Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mario070 schreef: wo 20 mei 2020, 15:12 Is dan niet het 4e stuk...bergje :-?
Of bedoel de trap langs de skibaan, deze is niet officieel, maar daar weet MEER mtb het fijne van :-D en dat is dan 5e deel :-q
Ehm. Ja 3e bergje/stukje kan je ook dat stuk met de betonnen zooi noemen zal ik maar zeggen. Dan is tegenover Snowworld de 4e en de niet officiële naast de trap langs Snowworld de 5e :winkie:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Eigenlijk zou het dus wel nuttig zijn om een rondje achter Erwin aan te rijden zonder dat we hem aanwijzingen of een plattegrond mee geven.

Kunnen we kijken waar er onduidelijkheid is :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Is dat lusje langs de trap naast de skibaan inderdaad 'verboden natuurgebied', zoals kaartje aangeeft?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

ReinierT schreef: wo 20 mei 2020, 16:09 Is dat lusje langs de trap naast de skibaan inderdaad 'verboden natuurgebied', zoals kaartje aangeeft?
Neh.
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Zelfs op de kleine berg, heb IK gemerkt dat er meerdere opties zijn.
Zo heb je op een gegeven moment een afdalinkje met een kombocht naar links gevolgd door een 4 kleine hobbeltjes die net niet lekker te pumpen zijn (met mn te logge enduro bak).
Nu kun je daar ook net voor, de weg oversteken om daar een klein lusje mee te pakken om dan net weer na die 4 hobbeltjes uit te komen.

Ik rij niet net gps en volg de meest logische lijn. Maar als ik dan een keuze in lijnen heb en er staat geen bordje dan is het even zoeken.

Dit is overigens geen kritiek hé :-q
Zal er mee te maken hebben dat het "mn eerste keer" was. Dan is het altijd even zoeken waar je in moet :tong

Vrijdag sowieso wat afdalinkjes sessionen :bier:
Ride a bike!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

ReinierT schreef: wo 20 mei 2020, 16:09 Is dat lusje langs de trap naast de skibaan inderdaad 'verboden natuurgebied', zoals kaartje aangeeft?
Dat kaartje geeft het hele graasgebied aan als verboden terrein. Maar dat is alleen op de (aangegeven) wandelpaden.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

RaMoNNeKe schreef: wo 20 mei 2020, 16:39 Zelfs op de kleine berg, heb IK gemerkt dat er meerdere opties zijn.
Zo heb je op een gegeven moment een afdalinkje met een kombocht naar links gevolgd door een 4 kleine hobbeltjes die net niet lekker te pumpen zijn (met mn te logge enduro bak).
Nu kun je daar ook net voor, de weg oversteken om daar een klein lusje mee te pakken om dan net weer na die 4 hobbeltjes uit te komen.

Ik rij niet net gps en volg de meest logische lijn. Maar als ik dan een keuze in lijnen heb en er staat geen bordje dan is het even zoeken.

Dit is overigens geen kritiek hé :-q
Zal er mee te maken hebben dat het "mn eerste keer" was. Dan is het altijd even zoeken waar je in moet :tong

Vrijdag sowieso wat afdalinkjes sessionen :bier:
Haha, dat had ik gisteren ook. 1e rondje een paar keer zoeken, o.a. dat stukje wat jij beschrijft maar ook de minirockgarden ging ik rechts naar beneden ipv omhoog omdat dat beter liep :oops:
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

RaMoNNeKe schreef: wo 20 mei 2020, 16:39 Zo heb je op een gegeven moment een afdalinkje met een kombocht naar links gevolgd door een 4 kleine hobbeltjes die net niet lekker te pumpen zijn (met mn te logge enduro bak).
Herkenbaar. Worstel ook met die 4 witte hobbels.
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

ReinierT schreef: wo 20 mei 2020, 20:50
RaMoNNeKe schreef: wo 20 mei 2020, 16:39 Zo heb je op een gegeven moment een afdalinkje met een kombocht naar links gevolgd door een 4 kleine hobbeltjes die net niet lekker te pumpen zijn (met mn te logge enduro bak).
Herkenbaar. Worstel ook met die 4 witte hobbels.
Die op de eerste berg? Waar je eigenlijk het asfalt moet oversteken om het parcours te volgen?

Kan geen andere 4 hobbels bedenken?

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Die hobbeltjs zijn geen vast onderdeel van de route.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

daniel1975 schreef: wo 20 mei 2020, 21:34 Die hobbeltjs zijn geen vast onderdeel van de route.
Dat denk ik dus stiekem ook. De eerste keer daar pakte ik deze ook per ongeluk... Tweede ronde merkte ik pas waar ik heen moest.

Redelijk wat onduidelijke punten op het parcours. Maakt het lastig voor nieuwe rijders.

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

daniel1975 schreef: wo 20 mei 2020, 21:34 Die hobbeltjs zijn geen vast onderdeel van de route.
Huh. Dus je moet de weg oversteken voor een stukje? Die 4 hobbels dus niet nemen?
Op topo van MacReal lijkt wel dat je hobbels moet nemen
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

ReinierT schreef: wo 20 mei 2020, 22:12
daniel1975 schreef: wo 20 mei 2020, 21:34 Die hobbeltjs zijn geen vast onderdeel van de route.
Huh. Dus je moet de weg oversteken voor een stukje? Die 4 hobbels dus niet nemen?
Op topo van MacReal lijkt wel dat je hobbels moet nemen
Nope, oefen pumptrackje voor kinderen 😋

Direct aan de overkant van het asfalt heb je een kleine afdaling met een bocht naar links en een klimmetje. Je komt dan weer uit op het asfalt welke je weer moet oversteken en naar boven klimmen 👍

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

ReinierT schreef: wo 20 mei 2020, 22:12
daniel1975 schreef: wo 20 mei 2020, 21:34 Die hobbeltjs zijn geen vast onderdeel van de route.
Huh. Dus je moet de weg oversteken voor een stukje? Die 4 hobbels dus niet nemen?
Op topo van MacReal lijkt wel dat je hobbels moet nemen
Dat kaartje is alweer wat verouderd.
De volledige route steekt de weg over naar beneden en slaat de mini pump track over.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Vandaag voor de tweede keer op ZM. Punten hierboven over fouten en logische lijn heel herkenbaar.

Bij de 4 'hobbels' reed ik fout, maar direct kunnen corrigeren doordat ik het hier net gelezen had. Bij de Rockgarden wist ik het het wel, maar niet meer in staat om die bocht te maken. Zelfs op de Snowworld berg een fout gemaakt, door één keer rechtdoor te steken in plaats van te dalen.

Weer genoten, al vind ik het nog steeds een zwaar rondje. Echter zullen die 60 km die ik al in de benen had niet helpen. Gelukkig ging het stuk beter nu ik weer op m'n fiets (lees remmen) kon vertrouwen :)
Plaats reactie