MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Geen idee wat je bedoelt met de westkant? Maar in het weekend wordt er nog best veel gereden hoor. En de kinderroute blijft behoorlijk druk.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Oost West thuis best :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vanaf planken Wambuisweg tot aan de Meander zegmaar.
Had niet verwacht dat dat allemaal open zou zijn. Het lag er nog goed bij ook voor de omstandigheden.
Was wel even lekker helemaal niemand op de track onderweg.
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

hanjovdberg schreef: vr 8 mei 2020, 17:24 Het advies blijft in navolging van het algemeen advies; blijf weg en zoveel mogelijk thuis.

Door aanhoudende droogte zijn een aantal delen van de route afgesloten. Er is een omleiding actief.
Hoe zit het met kinderen en het kids rondje? Richten kinderen en ouders die er rustig achteraan rijden ook schade aan?
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

@RayB dat is idd het beste deel nog ..

@bjlevi kinderen zijn lichter dus minder snel erosie maar ze stappen ook sneller af en lopen dan. Ouders achter kinderen .. genoeg gezien die op plekken afstappen om ‘even een foto of filmpje te maken’ waar het net niet handig is. Qua in de weg staan voor andere rijders maar ook vaak net op de bultjes die dan kapot getrapt worden. Ofwel advies geldt voor iedereen maar met inachtneming van de algemene adviezen zoals;

- blijf rollen
- houd snelheid
- stop op overzichtelijke plaatsen

Zou ik op persoonlijke titel er nog niet zo’n moeite mee hebben. Maar aan de andere kant er zijn genoeg andere leuke paadjes. Ontdek die anders eens de komende tijd :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Hanjo, bedankt voor je toelichting.
De jongeman vroeg erom. Maar we kunnen inderdaad nog genoeg leuk paadjes op de Goudsberg berijden.
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

waarom is het hek net voor area 51 eigenlijk dicht geschroefd? Snap dat je de route daar niet op mag, maar er licht daar meer dan alleen de route.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

wvdb schreef: do 21 mei 2020, 12:25 waarom is het hek net voor area 51 eigenlijk dicht geschroefd? Snap dat je de route daar niet op mag, maar er licht daar meer dan alleen de route.
Dat is geen actie van ons. Wij mogen geen gebieden afsluiten. Enkel de tracks, en dat alleen in overleg met de TBO.

Mogelijk een actie van de TBO of een individu. Wij zijn in ieder geval daarvan niet op de hoogte gesteld.
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

kuijtje.nl schreef: do 21 mei 2020, 16:03
wvdb schreef: do 21 mei 2020, 12:25 waarom is het hek net voor area 51 eigenlijk dicht geschroefd? Snap dat je de route daar niet op mag, maar er licht daar meer dan alleen de route.
Dat is geen actie van ons. Wij mogen geen gebieden afsluiten. Enkel de tracks, en dat alleen in overleg met de TBO.

Mogelijk een actie van de TBO of een individu. Wij zijn in ieder geval daarvan niet op de hoogte gesteld.
ah ok. Ging er vanuit dat het door jullie was gedaan ivm de omleidingsbordjes die er verder staan.
En TBO staat voor?
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

wvdb schreef: do 21 mei 2020, 19:57
En TBO staat voor?
Excuus.... Terrein Beherende Organisatie
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Vanavond nog even een rondje gedaan...
...onder het mom van: laat het water nog een beetje zakken de grond en dan moet het nog wel even lukken. Dat beetje regen was ernstig gewenst, maar daar ga je na dinsdag/woensdag niets meer van terugzien. Het heeft echt enkel het bovenste laagje bereikt.

Begin van ST11 is ook al een grote zandbak geworden, daar maar het rolstoelpad gepakt en tot aan de Kreelseweg ook maar even de 1.0 route opgepakt. ST03 (na de omleiding) is nog redelijk te doen, maar ook loopt het begin al aardig richting de mulle kant.

Na ST19 het laatste stuk van de route maar over de grote bospaden afgefietst naar de tank.

Wel lekker gefietst, want er was met mij maar 1 stevige doortrapper in het bos volgens mij... Ofwel even lekker ouderwets doorhalen. Fietsje is eigenlijk nog best schoon gebleven; scheelt weer ene hoop poetsen... :wink: :-q
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Is ST03 na de Kruislaan? Dat eerste stukje vond ik er ook aardig slecht bij liggen. Verderop ging het wel weer.

Wel grappig om te zien dat vanaf de hei nu vaak weer de oude route wordt genomen. Het was me een tijdje terug opgevallen hoe snel zo'n pad achteruit gaat als het niet meer gebruikt wordt. Nu dus ook weer snel beter te fietsen. Alleen de eerste heuvel na de Mechelse Kuil was flink doortrappen op de gravelfiets. :lol:
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Is inderdaad het stuk na/vanaf de Kruislaan, parallel aan de N224. Vanaf het moment dat je daarvan wegdraait naar rechts gaat het wel weer ja...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Iemand enig idee of je over die lange paden mag fietsen in de paarse cirkel?
Liggen nogal wat hoogtelijnen dus wellicht wat hoogtemeters door wat te zigzaggen daar ipv de route (rode lijn) te volgen.

Afbeelding
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Rayb81 schreef: vr 29 mei 2020, 01:39 Iemand enig idee of je over die lange paden mag fietsen in de paarse cirkel?
Liggen nogal wat hoogtelijnen dus wellicht wat hoogtemeters door wat te zigzaggen daar ipv de route (rode lijn) te volgen.

Dat is de Sijselt en daar mag je idd overal fietsen Ray.
Allemaal rechte paden, ik heb dat bos al aardig uitgeplozen maar nagenoeg geen singletrack te vinden.
Er is een stukje singletrack over een heide strookje, die slinger zie je dus ook oplichten in m'n heatmap.
Zullen wel wat mulle stukken in de lange paden zitten nu maar in de winter is het perfect om met de gravelbike wat lussen te trekken.

Afbeelding
Plaats reactie