Het grootste probleem is dat pro's het niet willen weten!
Nieuw Project Invence Grit 9kg race fully update hij is bewezen snel !
Pro's hebben natuurlijk weinig te kiezen qua meteriaal als de HT van de sponsor beter is dan de FS is het natuurlijk makkelijk.
Verder valt het mij op dat vrouwen relatief vaker op een HT lijken te rijden in de worldcup. Wellicht dat een kilotje winst daar relatief meer impact heeft gezien hun lage lichaamsgewicht?
Verder valt het mij op dat vrouwen relatief vaker op een HT lijken te rijden in de worldcup. Wellicht dat een kilotje winst daar relatief meer impact heeft gezien hun lage lichaamsgewicht?
Vulpes schreef: ↑ma 23 maart 2020, 12:31 Pro's hebben natuurlijk weinig te kiezen qua meteriaal als de HT van de sponsor beter is dan de FS is het natuurlijk makkelijk.
Verder valt het mij op dat vrouwen relatief vaker op een HT lijken te rijden in de worldcup. Wellicht dat een kilotje winst daar relatief meer impact heeft gezien hun lage lichaamsgewicht?
Inderdaad een combinatie van het feit dat de dames lichter zijn, minder kracht hebben en dat ze langzamer gaan en dus minder snel aan de limiet van het materiaal komen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
Des de zwaarder de rijders des de eerder pak je een fully op snelle omlopen. Een fully vraagt ook iets meer input om op snelheid te komen ( afhankelijk van verschil in gewicht ) dus kracht speelt ook wel een rol. Op dat niveau is de HT en Fully helemaal gelijkwaardig qua asmontage dus dat speelt geen rol. Anne Terpstra had overigens niks te kiezen want Ghost had destijds geen fully meen ik.Vulpes schreef: ↑ma 23 maart 2020, 12:31 Pro's hebben natuurlijk weinig te kiezen qua meteriaal als de HT van de sponsor beter is dan de FS is het natuurlijk makkelijk.
Verder valt het mij op dat vrouwen relatief vaker op een HT lijken te rijden in de worldcup. Wellicht dat een kilotje winst daar relatief meer impact heeft gezien hun lage lichaamsgewicht?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
Inmiddels is de fully weer een maandje of 2 in mijn bezit en heb ik hem bij gebrek aan wedstrijden een aantal keer flink aan de tand gevoeld. Inmiddels durf ik wel te stellen dat de fully voor mij de snelste fiets is op de trails van de UHR. Nu een kleine 80 KOM's verbeterd op de Fully. Met name de KOM"s op de hele rondes van Amerongen, leersumseveld, Hooge Vuursche compleet en een flink aantal op de route van de Treek bewijzen wel dat de fully een ideale fiets is voor het langere werk en ruigere werk.
Volgende project een nieuwe HT voor de trainingen en de modderwedstrijden en wintercompetitie. De Fully wordt dan de wedstrijdfiets. Canyon gaat in de verkoop
Opbouw HT:
Invence Nano Carbon HT frame Boost ( kleur denk carbon met zilveren stickers, zoals de fully )
Rock Shox World Cup 2020 ( de blauwe versie met zilver )
New Ultimate stuur, stuurpen, zadelpen
Wheel Tec Flitex SLS wielen 27mm voor 25,5 achter met DT 240s Jbend
Full XT 1x12
Rotor Kapic Crank en 40 of 42 T voorblad. Voor wegtraining liefst zo groot mogelijk.
Rotor inspider powermeter
Continental bandjes
Xtr pedalen
Voor trainen bouw ik nog een dure Lucky jack wielset om van mijn huidige canyon. Denk met DT 350s naaf en cx ray spaken. Zal rond 1400gr wegen.
Gewicht,..geen flauw idee, maar ga uit van een 8,6kg. Niet super licht maar mooi gewicht om lekker mee te knallen.
