Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

foxie schreef: ma 18 mei 2020, 16:30
RaMoNNeKe schreef: ma 18 mei 2020, 16:26 Afgelopen zaterdag voor het eerst :o geweest met een vriendin van me.
Maar man, wat een doolhof zeg :lol:
Vooral die berg bij de Parking van Snow(world?).
Als je daar die techische klim zigzaggend naar boven bent gegaan, kan je daar op een gegegen moment 2 kanten op. Nergens een bordje :~

Maar goed, als rondje (wat ik al niet graag rij) vind ik het niks. Maarrrrr er zitten veel leuke stukken in die lekker zijn om een paar keer achter elkaar te doen :winkie: Lekker speulen zeg maar :bier:
Ga er vrijdag wel weer terug naartoe. Kan ik die schansjes van MVMVML eens mee te pakken.
Eerste keer dat ik daar kwam heb ik iemand moeten aanschieten voor de uitleg van het parcours. Beetje verwarrende route met de 3 bergjes zonder duidelijke bordjes. Zodra je de route kent is die simpel te doen.
Ah gelukkig, ben niet de enige dus :tong
Maar weet nu ongeveer waar de leuke stukjes liggen op de 3 bergen. Alhoewel ik de rockgarden niet ben tegengekomen. Vriendin van me durfde na die afdaling daarvoor niet meer verder. En ik zag die klim ook niet zitten :lol:)
Ride a bike!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Welke afdaling vond ze eng dan?
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

daniel1975 schreef: ma 18 mei 2020, 18:04 Welke afdaling vond ze eng dan?

Lastig te zeggen als je er pas 1x geweest bent, maar geloof dat dat die was net voor 3:20:
https://www.youtube.com/watch?v=UWu6JD-hztY
Was wel voor haar (voor mij ook overigens, maar ik vond hem wel leuk) de 1e keer fietsen in maanden. Ze vind Bergschenhoek nl ook niks (ik weer wel, behalve de kimmetjes :lol: )
Ride a bike!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ze hoeft daar niet naar beneden :-D je kunt vlak voor de afdaling (en die lastige klim) linksaf :-q en dan blijf je boven en kun je zonder problemen door :-q
Vanaf de P van Snowworld.... berg(je) op, waar je zigzag omhoog tussen de twee beruchte boompjes door moet :D links aanhouden...... ga je min of meer rechtdoor omhoog dan moet je steil omlaag :-{ met een bochtje naar rechts :D als ik het nog goed onthouden heb :D kom daar ook dicht langs één of tweetal boompjes :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
wessel256
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 2 juli 2013, 17:22

ReinierT schreef: zo 17 mei 2020, 16:04 Vanochtend weer wat rondjes gereden op Zoetermeer en weer aangenaam verrast door de recente aanpassingen en leuke features op / rond de route. Hulde voor de crew die dit recent heeft aangelegd. :-q

- Op kleine berg: onderdaan 3 autobanden ingegraven waar je leuk overeen kan 'bumperen'. Naast de route 2 houten schansjes om te oefenen. Nieuwe kombochten en tafeljumpje. Jumpje net voor de rock-kombocht is nu stuk beter. Was voorheen gek pukkeltje.
- Grote schans, na de steile klim. Mooi. Wel wat vlakke landing nu.
- Bij rockgarden: mooie kombocht onderaan. Daaropvolgende 3 jumpjes zijn vervangen door een tafel. Veel beter. Deze loopt echter nog niet lekker, omdat ervoor een kleine dip zit. Maar heeft potentie.
- Lange klim naast de skibaan (rechts naast de trap omhoog): mooie uitdaging. Gaat op het kleinste verzet. Omlaag zijn 3x lekker steile stukkies.

Overall lag track er prima bij. Uiteraard droog. Soms wat los grind om even goed op te letten. Bij de steilste klim ligt aardig wat los zand en dat maakt het extra spannend met licht slippende bandjes.
Rond 8.30 lekker rustig. Rond 10.30 al bijna te druk met veel groepen en clubjes
Hij is te clearen met genoeg snelheid

Groet 1 van de bouwers
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

niet elk oog ziet dat daar een landing is :wink:
misschien maar goed ook, dan springt niet iedereen daar zo maar met ongelukken tot gevolg
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Sinds een tijdje werk ik om de hoek bij dit parcours. Jaren geleden wel geweest, en was toen wel een parcours met uitdagende stukjes. Dat is niet veranderd, sterker, als ik het zo lees is het nog uitdagender geworden op stukken.

