Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

MacReal schreef: wo 20 mei 2020, 15:58 Eigenlijk zou het dus wel nuttig zijn om een rondje achter Erwin aan te rijden zonder dat we hem aanwijzingen of een plattegrond mee geven.

Kunnen we kijken waar er onduidelijkheid is :winkie:
Handig :-q

Ga t gewoon proberen een keer na m'n werk. De omschrijvingen die ik hier lees zeggen me niks.
Klein printje mee voor de oriëntatie en ik zie wel hoe het gaat
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Reinoud87 schreef: do 21 mei 2020, 23:09 Weer genoten, al vind ik het nog steeds een zwaar rondje.
Zwaarder dan B'hoek? Daar moet ik op een paar korte klimmetjes namelijk al naar de granny toe.
Ben niet zo'n klimmer. Althans, dat korte venijnige werk. Kwintelooijen bijv, heerlijke afdalingen, maar ja... :-{
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Anders; ZM zijn korte gemene klimmetjes, BH heeft iets langere.
Qua zwaarte als totaal niet heel verschillend denk ik, maar BH ligt mij iets beter dankzij die langere klimmen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

daniel1975 schreef: vr 22 mei 2020, 09:28 Anders; ZM zijn korte gemene klimmetjes, BH heeft iets langere.
Qua zwaarte als totaal niet heel verschillend denk ik, maar BH ligt mij iets beter dankzij die langere klimmen.
Mee eens, al heb ik persoonlijk liever ZM.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Grootste voordeel van Bergschenhoek vind ik vooral dat de afdalingen wat langer zijn, maar je ook niet na elke klim direct een afdaling in duikt en vice versa.
Dat maakt (voor mij) Bergschenhoek leuker en beter te doen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

MacReal schreef: vr 22 mei 2020, 10:13 Grootste voordeel van Bergschenhoek vind ik vooral dat de afdalingen wat langer zijn, maar je ook niet na elke klim direct een afdaling in duikt en vice versa.
Dat maakt (voor mij) Bergschenhoek leuker en beter te doen.
Ik heb dan weer nix met dat kattegrit in de (smalle) afdalingen en ik vind die grote rockgarden van ZM wel leuk :)
Je was er alweer vroeg bij vanmorgen?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

TenZNL schreef: vr 22 mei 2020, 10:27
MacReal schreef: vr 22 mei 2020, 10:13 Grootste voordeel van Bergschenhoek vind ik vooral dat de afdalingen wat langer zijn, maar je ook niet na elke klim direct een afdaling in duikt en vice versa.
Dat maakt (voor mij) Bergschenhoek leuker en beter te doen.
Ik heb dan weer nix met dat kattegrit in de (smalle) afdalingen en ik vind die grote rockgarden van ZM wel leuk :)
Je was er alweer vroeg bij vanmorgen?
Qua grit verschilt het voor mijn gevoel maar op een paar afdalingen echt veel... Het is dat Zoetermeer veel dichterbij ligt.
Dat thuiswerken wordt je simpel van, zeker als je vroeg begint :winkie: Dan maar een rondje tussendoor.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Giant-E schreef: vr 22 mei 2020, 08:09
Reinoud87 schreef: do 21 mei 2020, 23:09 Weer genoten, al vind ik het nog steeds een zwaar rondje.
Zwaarder dan B'hoek? Daar moet ik op een paar korte klimmetjes namelijk al naar de granny toe.
Ben niet zo'n klimmer. Althans, dat korte venijnige werk. Kwintelooijen bijv, heerlijke afdalingen, maar ja... :-{
Voor mijn gevoel nu sowieso zwaarder. Maar dat heeft denk ook groot deel met parcours kennis te maken. BH kan ik dromen, dus dan wordt een route makkelijker. Denk dat het verder niet veel uitmaakt.
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Zo ik heb net ook weer even "snel" een rondje gereden voor ik zo naar werk moet.

De lastigste klim gelukkig weer gehaald, blijft een rot ding! (hoe heet die eigelijk op Strava?) ik merk wel dat, wanneer ik verder vooruit kijk dat ie vele malen makkelijker is, leer momentje!

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Die lastige klim heet op strava "Kill Bill".

Hij begint wat los te worden, goed voor de extra uitdaging :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

MacReal schreef: vr 22 mei 2020, 11:25 Die lastige klim heet op strava "Kill Bill".

Hij begint wat los te worden, goed voor de extra uitdaging :winkie:
Die uitdaging gaat voor mij beter, haal hem wel sindsdien :lol:

Hmm kill bill dus, lijkt dat die op strave anders loopt of tellen ze de aanloop ook al mee?

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik keek naar de laaste bochtje door te zijn... eerst snel voor eventueel losse stenen of diepe geulen :-{ en dan alleen nog naar de top van de klim kijken :-q om boven te komen :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

foxie schreef: vr 22 mei 2020, 11:27
MacReal schreef: vr 22 mei 2020, 11:25 Die lastige klim heet op strava "Kill Bill".

Hij begint wat los te worden, goed voor de extra uitdaging :winkie:
Die uitdaging gaat voor mij beter, haal hem wel sindsdien :lol:

Hmm kill bill dus, lijkt dat die op strave anders loopt of tellen ze de aanloop ook al mee?
Zie in mijn rit van vanmorgen alleen nog hardcore kill bill staan, met de afdaling er voor en er na ook nog in het segment...
Dan zal er geen segment zijn voor alleen die klim. Kan ook haast niet, want daar is hij veel te kort voor.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

MacReal schreef: vr 22 mei 2020, 11:37
foxie schreef: vr 22 mei 2020, 11:27

Die uitdaging gaat voor mij beter, haal hem wel sindsdien :lol:

Hmm kill bill dus, lijkt dat die op strave anders loopt of tellen ze de aanloop ook al mee?
Zie in mijn rit van vanmorgen alleen nog hardcore kill bill staan, met de afdaling er voor en er na ook nog in het segment...
Dan zal er geen segment zijn voor alleen die klim. Kan ook haast niet, want daar is hij veel te kort voor.
Vandaar!

Opzich niet te kort denk ik, aangezien het toch best een stukje klimmen is qua tijd?
Of heeft strava dat ook al aangepast? Alles voor de betalende klant 😅

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Veel nieuwkomers de laatste tijd, die je ziet zoeken. Moet best vaak de loop van de route uitleggen en men mist ook vaak een stuk.
Is het niet handig de bordjes nummers te geven? De route is zo wat makkelijker te volgen omdat je dan weet dat je iets fout doet en het praat hier ook makkelijker over waar iets is. Op verschillende punten kan je twee kanten op en dat geeft verwarring. Ook misschien wat minder uitvoerbaar, maar een lijn of pijlen op de weg tussen de delen?

PS. Het is wel even opletten met de veranderingen. In het bos had je een schansje die je met volle vaart lekker kon nemen, Dat deed ik nu dus ook alleen is die nu iets hoger en komt er nog een achteraan. Had toch even een kleine hartverzakking :-D
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Plaats reactie