Welke bandbreedte en waarom? (38mm / 44mm)

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heideveld
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: di 16 september 2003, 20:59
Mijn mountainbike: JULIN 2.0 carbon / Fuji Jari / Kona Unit SS RAW / GT ZASKAR 27.5"(1997) / Twinpower MTB Tandem

Wil een nieuw setje banden monteren, heb de Vredestein Aventura op het oog. Deze zijn verkrijgbaar in 38mm en 44mm breedte.

Op dit moment rij ik op 38mm banden en dat voldoet goed.

.... maar ik zou ook de 44mm kunnen monteren, ziet er waarschijnlijk vetter uit.... maar daar wil ik het niet voor doen.

Wat brengt het me? Comfort, ???
Wat kost het me? Extra gewicht, ???

Wat zijn jullie ervaringen?
HARD, HARDER HARDST
ventourist
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 904
Lid geworden op: di 7 september 2010, 18:50

1. voor wat voor fiets/velgmaat zijn die banden?
2. 44mm in plaats van 38 mm bredere banden zul je weinig merken qua meer comfort.
3. Voor meer grip resp. comfort zul je toch moeten denken aan 50mm +
4. De Continental Speed ride 42-622 is ook vouwbaar en kost minder dan de helft.....
http://www.dekaleberg.nl/voorbereiding2 ... t#tot-slot" onclick="window.open(this.href);return false;
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4074
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik heb sinds kort WTB Riddler 45mm in gebruik en Schwalbe G-one 40 en dat scheelt nogal wat.
Je kunt een 0.5bar zachter, meer grip en comfort, maar ook meer gewicht en in mijn geval wat rolweerstand.
Voor veel asfalt kies ik wat smaller (38-40) voor meer offroad liever wat breder (45 of 27.5"×50 of meer)
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

heideveld schreef: wo 13 mei 2020, 16:42
Wat brengt het me? Comfort, ???
Wat kost het me? Extra gewicht, ???

Wat zijn jullie ervaringen?
Bandbreedte kies je eigenlijk uit na ondergrond. Zachte ondergrond breed, harde ondergrond smal.

Dus waar rij je en wat is je doel?
Plaats reactie