully wordt dan de wedstrijdfiets. Canyon gaat in de verkoop

Opbouw HT:

Invence Nano Carbon HT frame Boost ( kleur denk carbon met zilveren stickers, zoals de fully )
Rock Shox World Cup 2020 ( de blauwe versie met zilver )
New Ultimate stuur, stuurpen, zadelpen
Wheel Tec Flitex SLS wielen 27mm voor 25,5 achter met DT 240s Jbend
Full XT 1x12
Rotor Kapic Crank en 40 of 42 T voorblad. Voor wegtraining liefst zo groot mogelijk.
Rotor inspider powermeter
Continental bandjes
Xtr pedalen

Voor trainen bouw ik nog een dure Lucky jack wielset om van mijn huidige canyon. Denk met DT 350s naaf en cx ray spaken. Zal rond 1400gr wegen.

Gewicht,..geen flauw idee, maar ga uit van een 8,6kg. Niet super licht maar mooi gewicht om lekker mee te knallen.
Gaaf man! Zomaar een idee, aangezien de HT in NL gebruikt wordt. 12 speed road cassette
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6110
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Om dat gewicht ga ik niet wedden
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Schepp, klinkt weer als muziek in mijn oren. Kan je ons nog vrolijk maken met wat foto's van uw racebak in zijn habitat? :bier:
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2916
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

schepp schreef: zo 10 mei 2020, 21:45 Inmiddels is de fully weer een maandje of 2 in mijn bezit en heb ik hem bij gebrek aan wedstrijden een aantal keer flink aan de tand gevoeld. Inmiddels durf ik wel te stellen dat de fully voor mij de snelste fiets is op de trails van de UHR. Nu een kleine 80 KOM's verbeterd op de Fully. Met name de KOM"s op de hele rondes van Amerongen, leersumseveld, Hooge Vuursche compleet en een flink aantal op de route van de Treek bewijzen wel dat de fully een ideale fiets is voor het langere werk en ruigere werk.

Volgende project een nieuwe HT voor de trainingen en de modderwedstrijden en wintercompetitie. De Fully wordt dan de wedstrijdfiets. Canyon gaat in de verkoop

Opbouw HT:

Invence Nano Carbon HT frame Boost ( kleur denk carbon met zilveren stickers, zoals de fully )
Rock Shox World Cup 2020 ( de blauwe versie met zilver )
New Ultimate stuur, stuurpen, zadelpen
Wheel Tec Flitex SLS wielen 27mm voor 25,5 achter met DT 240s Jbend
Full XT 1x12
Rotor Kapic Crank en 40 of 42 T voorblad. Voor wegtraining liefst zo groot mogelijk.
Rotor inspider powermeter
Continental bandjes
Xtr pedalen

Voor trainen bouw ik nog een dure Lucky jack wielset om van mijn huidige canyon. Denk met DT 350s naaf en cx ray spaken. Zal rond 1400gr wegen.

Gewicht,..geen flauw idee, maar ga uit van een 8,6kg. Niet super licht maar mooi gewicht om lekker mee te knallen.
80koms verbeterd, je moet eens met pagani gaan praten....
Volgens mij heb ik in mijn leven nog geen 80 segmenten gereden
Bird Aeris 9 blurple
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

JasperGr schreef: ma 11 mei 2020, 16:48 Schepp, klinkt weer als muziek in mijn oren. Kan je ons nog vrolijk maken met wat foto's van uw racebak in zijn habitat? :bier:
Zeker,..ik ga binnenkort even wat foto's schieten voor de sponsor dus komen eraan!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

novaterra schreef: ma 11 mei 2020, 19:42
schepp schreef: zo 10 mei 2020, 21:45 Inmiddels is de fully weer een maandje of 2 in mijn bezit en heb ik hem bij gebrek aan wedstrijden een aantal keer flink aan de tand gevoeld. Inmiddels durf ik wel te stellen dat de fully voor mij de snelste fiets is op de trails van de UHR. Nu een kleine 80 KOM's verbeterd op de Fully. Met name de KOM"s op de hele rondes van Amerongen, leersumseveld, Hooge Vuursche compleet en een flink aantal op de route van de Treek bewijzen wel dat de fully een ideale fiets is voor het langere werk en ruigere werk.

Volgende project een nieuwe HT voor de trainingen en de modderwedstrijden en wintercompetitie. De Fully wordt dan de wedstrijdfiets. Canyon gaat in de verkoop

Opbouw HT:

Invence Nano Carbon HT frame Boost ( kleur denk carbon met zilveren stickers, zoals de fully )
Rock Shox World Cup 2020 ( de blauwe versie met zilver )
New Ultimate stuur, stuurpen, zadelpen
Wheel Tec Flitex SLS wielen 27mm voor 25,5 achter met DT 240s Jbend
Full XT 1x12
Rotor Kapic Crank en 40 of 42 T voorblad. Voor wegtraining liefst zo groot mogelijk.
Rotor inspider powermeter
Continental bandjes
Xtr pedalen

Voor trainen bouw ik nog een dure Lucky jack wielset om van mijn huidige canyon. Denk met DT 350s naaf en cx ray spaken. Zal rond 1400gr wegen.

Gewicht,..geen flauw idee, maar ga uit van een 8,6kg. Niet super licht maar mooi gewicht om lekker mee te knallen.
80koms verbeterd, je moet eens met pagani gaan praten....
Volgens mij heb ik in mijn leven nog geen 80 segmenten gereden
Rijdt Pagani ook wedstrijden? Overigens als je op routes als HV, LV, Amerongen Leersum een Kom rijdt dan gaat het hard hoor. Nu er geen wedstrijden zijn dan moeten e af en toe maar er zelf een wedstrijdje van maken he :) Blijft overigens altijd wel uitdagend om volle bak over die trails te rammen. Foutje is snel gemaakt nu met al dat stof en mulle zand :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dat pagani gedoe moet je niet te serieus nemen :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rayb81 schreef: wo 13 mei 2020, 06:13 Dat pagani gedoe moet je niet te serieus nemen :-q
Ho, ho, dat 'gedoe' is even serieus als voor een ander een ultiem licht, dubbel geveerd fietsje!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Lars TB schreef: wo 13 mei 2020, 10:12
Rayb81 schreef: wo 13 mei 2020, 06:13 Dat pagani gedoe moet je niet te serieus nemen :-q
Ho, ho, dat 'gedoe' is even serieus als voor een ander een ultiem licht, dubbel geveerd fietsje!
In tijden van Corona vind ik strava ook een leuk middel hoor :) Ik kan er wel van genieten als je een beetje strijd hebt in de klassementen en blaak uitdaagt steeds weer de grenzen te verleggen. Strava geeft mij nu in ieder geval de prikkels om te blijven 'trainen'. Moet wel zeggen dat ik toe ben aan een paar leuke wedstrijden pfffff
Plaats reactie