Ontwikkeling nieuwe MTB-route Hoek van Holland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Gisteren maar eens wezen biken in mijn 'achtertuin'. Al valt het nog wel tegen, daar ik aan de kust woon en het oranjekanaal km of 6 verderop ligt, op een fully met 160mm niet het meest ideale vervoersmiddel. Anyhow leuk gebied, best wel wat werk in gestoken, gedeelte west van het fietspad naast kanaal is redelijk vers, aan de andere kant oostelijk gezien ook stukje vers maar wat er al langer ligt langs spoor is wel het leukst, loopt ook erg mooi. Het nieuwe loopt voor mijn smaak niet zo goed. Maar geen kritiek, hulde voor degene die dit gemaakt hebben. Pad door het mais ligt er ook nog, ook geinig, al werd ik weg gejaagd door een broedende schoolekster :D .

Heen door de bonnepolder gebiked terug over het spoor gestoken, direct daarnaast kun je binnendoor met leuke afdaling naar het gemaal, toen via de stormvloedkering omhoog geklommen en via 4x4 pad naar beneden, dat loopt nice, met 45km/u naar beneden offroad, de laatste 2 bulten kun je zonder bij te trappen nemen dan.

Al met al leuk voor de afwisseling, zou nog wat sprongetjes en drops kunnen gebruiken. Indien gewenst wil ik wel mee helpen.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Hier na de opening ook maar eens heengefietst. Erg vermakelijk parcourtje!

Vooral het stuk langs het spoor is leuk, mooie flow en de boomstam was een leuke verrassing :)
Wat mij alleen niet helemaal duidelijk is is waar je heen moet nadat je langs het spoor heen en terug bent gereden. Moet je daar het maisveld in? Of is dat het einde?
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

IK ben toen het maispad ingegaan, maar dat is niet meer up to date omdat er halverwege tractor sporen doorheen lopen. Maar je komt dan weer redelijk aan het begin uit.

Wat mij echter wel enorm stoort is het hoeveelheid afval en met name plastic dat in de grond zit, ook in het nieuw gemaakte verse deel. Dat kan vandaag de dag echt niet meer. Ik ben zaterdagavond met mijn vrouw het maisveld parcours gaan lopen en we hebben een tas vol met plastic uit het pad getrokken. En dat was maar een klein deel van wat er ligt.

Ik zal wanneer ik er ben steeds plastic opruimen maar eigenlijk vind ik dat wij als 'natuur liefhebbers' een schoonmaak actie moeten houden op het parcours.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
alwinvrm
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 18 september 2020, 19:15

Ik zou dit parcours graag rijden, maar na deze draad gelezen te hebben, wat filmpjes en de gesloten locatie van de maisveld route op Googlemaps gevonden te hebben en niks op mtbroutes.nl, heb ik nog steeds geen idee waar deze route begint.

Waar begint deze route????
BC Original Podsol
Sonder Signal st
Decathlon XC50
Canondale F600
all bikes active, more so than their grey haired owner
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Aan het begin van de polderhaakweg.
Als je van de rotonde op de n223 afkomt, ga je over het kanaal, dan kun je gelijk links parkeren.

Route is glad en glibberig nu. Idem de stormvloedkering onverhard omhoog... dat is kapotgereden door motorrijders
alwinvrm
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 18 september 2020, 19:15

Like2Bike schreef: vr 18 december 2020, 00:44 Aan het begin van de polderhaakweg.
Als je van de rotonde op de n223 afkomt, ga je over het kanaal, dan kun je gelijk links parkeren.

Route is glad en glibberig nu. Idem de stormvloedkering onverhard omhoog... dat is kapotgereden door motorrijders
Super, bedankt en bedankt voor de info. Ga toch een keer kijken , want vanuit den haag wel te doen. Jammer van die motorrijders. Als ze het kapot rijden is het voor hun leuk terrein maar voor mtb onbruibaar.
BC Original Podsol
Sonder Signal st
Decathlon XC50
Canondale F600
all bikes active, more so than their grey haired owner
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Het deel langs het spoor (links van de dijk) vind ik persoonlijk het leukst. Ben er al even niet meer geweest denk niet dat dat kapot gereden is. Als je dus je auto geparkeerd hebt moet je fietspad op richting waterweg, dan zie je rechnts een bord met mountainlbke parcours, daar kun je dus een stukjes offroad maar aan andere kant van fietspad ligt het maisveld met verderop het deel langs het spoor wat leuker is.

Persoonlijk vind ik bv de Uithof of Broekpolder wel veel leuker, en ik ben nog wel een geboren een getogen Hoekenees!

Maarlandkering is grappig, via asfalt omhoog en dan offroad naar beneden stuiteren, let wel op als het lang geregend heeft, dan is het drassig beneden.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Naast t spoor is nog wel te rijden, maar enorm baggerig en glad. Flinke plassen na de heuvels, dus oppassen voor een otb.
En onverhard omhoog een leukere uitdaging voor de mtb-er. En dan achteraan langs de trap naar beneden en door t gras weer terug.

Vanuit den haag, prima te doen idd. Leuk tochtje.
Plaats reactie