Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Die nieuwe jump ligt niet handig daar. Dat segment ("op en neer") is juist bedoelt om keer op keer vol naar beneden te rijden om snelheid te houden voor de klimmetjes.
Ik schrok laatst van die tegel, en kon er nog net links langs. Springen is hier gevaarlijk omdat je IN de bocht landt. De tegel net voor de Broekse Bergen, die heeft wél een normale uitloop.
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Giant-E schreef: wo 29 april 2020, 16:48 Die nieuwe jump ligt niet handig daar. Dat segment ("op en neer") is juist bedoelt om keer op keer vol naar beneden te rijden om snelheid te houden voor de klimmetjes.
Ik schrok laatst van die tegel, en kon er nog net links langs. Springen is hier gevaarlijk omdat je IN de bocht landt. De tegel net voor de Broekse Bergen, die heeft wél een normale uitloop.
+1
Even lekker de hartslag omhoog jagen dat laatste stukje!
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

surfroy01 schreef: wo 29 april 2020, 09:56 Ik zou hem rechts laten liggen :D
:D Scherp
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Giant-E schreef: wo 29 april 2020, 16:48 Die nieuwe jump ligt niet handig daar. Dat segment ("op en neer") is juist bedoelt om keer op keer vol naar beneden te rijden om snelheid te houden voor de klimmetjes.
Ik schrok laatst van die tegel, en kon er nog net links langs. Springen is hier gevaarlijk omdat je IN de bocht landt. De tegel net voor de Broekse Bergen, die heeft wél een normale uitloop.
Je kan er ook gewoon van af rollen, hij ziet er spannender uit dan hij is. en anders idd links er langs

Ik neem hem als drop en kom prima uit in de bocht met genoeg snelheid om weer naar boven te rijden. Ben er blij mee zoals alle andere ttf’s, ik sla er geen één over🙂
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Giant-E schreef: wo 29 april 2020, 16:48 Die nieuwe jump ligt niet handig daar. Dat segment ("op en neer") is juist bedoelt om keer op keer vol naar beneden te rijden om snelheid te houden voor de klimmetjes.
Ik schrok laatst van die tegel, en kon er nog net links langs. Springen is hier gevaarlijk omdat je IN de bocht landt. De tegel net voor de Broekse Bergen, die heeft wél een normale uitloop.
Hmm, ben duidelijk al te lang niet meer geweest. Binnenkort maar eens checken wat er daar precies veranderd is, want "Op en neer" is toch wel leuk stukje om tegen mezelf te racen :oops:
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Deze nieuwe sprongen zijn niet door de onderhoudscommissie aangelegd.
Alle hulp van vrijwilligers is welkom, maar het liefst zouden we van te voren even overleggen over wat men van plan is.
Er zijn een aantal regeltjes voor wat wel en niet toegestaan is door staatsbosbeheer, onder andere:
1 rolbaar voor beginners
2 niet in de hoofdlijn, je kan niet per ongeluk op de ttf terecht komen, een beginner rijdt er langs zonder hem te zien of het is heel erg duidelijk dat het iets anders is. (bv. boomstammen.)
3 duurzaam aangelegd, de ttf is stabiel en wordt bv. geen modderpoel in de winter.

Deze sprong in de op en neer is op het randje, hij is wel rolbaar, maar als een beginner even z'n voorrem aantikt gaat hij voorover.
zoals hierboven is aangegeven ligt hij niet duidelijk naast de lijn, mogelijk komt er nog een bordje of wordt de steen rood gespoten om het duidelijker te maken.
Z'n redding is voorlopig dat dit stukje op en neer officieel niet bij de route hoort omdat het na de eerste aanleg te smal en steil was, het was dus altijd al een extraatje. en 90% van de rijders gaat toch al bovenlangs.

Uiteindelijk wordt er door staatsbosbeheer besloten of hij blijft liggen. Namens ssb worden er ook inspecties gedaan door een bedrijf dat normaal gesproken speeltuinen inspecteert, zij hebben geen ervaring met mtb routes.
Als zij de beslissingen gaan nemen wordt de route er waarschijnlijk niet leuker op, dus als je iets aan wil leggen zorg dan dat het duidelijk aan de bovenstaande regels voldoet.
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Snel een bordje en rood verven dan!! Het zou jammer zijn als hij weg moet😎

(waar ik aan de ene kant wel begrip voor zou hebben😅)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

90% rijdt daar bovenlangs? Waarom dan? :~

Dat is nu juist, met de Rollercoaster, Cakewalk en Broekse Bergen 't leukste stuk.
Technische segmenten dus. En hoogtemeters, relatief uiteraard maar elke meter is toch meegenomen?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Giant-E schreef: do 30 april 2020, 07:38 90% rijdt daar bovenlangs? Waarom dan? :~

Dat is nu juist, met de Rollercoaster, Cakewalk en Broekse Bergen 't leukste stuk.
Technische segmenten dus. En hoogtemeters, relatief uiteraard maar elke meter is toch meegenomen?
BWR's, Giant, altijd weer die BWR's.... :roll: :wink:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

sik schreef: wo 29 april 2020, 22:54 Namens ssb worden er ook inspecties gedaan door een bedrijf dat normaal gesproken speeltuinen inspecteert, zij hebben geen ervaring met mtb routes.
Puur uit interesse, is dat een gangbaar gebruik op de NLe MTB routes?
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Binnenkort liggen er rond alle TTF’s rubber tegels ;-)
Bicycle, bicycle, bicycle
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Giant-E schreef: do 30 april 2020, 07:38 90% rijdt daar bovenlangs? Waarom dan? :~

Dat is nu juist, met de Rollercoaster, Cakewalk en Broekse Bergen 't leukste stuk.
Technische segmenten dus. En hoogtemeters, relatief uiteraard maar elke meter is toch meegenomen?
Ik vond black Hills forest altijd het leukste stuk. Hier lagen in verhouding altijd de minste kombochten t.o.v de rest van het parcours en ik probeerde stiekem altijd dit segment binnen 4 minuten te ronden. :lol:
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Giant-E schreef: do 30 april 2020, 07:38 90% rijdt daar bovenlangs? Waarom dan? :~

Dat is nu juist, met de Rollercoaster, Cakewalk en Broekse Bergen 't leukste stuk.
Technische segmenten dus. En hoogtemeters, relatief uiteraard maar elke meter is toch meegenomen?
Gaat dit over dat ene bochtje in dat laatste dijkje voor je weer bij de start uitkomt, het bochtje dat om onduidelijke redenen niet bij de route lijkt te horen? Daar rijden de meeste mensen langs ja. Er zijn er ook die alle bochten overslaan misschien maar dat is raar. Deze ene wordt ook minder onderhouden etc, je merkt dat hij officieel niet in de route ligt, net als het pumptrack bij de BB, en het extra rondje bij de dubbel D. Ligt daar nu een linke jump? Leuk. Was me de laatste keer nog niet opgevallen.

Goed markeren lijkt me wel een idee. Beginners en andere risicofactoren mag het niet al te makkelijk gemaakt worden om dingen over het hoofd te zien.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Het laatste dijkje inderdaad. Totaal 4x omlaag, en weer omhoog.
Na de 1e kan je al bovenlangs afsnijden. Voor Strava cheaters.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik heb juist een strava prive segment voor gemaakt met al die extra kleine dingetjes en ttfs erin. Want die pak ik altijd mee tenzij het te modderig is.
En Strava merkt het meestal niet als je er eentje overslaat.
Give me little bits of / more than I can take
Plaats reactie