Volgende project een nieuwe HT voor de trainingen en de modderwedstrijden en wintercompetitie. De Fully wordt dan de wedstrijdfiets. Canyon gaat in de verkoop
Opbouw HT:
Invence Nano Carbon HT frame Boost ( kleur denk carbon met zilveren stickers, zoals de fully )
Rock Shox World Cup 2020 ( de blauwe versie met zilver )
New Ultimate stuur, stuurpen, zadelpen
Wheel Tec Flitex SLS wielen 27mm voor 25,5 achter met DT 240s Jbend
Full XT 1x12
Rotor Kapic Crank en 40 of 42 T voorblad. Voor wegtraining liefst zo groot mogelijk.
Rotor inspider powermeter
Continental bandjes
Xtr pedalen
Voor trainen bouw ik nog een dure Lucky jack wielset om van mijn huidige canyon. Denk met DT 350s naaf en cx ray spaken. Zal rond 1400gr wegen.
Gewicht,..geen flauw idee, maar ga uit van een 8,6kg. Niet super licht maar mooi gewicht om lekker mee te knallen.
- Bonanza
- Pro Biker
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
- Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
- Contacteer:
Gaaf man! Zomaar een idee, aangezien de HT in NL gebruikt wordt. 12 speed road cassetteschepp schreef: ↑zo 10 mei 2020, 21:45 Inmiddels is de fully weer een maandje of 2 in mijn bezit en heb ik hem bij gebrek aan wedstrijden een aantal keer flink aan de tand gevoeld. Inmiddels durf ik wel te stellen dat de fully voor mij de snelste fiets is op de trails van de UHR. Nu een kleine 80 KOM's verbeterd op de Fully. Met name de KOM"s op de hele rondes van Amerongen, leersumseveld, Hooge Vuursche compleet en een flink aantal op de route van de Treek bewijzen wel dat de fully een ideale fiets is voor het langere werk en ruigere werk.
Volgende project een nieuwe HT voor de trainingen en de modderwedstrijden en wintercompetitie. De Fully wordt dan de wedstrijdfiets. Canyon gaat in de verkoop
Opbouw HT:
Invence Nano Carbon HT frame Boost ( kleur denk carbon met zilveren stickers, zoals de fully )
Rock Shox World Cup 2020 ( de blauwe versie met zilver )
New Ultimate stuur, stuurpen, zadelpen
Wheel Tec Flitex SLS wielen 27mm voor 25,5 achter met DT 240s Jbend
Full XT 1x12
Rotor Kapic Crank en 40 of 42 T voorblad. Voor wegtraining liefst zo groot mogelijk.
Rotor inspider powermeter
Continental bandjes
Xtr pedalen
Voor trainen bouw ik nog een dure Lucky jack wielset om van mijn huidige canyon. Denk met DT 350s naaf en cx ray spaken. Zal rond 1400gr wegen.
Gewicht,..geen flauw idee, maar ga uit van een 8,6kg. Niet super licht maar mooi gewicht om lekker mee te knallen.
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
Om dat gewicht ga ik niet wedden
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2941
- Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
- Mijn mountainbike: Bird Aeris 9
80koms verbeterd, je moet eens met pagani gaan praten....schepp schreef: ↑zo 10 mei 2020, 21:45 Inmiddels is de fully weer een maandje of 2 in mijn bezit en heb ik hem bij gebrek aan wedstrijden een aantal keer flink aan de tand gevoeld. Inmiddels durf ik wel te stellen dat de fully voor mij de snelste fiets is op de trails van de UHR. Nu een kleine 80 KOM's verbeterd op de Fully. Met name de KOM"s op de hele rondes van Amerongen, leersumseveld, Hooge Vuursche compleet en een flink aantal op de route van de Treek bewijzen wel dat de fully een ideale fiets is voor het langere werk en ruigere werk.
