Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Pieterpad bordjes kom je niet vaak tegen, die heb ik volgens mij ooit in de buurt van een mountainbike route in Nijmegen gezien... Ook al is het Pieterpad een paar honderd kilometer lang
Niet zeuren.... door fietsen
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Klopt, ik heb de route van Drunense Duinen nog niet gedaan. Rij inderdaad in de buurt van Nijmegen (routes van de Maashorst om precies te zijn). Echter ik heb wel vaak gewandeld in de Drunense Duinen, maar in zijn algemeen weten de meeste wandelaars niet wat de overige bordjes in het bos allemaal betekenen. Daar loop je tegen aan als er mensen op de trails wandelen. Trailrunners vind ik trouwens nog erger en motorcrossers zijn al helemaal erg. Daar heb ik laatst een foto van proberen te nemen in de Maashorst (route Reek), maar helaas kreeg ik de kentekenplaten er niet goed op.
Tomboo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 14 april 2020, 15:39

Wizzy82 schreef: do 7 mei 2020, 15:53 Het is vaak onwetendheid van wandelaars. De meeste mensen weten niet eens dat een driehoekje met daaronder 2 stippen voor een MTB - route staat. Dat heb ik al een paar keer meegemaakt en eigenlijk zou daar eens voorlichting over moeten komen.
Dit zou een mooie zijn om bij het verkeersexamen van de kids uit groep 7 toe te voegen. Verkeersborden leren was een leuk en groot onderdeel, waarom de speciale bordjes niet toevoegen? De fiets paddestoelen zaten er in mijn tijd ook tussen dus waarom niet? Kunnen ze die oudjes nog is wat leren als ze door het bos lopen. :D
Remmen is verspilling van je energie. Dus dat doen we zo weinig mogelijk!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Wizzy82 schreef: do 7 mei 2020, 16:06 Klopt, ik heb de route van Drunense Duinen nog niet gedaan. Rij inderdaad in de buurt van Nijmegen (routes van de Maashorst om precies te zijn). Echter ik heb wel vaak gewandeld in de Drunense Duinen, maar in zijn algemeen weten de meeste wandelaars niet wat de overige bordjes in het bos allemaal betekenen. Daar loop je tegen aan als er mensen op de trails wandelen. Trailrunners vind ik trouwens nog erger en motorcrossers zijn al helemaal erg. Daar heb ik laatst een foto van proberen te nemen in de Maashorst (route Reek), maar helaas kreeg ik de kentekenplaten er niet goed op.
Ik ken ook alleen de routes in de Maashorst en Herperduin en daar zijn de MTB-routes zeker niet alleen maar voorbehouden aan fietsers. Ik heb daar in ieder geval nog nooit een verbodsbordje voor voetgangers gezien.
Er is ook helemaal geen probleem als de MTB-ers gewoon altijd goed uit hun doppen kijken en niet als een zotte vol gas over een route rijden.
Voor wie zonodig hard wil rijden zijn de afgesloten parkoersen. Volgens mij dienen de routes daar niet toe.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ieder zijn meug op routes. Sommige mensen willen vlammen en anderen toeren. Ieders goed recht. Herperduin en Maasduinen ken ik niet, lijkt me wel een keer prachtig:-)

In de Drunense Duinen staan overal borden bij het betreden van het gebied met huisregels waaronder mtb op route met vignet. En op de mtb route staan bij bijna elke kruising met voetpaden paaltjes met verbodsborden voor voetgangers en paarden of menners.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

@ Tsjibiti... Er staan helaas geen bordjes inderdaad, maar het zou bij bijv de heuvelrug (die eerst bij de oude blokhut begint, maar nu halverwege) wel fijn zijn als daar verbodsbordjes voor wandelaars staan. Het is best gevaarlijk als je op die heuvel waarbij je op en af gaat ineens wandelaars tegen komt.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vandaag met een wat bredere voorband lekker gevlamd door de Duinen. Het ligt er best aardig bij maar een drupje regen zou goed zijn.

Tsja ook in mul zand geldt: gang is alles. En je laat nog eens een voetganger schrikken :winkie:
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: vr 8 mei 2020, 22:59 Vandaag met een wat bredere voorband lekker gevlamd door de Duinen. Het ligt er best aardig bij maar een drupje regen zou goed zijn.

Tsja ook in mul zand geldt: gang is alles. En je laat nog eens een voetganger schrikken :winkie:
Ook vanmorgen lag het er nog prima bij, het was trouwens ook heel erg rustig. Helemaal niemand tegengekomen.... zal wel vanwege moederdag geweest zijn. Een paar buitjes kunnen inderdaad geen kwaad.

De zwarte matten op de klim waar je ook onderdoor kan zijn trouwens weg, dus mocht dat de onderhoudsploeg hebben gedaan.... bedankt.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ik had dat idd ook gezien van die matten. Beter zo al slijt het zand ook daar aardig uit. Misschien een keer matten goed neerleggen. Haalt wel de helft van de lol weg maar voor de natuur wellicht beter :~
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

De losliggende matten zijn weer weg gehaald :-q .
Life is short.....................enjoy it!!!
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Lag er prima bij vandaag. Tikkeltje mul maar dat zal geen verrassing zijn :tong

Heb wel mijn middelste voorblad (jaja oldschool :D ) over de helft gereden dus zuid van Drunen maar naar de weg gegaan en over asfalt naar huis.....
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Vanmiddag een rondje gedaan, maar ik vind "tikkeltje" mul toch niet helemaal een juiste omschrijving op dit moment :D

Het valt wel op dat er veel stukken zijn met harde klei waar het zand vanaf is gewaaid. Die stukjes zijn prettig voor de afwisseling nu
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vanmiddag rondje Gorp en Rovert gedaan inclusief Papschot. Ook mooi en mul maar ik kan dus geen idee geven van het waarderen van ‘tikkeltje’ :winkie:

Maar het wordt natuurlijk alleen maar weer erger op het moment.... :tong
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Vanmorgen maar weer een rondje, het is flink aanpoten nu op de ronde, het zou niet erg zijn als er een paar flinke plensbuien zouden vallen. Knappe jongen als iemand de ronde nu kan fietsen zonder afstappen.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Sicos schreef: zo 17 mei 2020, 14:01 Vanmorgen maar weer een rondje, het is flink aanpoten nu op de ronde, het zou niet erg zijn als er een paar flinke plensbuien zouden vallen. Knappe jongen als iemand de ronde nu kan fietsen zonder afstappen.

Fatbike :tong :-q :wink:
Life is short.....................enjoy it!!!
Plaats reactie