Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Wacht liever nog af totdat de top drukte voorbij is. Misschien rond de lunch tijd even wat rondjes draaien.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

foxie schreef: za 16 mei 2020, 14:39
rokl schreef: za 16 mei 2020, 14:33 2.4 of 2.25? Voor en achter?
Nee zoals je zei enkel achter op dit moment. Nieuw bandje voor moet nog komen.

De band betreft een 2.25
Ik rij sinds 2 weken met de Wolfpack Race 29x2.25" als voorband. Ben er heel blij mee. Verrassend veel grip, vergelijkbaar met de Vittoria Barzo 29x2.25" TLR. Ben benieuwd hoe snel de Wolfpack slijten en of ze de grip houden. Hoop niet dat ik dezelfde ervaring moet doen zoals met de Schwalbes, die nieuw ook qua grip overtuigen maar naar enkele honderd km heb je een aanzienlijk mindere band en de slijtage is legend.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

rokl schreef: zo 17 mei 2020, 10:28
foxie schreef: za 16 mei 2020, 14:39

Nee zoals je zei enkel achter op dit moment. Nieuw bandje voor moet nog komen.

De band betreft een 2.25
Ik rij sinds 2 weken met de Wolfpack Race 29x2.25" als voorband. Ben er heel blij mee. Verrassend veel grip, vergelijkbaar met de Vittoria Barzo 29x2.25" TLR. Ben benieuwd hoe snel de Wolfpack slijten en of ze de grip houden. Hoop niet dat ik dezelfde ervaring moet doen zoals met de Schwalbes, die nieuw ook qua grip overtuigen maar naar enkele honderd km heb je een aanzienlijk mindere band en de slijtage is legend.
Ben benieuwd! Ik moet nog een nieuw bandje voor, besloten om een en ander te wijzigen aan mijn fiets. (nieuwe vork en voorwiel 30mm)...

Race 2.4 voor erop leggen?

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

rokl schreef: zo 17 mei 2020, 10:26 Wacht liever nog af totdat de top drukte voorbij is. Misschien rond de lunch tijd even wat rondjes draaien.
Herkenbaar.. Ik werk onregelmatig, ik heb het geluk dat ik veel doordeweeks kan. Bevalt mij goed!

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Vanochtend weer wat rondjes gereden op Zoetermeer en weer aangenaam verrast door de recente aanpassingen en leuke features op / rond de route. Hulde voor de crew die dit recent heeft aangelegd. :-q

- Op kleine berg: onderdaan 3 autobanden ingegraven waar je leuk overeen kan 'bumperen'. Naast de route 2 houten schansjes om te oefenen. Nieuwe kombochten en tafeljumpje. Jumpje net voor de rock-kombocht is nu stuk beter. Was voorheen gek pukkeltje.
- Grote schans, na de steile klim. Mooi. Wel wat vlakke landing nu.
- Bij rockgarden: mooie kombocht onderaan. Daaropvolgende 3 jumpjes zijn vervangen door een tafel. Veel beter. Deze loopt echter nog niet lekker, omdat ervoor een kleine dip zit. Maar heeft potentie.
- Lange klim naast de skibaan (rechts naast de trap omhoog): mooie uitdaging. Gaat op het kleinste verzet. Omlaag zijn 3x lekker steile stukkies.

Overall lag track er prima bij. Uiteraard droog. Soms wat los grind om even goed op te letten. Bij de steilste klim ligt aardig wat los zand en dat maakt het extra spannend met licht slippende bandjes.
Rond 8.30 lekker rustig. Rond 10.30 al bijna te druk met veel groepen en clubjes
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

De twee houten schansen zijn van een paar onbekenden 😇
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Haha, dat steilste klimmetje is elke keer weer een klein “YES” momentje ;-)
Even uit balans of teveel druk op het wiel zodat je doorslipt en je bent klaar.
Die tafel: wat wil men daar precies mee? In 1x overheen springen?
Bicycle, bicycle, bicycle
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

daniel1975 schreef: zo 17 mei 2020, 18:47 Die tafel: wat wil men daar precies mee? In 1x overheen springen?
In huidige opzet gaat mij dat niet lukken. Schans moet wat aangepast worden. Tafel misschien ook net te lang nu
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Leek mij wel wat enthousiast inderdaad.
Bicycle, bicycle, bicycle
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