Volgende project een nieuwe HT voor de trainingen en de modderwedstrijden en wintercompetitie. De Fully wordt dan de wedstrijdfiets. Canyon gaat in de verkoop
Opbouw HT:
Invence Nano Carbon HT frame Boost ( kleur denk carbon met zilveren stickers, zoals de fully )
Rock Shox World Cup 2020 ( de blauwe versie met zilver )
New Ultimate stuur, stuurpen, zadelpen
Wheel Tec Flitex SLS wielen 27mm voor 25,5 achter met DT 240s Jbend
Full XT 1x12
Rotor Kapic Crank en 40 of 42 T voorblad. Voor wegtraining liefst zo groot mogelijk.
Rotor inspider powermeter
Continental bandjes
Xtr pedalen
Voor trainen bouw ik nog een dure Lucky jack wielset om van mijn huidige canyon. Denk met DT 350s naaf en cx ray spaken. Zal rond 1400gr wegen.
Gewicht,..geen flauw idee, maar ga uit van een 8,6kg. Niet super licht maar mooi gewicht om lekker mee te knallen.
Volgens mij heb ik in mijn leven nog geen 80 segmenten gereden
Bird Aeris 9 blurple
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
Rijdt Pagani ook wedstrijden? Overigens als je op routes als HV, LV, Amerongen Leersum een Kom rijdt dan gaat het hard hoor. Nu er geen wedstrijden zijn dan moeten e af en toe maar er zelf een wedstrijdje van maken he Blijft overigens altijd wel uitdagend om volle bak over die trails te rammen. Foutje is snel gemaakt nu met al dat stof en mulle zandnovaterra schreef: ↑ma 11 mei 2020, 19:4280koms verbeterd, je moet eens met pagani gaan praten....schepp schreef: ↑zo 10 mei 2020, 21:45 Inmiddels is de fully weer een maandje of 2 in mijn bezit en heb ik hem bij gebrek aan wedstrijden een aantal keer flink aan de tand gevoeld. Inmiddels durf ik wel te stellen dat de fully voor mij de snelste fiets is op de trails van de UHR. Nu een kleine 80 KOM's verbeterd op de Fully. Met name de KOM"s op de hele rondes van Amerongen, leersumseveld, Hooge Vuursche compleet en een flink aantal op de route van de Treek bewijzen wel dat de fully een ideale fiets is voor het langere werk en ruigere werk.
Volgende project een nieuwe HT voor de trainingen en de modderwedstrijden en wintercompetitie. De Fully wordt dan de wedstrijdfiets. Canyon gaat in de verkoop
Opbouw HT:
Invence Nano Carbon HT frame Boost ( kleur denk carbon met zilveren stickers, zoals de fully )
Rock Shox World Cup 2020 ( de blauwe versie met zilver )
New Ultimate stuur, stuurpen, zadelpen
Wheel Tec Flitex SLS wielen 27mm voor 25,5 achter met DT 240s Jbend
Full XT 1x12
Rotor Kapic Crank en 40 of 42 T voorblad. Voor wegtraining liefst zo groot mogelijk.
Rotor inspider powermeter
Continental bandjes
Xtr pedalen
Voor trainen bouw ik nog een dure Lucky jack wielset om van mijn huidige canyon. Denk met DT 350s naaf en cx ray spaken. Zal rond 1400gr wegen.
Gewicht,..geen flauw idee, maar ga uit van een 8,6kg. Niet super licht maar mooi gewicht om lekker mee te knallen.
Volgens mij heb ik in mijn leven nog geen 80 segmenten gereden
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
In tijden van Corona vind ik strava ook een leuk middel hoor Ik kan er wel van genieten als je een beetje strijd hebt in de klassementen en blaak uitdaagt steeds weer de grenzen te verleggen. Strava geeft mij nu in ieder geval de prikkels om te blijven 'trainen'. Moet wel zeggen dat ik toe ben aan een paar leuke wedstrijden pfffff