Ik begrijp ook dat de route niet eenvoudig is te volgen, vanwege het ontbreken van bordjes.
Is de route nog steeds zoals op onderstaande link aangegeven?
https://mtbzoetermeer.wordpress.com/mtb-route/

If so, dan kan ik een plattegrondje meenemen de eerste ronde om te zorgen dat ik hem meteen goed rij.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

ja dat klopt nog wel.
alleen laatste berg tegenover snowworld heeft een nieuw stukje.

na de eerste stijle klim, meteen links aanhouden omlaag, (drop en kombochen)
dan draai rechtsaf je weer omhoog, technische klim met draaien
boven aan weer links aanhouden dat je weer omlaag gaat, (niet rechtdoor anders mis je een afdaling met klim)
daarna van beneden weer rechts omhoog draaien, dan links af boven, en kom je weer op de beschreven route uit

hoop dat je m snapt :-q (ik kan parcour dromen onderhand :tong )
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
JorisG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 19 november 2016, 22:41

Gewoon daar de routebordjes volgen. Voor elke bocht staat er een.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

erwin.burgers schreef: wo 20 mei 2020, 13:47 Sinds een tijdje werk ik om de hoek bij dit parcours. Jaren geleden wel geweest, en was toen wel een parcours met uitdagende stukjes. Dat is niet veranderd, sterker, als ik het zo lees is het nog uitdagender geworden op stukken.

Ik begrijp ook dat de route niet eenvoudig is te volgen, vanwege het ontbreken van bordjes.
Is de route nog steeds zoals op onderstaande link aangegeven?
https://mtbzoetermeer.wordpress.com/mtb-route/

If so, dan kan ik een plattegrondje meenemen de eerste ronde om te zorgen dat ik hem meteen goed rij.
Ja dit klopt wel zo te zien.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

JorisG schreef: wo 20 mei 2020, 14:24 Gewoon daar de routebordjes volgen. Voor elke bocht staat er een.
Nee joh 2e berg staat bijna niets. Zeker niet de stukken achter. 3e stuk naast Snowworld moet je ook echt weten.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Is dan niet het 4e stuk...bergje :-?
Of bedoel de trap langs de skibaan, deze is niet officieel, maar daar weet MEER mtb het fijne van :-D en dat is dan 5e deel :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

MVMVML schreef: wo 20 mei 2020, 15:09
JorisG schreef: wo 20 mei 2020, 14:24 Gewoon daar de routebordjes volgen. Voor elke bocht staat er een.
Nee joh 2e berg staat bijna niets. Zeker niet de stukken achter. 3e stuk naast Snowworld moet je ook echt weten.
Maar toch bijna niet te missen? Route spreekt voor zich lijkt mij.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Je hebt naar mijn weten drie bergen, al wordt de rockgarden heuvel ook wel eens apart genoemd als "de kale berg".

Je start onderaan op het plaatje bij de rode pijl. Dat is de kleine berg.
Als je daar alle klimmen gehad hebt, steek je over naar de grote berg. Dat is links op het plaatje.
Je rijdt dan een aantal klimmen en afdalingen in een soort van vallei, waarbij je het pad in het midden slechts twee keer kruist.
Als je dat hebt gedaan, kom je uit bij de rockgarden. Ook wel de kale berg genoemd dus.
Na de kale berg steek je recht over naar de parkeerplaats van Snowworld om daar de steile klim recht tegenover de ingang te doen.
Heb je de "snowworld heuvel" gehad, dan steek je de weg over terug naar de kleine berg en de start van het parcours.

Afbeelding

Afgezien van een heel klein lusje op de snowworld berg staat de hele route op deze kaart. Maar dat lusje wijst zichzelf.
Laatst gewijzigd door MacReal op wo 20 mei 2020, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

daniel1975 schreef: wo 20 mei 2020, 15:49
MVMVML schreef: wo 20 mei 2020, 15:09
Nee joh 2e berg staat bijna niets. Zeker niet de stukken achter. 3e stuk naast Snowworld moet je ook echt weten.
Maar toch bijna niet te missen? Route spreekt voor zich lijkt mij.
Nee op die 2e berg heb ik het eigenlijk pas vrij recent door :lol:
Vooral die achterste.
Plaats reactie