foxie schreef: zo 17 mei 2020, 10:39
rokl schreef: zo 17 mei 2020, 10:26 Wacht liever nog af totdat de top drukte voorbij is. Misschien rond de lunch tijd even wat rondjes draaien.
Herkenbaar.. Ik werk onregelmatig, ik heb het geluk dat ik veel doordeweeks kan. Bevalt mij goed!
Over het algemeen ga ik in de avond, na het avondeten, ca. 18:30. Dan is het vrij rustig. Door de weeks vroeg in de ochtend (ca 9:00) werkt zelfs nog beter. De laatste keer, 4 rondjes gedraaid en niemand tegengekomen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

daniel1975 schreef: zo 17 mei 2020, 18:47 Haha, dat steilste klimmetje is elke keer weer een klein “YES” momentje ;-)
Even uit balans of teveel druk op het wiel zodat je doorslipt en je bent klaar.
Die tafel: wat wil men daar precies mee? In 1x overheen springen?
Ik heb elke keer een groot "NO" momentje... Slip te veel door met de achterkant... Hopelijk helpt een nieuw, verse band...

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

rokl schreef: zo 17 mei 2020, 20:19
foxie schreef: zo 17 mei 2020, 10:39

Herkenbaar.. Ik werk onregelmatig, ik heb het geluk dat ik veel doordeweeks kan. Bevalt mij goed!
Over het algemeen ga ik in de avond, na het avondeten, ca. 18:30. Dan is het vrij rustig. Door de weeks vroeg in de ochtend (ca 9:00) werkt zelfs nog beter. De laatste keer, 4 rondjes gedraaid en niemand tegengekomen.
Ik vind het doordeweeks in het begin van de middag ook prima te doen. Rijden wel meerdere mensen rond maar kom ze vrijwel nooit tegen tijdens mijn rondes.

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

foxie schreef: zo 17 mei 2020, 20:23
daniel1975 schreef: zo 17 mei 2020, 18:47 Haha, dat steilste klimmetje is elke keer weer een klein “YES” momentje ;-)
Even uit balans of teveel druk op het wiel zodat je doorslipt en je bent klaar.
Die tafel: wat wil men daar precies mee? In 1x overheen springen?
Ik heb elke keer een groot "NO" momentje... Slip te veel door met de achterkant... Hopelijk helpt een nieuw, verse band...
Met mijn hardtail moet ik altijd goed letten op voldoende grip aan de achterkant; met mijn fully heb ik achter grip genoeg, maar moet opletten dat het voorwiel aan de grond blijft. Op dit moment zit ik op ca 85% slangingspercentage. De 15% waar het nog mis gaat zijn of concentratiefouten of fouten in de gewichtsverdeling; dat gebeurt in bijna alle gevallen op de laatste 5 meters. De omstandigheden zijn sinds een aantal weken ook zeker niet goed voor deze klim. Na wat regen rij je helemaal anders omhoog.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

rokl schreef: zo 17 mei 2020, 20:39
foxie schreef: zo 17 mei 2020, 20:23

Ik heb elke keer een groot "NO" momentje... Slip te veel door met de achterkant... Hopelijk helpt een nieuw, verse band...
Met mijn hardtail moet ik altijd goed letten op voldoende grip aan de achterkant; met mijn fully heb ik achter grip genoeg, maar moet opletten dat het voorwiel aan de grond blijft. Op dit moment zit ik op ca 85% slangingspercentage. De 15% waar het nog mis gaat zijn of concentratiefouten of fouten in de gewichtsverdeling; dat gebeurt in bijna alle gevallen op de laatste 5 meters. De omstandigheden zijn sinds een aantal weken ook zeker niet goed voor deze klim. Na wat regen rij je helemaal anders omhoog.
7 uit 10 strand ik inderdaad bij de eindstreep. De overige keren pak ik of een verkeerde lijn met weinig grip of trek in de voorzijde te ver omhoog waardoor ik stil val... Opnieuw opstappen is geen optie dus kan elke keer een stukje wandelen op het parcours.

Tot heden heb ik alleen deze klim nog gefaald, stelselmatig :lol:

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Na de laatste stoeprand kun je nog prima opstappen en het steile stukje op stampen :wink:
Als ik daar strand moet ik alleen wel eerst even uithijgen....

De laatste weken lukt het klimmetje me verbazend vaak meer dan prima. Aan de conditie kan het niet liggen, want die is echt beroerd :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie