Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

"Ze" hebben het lang weten te rekken, maar zie op Facebook nu ook vanuit de onderhoudsploeg van Nijmegen het verzoek de routes te mijden vanwege de extreme droogte... :(
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Een paar weken terug was hier een jubel stemming. Oew, ah, gaaf! Veren in de poepertjes van de vrijwilligers. Nu hebben wij de klaag faze? Volgens mij komt het allemaal goed. De route is nog vers, heeft als ware onderhoud gehad. Dus alles is strak getrokken. Dat moet even inslijten En dan komt de ware aart weer naar boven. Kijk naar andere vernieuwde routes, de eerste jaren het zelfde als nu in dit topic. Maar nu beginnen die ook wat ruiger te worden. Ja, het zijn geen dikke enduro trails wij leven hier nu een maal op zand en niet op een berg. Daarnaast zal in de komende tijd vast wel het één en ander verbeterd/leuker gemaakt worden.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Over 1 week de nieuwe fietsendrager binnen, dan even route Nijmegen proberen.
habebat vehentem
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

Gewoon morgen én vrijdag ochtend vroeg wéér naar Nijmegen! :-q
HONDA CRF 450R RULES!
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Aapjes schreef: wo 20 mei 2020, 17:23
Het is inderdaad vaak uitleggen, maar het is er prima vertoeven! :bier:
Dat geloof ik maar al te graag, heb een jaar of 8 in Nijmegen gewoond en kwam altijd graag in die hoek om te wandelen en hardlopen (en soms stiekem op de mountainbike voor de wortelpartijen rond de Leemkuil).
Jammer dat ze er nu zo'n stomme mountainbikeroute neer hebben gelegd :lol:
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Merijn. schreef: wo 20 mei 2020, 17:46 "Ze" hebben het lang weten te rekken, maar zie op Facebook nu ook vanuit de onderhoudsploeg van Nijmegen het verzoek de routes te mijden vanwege de extreme droogte... :(
Giant XTC1 schreef: wo 20 mei 2020, 19:55 Gewoon morgen én vrijdag ochtend vroeg wéér naar Nijmegen! :-q
https://youtu.be/yJxCdh1Ps48
Roads? Where we're going, we don't need roads.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

deefdeef schreef: wo 20 mei 2020, 14:30
Rilson schreef: wo 20 mei 2020, 13:18 Ja, die aanrij route (zwarte pijlen) vanuit de Plasmolen is er nog, kun je gelijk lekker opwarmen :winkie: Je komt dan op de oude rode route uit en zit in mum van tijd op de nieuwe paarse route.
Heerlijk opwarmen inderdaad. Met "koude" spieren meteen lekker klimmen. :-{
Maar op de terugweg heerlijk lang afdalen naar de parkeerplaats :-q
Ik start daar ook altijd. Das toch geen klim... 20%+ is klimmen.. :winkie: Heb je nog lockout parts voor een rl liggen soms?
life starts @ 150bpm...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Werkelijk bizar hoeveel e-bikes er gisteren langs kwamen, zeker 20 man/vrouw gezien, inclusief een groep van 8 man die gewoon kriskras door het bos aan het crossen was.

Echt netjes reden de meesten niet, niet voor de medemens en niet voor het parcours... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Lars TB schreef: do 21 mei 2020, 12:32 Werkelijk bizar hoeveel e-bikes er gisteren langs kwamen, zeker 20 man/vrouw gezien, inclusief een groep van 8 man die gewoon kriskras door het bos aan het crossen was.

Echt netjes reden de meesten niet, niet voor de medemens en niet voor het parcours... .
Tsja, E-bikes, dat krijg je er ook nog eens bij :((
Downhill is geen grapje
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

Goed morgen kom ik langs Nijmegen en ik ben erg benieuwd naar de nieuwe routes. Alleen wordt ik niet wegwijs naar welke ik nou moet rijden, er zijn 2 rode? :-?
Als ik het goed heb begrepen gaat het om de nieuwe rode en paarse route, maar welke rode moet ik hebben? Ik heb begrepen dat de oude rode route ook nog aangegeven is, ik wil niet opeens op een boswielre route fietsen.

*Delete in case of shitpost*
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Neem ook je emmertje en schepje mee. #zandbak
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Shredwithcare schreef: do 21 mei 2020, 17:16 Goed morgen kom ik langs Nijmegen en ik ben erg benieuwd naar de nieuwe routes. Alleen wordt ik niet wegwijs naar welke ik nou moet rijden, er zijn 2 rode? :-?
Als ik het goed heb begrepen gaat het om de nieuwe rode en paarse route, maar welke rode moet ik hebben? Ik heb begrepen dat de oude rode route ook nog aangegeven is, ik wil niet opeens op een boswielre route fietsen.

*Delete in case of shitpost*
Of geen van allen...
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Tja als zelfs onze "goeroe" 😩 de heer B. Brentjes op zo'n ding door de bossen rijdt,dan hebben alle mannen(en vrouwen) met een "reservehelm" onder hun shirt🤣🤣 nog een reden minder om zich zelf moe te maken.Ik ben blij dat cross motoren(nog) verboden zijn!! Waarom zou hij (Bart) dat eigenlijk doen??Marketing??
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wel door het bos willen fietsen maar niet de moeite nemen om dat met de eigen conditie te doen.
Het wordt de mensheid wel makkelijk gemaakt tegenwoordig.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Rayb81 schreef: do 21 mei 2020, 18:43 Wel door het bos willen fietsen maar niet de moeite nemen om dat met de eigen conditie te doen.
Het wordt de mensheid wel makkelijk gemaakt tegenwoordig.
Ach, ik kwam paar jaar geleden al een ebike tegen bovenop de Col du Galibier. Man was honderduit aan het kletsen hoe makkelijk het ging.
Zou mij geen voldoening geven om eerlijk te zijn.
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie