Hulp bij plannen (eigen) Drenthe 400

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

Oef, dat is een beste route....
Al meer duidelijkheid over de route?
Adriaan Helmantel
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 9 augustus 2014, 00:13

Hallo.
Geïnspireerd door Ramses Bekkenk die momenteel bezig is met 750km door Drenthe was ik wat aan het rondneuzen op internet en kwam ik hier terecht.

Ik woon in Bovensmilde en zou je nog wel kunnen helpen om leuk van Appelscha naar Assen te komen. Als je belangstelling hebt, moet je me de gpx even mailen, dan kan ik beter zien waar je nu langs gaat.

Groeten Adriaan
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Ik ga er binnenkort weer mee verder. Ik zit met name met het aanvullen van mijn water. Ik was eigenlijk van plan om wat campings aan te doen, maar door Corona is dat op dit moment geen optie. Maar als het goed is veranderd dat straks.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Herrick schreef: vr 15 mei 2020, 23:01 Ik ga er binnenkort weer mee verder. Ik zit met name met het aanvullen van mijn water. Ik was eigenlijk van plan om wat campings aan te doen, maar door Corona is dat op dit moment geen optie. Maar als het goed is veranderd dat straks.
Je hebt natuurlijk de drinkwaterkaart met de openbare tappunten: https://drinkwaterkaart.nl/waar-kan-ik- ... er-tappen/
Vanwege Corona kan het zijn dat er een aantal zijn afgesloten.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Die zijn vrijwel allemaal afgesloten ivm corona.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Herrick schreef: vr 15 mei 2020, 23:01 Ik ga er binnenkort weer mee verder. Ik zit met name met het aanvullen van mijn water. Ik was eigenlijk van plan om wat campings aan te doen, maar door Corona is dat op dit moment geen optie. Maar als het goed is veranderd dat straks.
Begraafplaatsen hebben ook vaak een kraan.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Je bent vaak genoeg in de buurt van een dorp en kunt dan drinken halen in de supermarkt.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik spreek mensen aan die in de tuin staan. Kan ik bij u een beetje water tappen, meneer/mevrouw?
("De meeste mensen deugen", zegt Rutger Bregman)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

awinkel schreef: za 16 mei 2020, 09:29 Die zijn vrijwel allemaal afgesloten ivm corona.
Volgens de WMD (het waterbedrijf van Drenthe) zijn ze weer open. Er is wel een speciale instructie:
https://wmd.nl/wmd/wmd-watertap/wmd-wat ... oronatijd/
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hopelijk kan de rest van het land ook gauw volgen. Die bij Wezep was vorige week zaterdag nog dicht.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Corona heeft in Drenthe veel minder hard toegeslagen dan in Noord-Gelderland. Als je de RIVM cijfers van ziekenhuisopnamen bekijkt, dat zitten de meeste Drentse gemeenten onder de 35 per 100.000 inwoners.Oldebroek (Wezep) zit op 169 per 100.000 inwoners of zo. Dus daar moeten ze wat voorzichtiger zijn.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Heb je ook goed gekeken of de terreinen ook voor zonsopkomst en na zonsondergang toegankelijk zijn? De uitdaging voor jezelf is natuurlijk super, maar eigenlijk alleen als je je ook aan de toegangsregels kan houden
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

Zou je het voorlopige gpx bestand kunnen sturen? Ik wil deze graag gebruiken om met een vriendengroepje een etappe-tocht te fietsen in september en zoek goede gpx tracks die ik als basis kan gebruiken
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

@Willem Altes: ik ken de drinkwaterkaart. Daar heb ik vorig jaar bij mijn rondje 12 provincies in (min of meer) 1 dag (https://www.strava.com/activities/2542065421) ook dankbaar gebruik van gemaakt .
@edkars: dank. Daar had ik nog niet aan gedacht.
@modderfietser: dat is uiteraard ook een mogelijkheid, maar ik wil zo min mogelijk tijd kwijt zijn en een supermarkt kost (zeker in deze tijd) toch wat meer tijd dan voor mij gewenst. Bovendien hoef ik alleen maar kraanwater. De rest neem ik zelf mee.
@bert l.: dat heb ik bij mijn rondje 12 provincies ook gedaan in de Noordoost polder. Ik was door mijn water heen en op dat stuk kwam ik helemaal niks tegen. En je komt leuk in gesprek (waarbij de mensen waarschijnlijk wel denken dat je gek bent (wat waarschijnlijk ook zo is)).
@bouwpakket: als het goed is zou dat aardig moeten lukken. In het laatste stuk zitten wat minder echte routes
@pietheinpeeters: je hebt PB

Voor de geïnteresseerden (en hulpverleners :-q ) hier staat de voorlopige route https://www.komoot.nl/tour/108754586?ref=wtd. Heb je tips laat het dan weten :-D
Gebruikersavatar
Daantje050
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: do 4 juni 2020, 21:53
Mijn mountainbike: Canyon AL SL 7.0

Mooie route, leuke uitdaging, veel succes! Ik begin nieuw met mtb en woon ook in de omgeving Drenthe / Groningen. Mag ik jouw route gebruiken om zelf een route te maken ? Ik ben van plan om eerst alle stukjes die jij in één route hebt te splitsen en los te gaan rijden. Wel zo makkelijk dat je eigenlijk alle leuke stukjes (mag ik vanuit gaan) al in een route hebt gezet :D

Mag ik vragen hoe je de route rijd ? Gebruik je hiervoor een GPS apparaat of rijd je uit het hoofd ? Succes! :-q
Laatst gewijzigd door Daantje050 op zo 7 juni 2020, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie