Single Speed hoek

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Demoniac schreef: di 19 mei 2020, 13:03
suravida schreef: di 19 mei 2020, 10:29 Volgens mij hebben we toen ook nog een uur staan wachten omdat Pagani had besloten zelf een route te gaan zoeken.... Maar was een leuke rit en ben graag bij de volgende. Heb na een paar jaar singlespeedloosheid mijn patientZERO eindelijk eens als singlespeed opgebouwd. :D

Afbeelding
Die was verdwaald en/of kwam nergens boven met zijn 40/16 :roll: Was al met al een vermakelijke dag, moeten we weer eens doen als het kan..
En toen hij eindelijk terug was ging hij zich op zn gemak omkleden en een reepje eten...
Wij maar wachten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Kortom, we hebben gelachen :lol: (tenminste ik wel :tong )
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het was een gedenkwaardige dag :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Pagani heeft een heel eigen stijl, leuk dat hij er was. Er waren toch mensen op het forum die twijfelden aan zijn bestaan.

En een prima dagje inderdaad :-D
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Ik zal een singlespeed lets ride aanmaken in lets ride , doen we hier in nijmegen een leuk ritje
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

fonzie schreef: ma 25 mei 2020, 19:57 Ik zal een singlespeed lets ride aanmaken in lets ride , doen we hier in nijmegen een leuk ritje
De oude of de nieuwe routes? :lol: Ik heb de oude een keer gedaan (in de sneeuw) dat was flink aanpoten. De nieuwe laatst op de trailbike, dat lijkt me op de singlespeeder toch vrij uitdagend.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Beetje mengen van beide lijkt me goed idee
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
P-J
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: vr 28 september 2007, 20:49

Leuk, doe graag mee. Rijd altijd Amerongen op singlespeed, dat gaat prima. Maar ik was laatst voor het eerst op de nieuwe route in Nijmegen (met versnellingen) en toen vroeg ik me ook al af of ik dat zou redden singlespeed in mijn huidige verzet.......
Hoe dan ook, leuk als je een meeting wilt organiseren!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Vraagje mannen, ik ben een SS fietsje aan het opbouwen maar ik heb geen idee welke gear ratio ik moet gebruiken.

Ik heb nog een 34t voorblad liggen, wat zal ik achter gebruiken?

16 ?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb 34x18, maar als je alles extreem vlak rijdt kan 34x16 wel werken. Maar 1:2 of een tandje lichter dan dat is een aardige vuistregel.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Ik doe alles in het platteland met 34x19. Kom ik in de regio Arnhem ook het meeste wel mee rond.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ok, het meeste hier is vrij vlak en heb een hekel aan dat gespin maar wil mijn knieën wel sparen, zeker als beginner. Ik begin wel met een 18t dan heb ik nog genoeg ketting over voor een 16 als 18 me te licht is.

Dank.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

2:1 voor 26" en dat +1 voor 29" zo schreven de wijzen in de beginjaren van het grotere wiel.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Schorem schreef: vr 29 mei 2020, 22:49 2:1 voor 26" en dat +1 voor 29" zo schreven de wijzen in de beginjaren van het grotere wiel.
Precies.
In den beginne was er 26" en 2:1
Nadat 26" in ongenade was gevallen moesten de echte mannen toch die 10% grotere omtrek compenseren.
Vanaf dat moment is het toegestaan achter 1 tandje extra te kiezen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
phillip
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 21 november 2010, 19:59

Medesinglespeedsters, als iemand toevallig een 3/32" (21t of 22t) stalen tandwiel te koop heeft, met de shimano 9sp 4.3mm breedte, (bijna zo goed als) nieuw, voor een leuke prijs, DM mij :-q Wou een Surly 22t bestellen maar voor 22 Eur+Verzendkosten doe ik de moeite om hier ook te vragen voordat ik hem online bestel. Iets in de klasse: Surly, On-One Armada, WolfTooth RVS. Wordt veel klimmen dit zomer vandaar de 21 of 22 :bier:
Plaats reactie