Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Vandaag toch maar richting Spaarnwoude gefietst. Weet niet of het de hitte was of de brede 2.6 banden onder mijn Bardino maar ik kwam daar al kapot aan haha. Ik fietste wel goed door vanuit Amsterdam. Toch nog een vol rondje in redelijk tempo gedaan (mijn snelste ooit). Het parcours ligt er werkelijk helemaal top bij mocht dat nog niet bekend zijn. Na dat rondje nog even een beetje lopen spelen en de wat leuke stukken enkele keren opnieuw gedaan. Paar extra kombochten hier en daar erbij. Ik ga er met deze droogte vaker komen.

Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Niet te druk daar?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Lars TB schreef: do 21 mei 2020, 19:29 Niet te druk daar?
Qua fietsers helemaal niet. Toen ik aankwam zag ik iemand met een. Commencal fully die zijn rondje er bijna op had. Nog even een babbel gemaakt. Daarna enkel in de verte 2 of 3 mtbers gezien en meer niet. Ook qua ander volk was het niet druk. Paar bergklimmers die bezig waren en hier en daar groepjes jongeren verspreid.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Vandaag drie en half rondje Spaarnwoude. Ligt er zeker lekker bij, maar ik had mijn kracht ergens laten liggen, heb gewoon drie keer de skiheuvel niet gered. :-? Ben zo maar bang dat ik hier deze zomer ook vaker te vinden ben. Enigste in de buurt waar het er een beetje op begint te lijken en wat geen zandbak is. Daarnaast moet je omhoog best wel serieus aan de bak. (althans ik als polder jongetje tenminste wel) Maar even voor mijn info de parkeerstook buiten het hek van Snowworld is dat helemaal aan het eind een plek voor mannen die van een Jos Brinkie houden? (om het maar even subtiel te omschrijven) Waarom ga je anders pal naast mijn auto staan als de rest zo goed als leeg is. (plus wat andere activiteit die ik curieus vond)
◼︎ Go round the outside.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Volgens mij is heel Spaarnwoude een gebied waar je een "Jos" kunt tegenkomen. Of zoals afgelopen zondag twee jonge dames gehurkt op een meter naast de track. Zo blijft de track in ieder geval niet te droog :winkie: :winkie: :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Kwam ergens een man tegen die helemaal tegen/in de struiken stond. Hoorde ook wat geritsel toen ik er omheen draaide. (Aan de andere kant een klim) Had het te druk met de trail om te kijken wat die vogel aan het doen was.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

ach ieder zo zijn hobby.
Maar als je graag in een strakke bib rijd, zorg dan in ieder geval dat er geen scheuren zitten op rare plaatsen.
Wat betreft die klimmen, ik ben geen berggeit, maar heb een redelijk lange adem, maar die krengen zijn stijl en de afdaling kort waardoor er consequent net te weinig hersteltijd is voor de volgende klim. Eigenlijk een perfecte HIIT training daar.
Morgenavond maar weer een rondje doen (met extra stevige baggy ;) )
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ook hier een baggy. Al was het alleen maar voor de stijlpunten. :D
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Er lopen ook weleens mensen bramen te plukken op de route, dus die ritselen ook.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik weet niet hoe jij bramen plukt. Maar ik ga dan niet tegen/in de stuik staan. Daarnaast, er zijn nu nog geen bramen. Top tip als je ze plukt. Niet lager dan navel hoogte plukken. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Gelukkig ligt het niet alleen aan mij wat betreft die beklimmingen daar. De ene volgt de ander rap op. Ik heb anderhalf rondje zonder af te stappen kunnen doen maar ik had erna amper kracht om thuis te komen :)

Kwestie van vaker doen hoop ik dus daar ga ik meer komen gedurende deze droogte.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Paar dagen herstel, en nog eens. Voor je het weet rij je ‘m fluitend rond. Gisteren drie en half rondje gedaan. Meestal is het andersom maar ging steeds makkelijker. Dat is ook een beetje suf.
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Heerlijk parcours! Soms waan je je met een beetje verbeelding zelfs een beetje in het buitenland met dat grind en pittige afdalingen. :-q
Heerlijk 2 rondjes rustig gefietst. De begroeiing rukt al op dus ik ben benieuwd hoe het er over een maandje bij ligt.

Maar voor nu alleen maar complimenten voor deze geweldige track! Jammer dat hij niet op fietsafstand van mijn huis ligt.
v_schultinge

mugged schreef: ma 25 mei 2020, 21:59 Volgens mij is heel Spaarnwoude een gebied waar je een "Jos" kunt tegenkomen. Of zoals afgelopen zondag twee jonge dames gehurkt op een meter naast de track. Zo blijft de track in ieder geval niet te droog :winkie: :winkie: :winkie:
Vorig jaar eind Juni, was ik nog laat een rondje aan het rijden (22.00), kwam ik een stelletje tegen die de horizontale salsa aan het oefenen waren. Mijn fietsmaatje en ik lagen in een deuk. De bandensporen over het stapeltje kleren was hilarisch evenals de flauwe grappen. Dat vonden overigens alleen wij en niet het stel in kwestie. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

haha horizontale salsa dansen, die vind ik leuk

Maar eigenlijk komt het erop neer dat er te weinig fietsers over het parcours gaan anders zouden dat soort pipo's toch wel weten dat ze bezig zijn midden op een mtb route :D

Een keer een lets ride regelen daar en dan zullen ze nergens rust hebben op die dag :-q
Plaats reactie