Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
GerGio
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 augustus 2015, 15:29
Mijn mountainbike: Giant XTC ADVANCED 27.5 2 LTD

ik vond het wel redelijk te doen. Ik moet wel zeggen het was aardig stoffig. Dat mulle zand gaat op je op den duur ook opbreken. Maar goed als je drie rondjes doet, ga je niet omdat je super fris weer thuis wilt komen. Ik kwam door de meeste dingen redelijk heen. maar ik heb dan ook 2.6 * 27.5 erom liggen en dat is voor mijn Giant XTC wel de max anders zit ik tegen het frame en de velgen zijn niet zo breed.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Setje wielen met 30 mm velgjes eronder :winkie:

Maar poeh mul idd momenteel. Ik moet eraf op het stukje van B&D naar de Rustende Jager als je het bos uitkomt net voor je over de 'vlakte' gaat; dat heuveltje fiks ik niet. De oversteek linksaf door het mulle zand op hetzelfde stuk ook niet en de ellende voor de Roestelberg... no comment :tong

Verder vind ik het nog wel te doen al merk je dat het steeds muller wordt... ik rijd met 26 x 2,25 en dat gaat nog net met 1,6 bar.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: di 19 mei 2020, 13:32 Setje wielen met 30 mm velgjes eronder :winkie:

Maar poeh mul idd momenteel. Ik moet eraf op het stukje van B&D naar de Rustende Jager als je het bos uitkomt net voor je over de 'vlakte' gaat; dat heuveltje fiks ik niet. De oversteek linksaf door het mulle zand op hetzelfde stuk ook niet en de ellende voor de Roestelberg... no comment :tong

Verder vind ik het nog wel te doen al merk je dat het steeds muller wordt... ik rijd met 26 x 2,25 en dat gaat nog net met 1,6 bar.
Het is in elk geval een goede interval training met al dat losse zand.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Nou vandaag weer een rondje gedaan maar ik moest er redelijk vaak vanaf. Ook wel leuk te merken dat het beter gaat, techniek van sjezen door het mulle. Afdaling bij de Roestelberg zonder afstappen :winkie:
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: do 21 mei 2020, 22:29 Nou vandaag weer een rondje gedaan maar ik moest er redelijk vaak vanaf. Ook wel leuk te merken dat het beter gaat, techniek van sjezen door het mulle. Afdaling bij de Roestelberg zonder afstappen :winkie:
Nadeel van het afstappen is dat je meteen doelwit bent van al die klote muggen die er op het moment in de duinen zitten. Op het moment zijn het er heel erg veel. Je kan echt ook niet even 10 seconden stil staan om wat te drinken.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ja klopt, ze zijn talrijk en hongerig... ik heb wel gemerkt dat het scheelt wanneer je in een wat meer open stuk staat. Op sommige plekken zijn er dan bijna geen muggen maar feestelijk is anders. Zeker het stuk van Giersbergen naar de Roestelberg is een paradijs voor die krengen....

Drinken maar even met een drinkzak op het rijwiel dan maar :winkie:
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: vr 22 mei 2020, 10:42 Ja klopt, ze zijn talrijk en hongerig... ik heb wel gemerkt dat het scheelt wanneer je in een wat meer open stuk staat. Op sommige plekken zijn er dan bijna geen muggen maar feestelijk is anders. Zeker het stuk van Giersbergen naar de Roestelberg is een paradijs voor die krengen....

Drinken maar even met een drinkzak op het rijwiel dan maar :winkie:
Helaas was mijn deet op maar binnenkort gaan we zeker weer deeten... even nieuwe bestellen.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Even een hele andere vraag dan ons standaard gezeur over het wel en wee in de Loonse en Drunense duinen.

Op dit moment heb ik op mijn mountainbike een Fulcrum Red44 15QR/X12, 622x19C wielen set zitten, echter maakt de body sinds een maand of 2 geregeld een schrapend geluid als ik de pedalen stil heb of achteruit trap. Ik heb al 2 keer de achteras en body helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw ingevet maar ik blijf maar dit schrapend geluid houden. Als ik gewoon kracht op de pedalen zet dan hoor ik helemaal niks. Ik heb al contact gehad met de winkel waar ik me fiets heb gekocht maar als ik de as en body laat vervangen dan ben ik iets meer dan 200 euro kwijt, iets wat ik zonde vind voor een set die er bijna 10.000 km heeft opzitten.

Nu zat ik dus te kijken naar een nieuwe wielen set en kwam deze tegen --> https://www.mantel.com/mavic-xa-elite-mtb-wielen ... heeft hier iemand ervaring mee. Ik heb zelf ook geen flauw idee hoe deze set zich verhoud toch de Fulcrum set die nu op mijn mountainbike zit.

Eigenlijk zie ik door alle type wielen sets die je hebt de bomen in het bos niet meer.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Zelf geen idee, maar op mtbr staan ze niet t juichen.

https://www.mtbr.com/product/tires-and- ... r-wts.html

Als je niet te zwaar bent lijkt het mee tr vallen maar komt het geluid echt daar vandaan? Lijkt me gezien terugtrappen / stilhouden het meest waarschijnlijk. Maar zit er niks bij de cassette te klooien of de derailleur?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Sicos schreef: za 23 mei 2020, 17:53 Even een hele andere vraag dan ons standaard gezeur over het wel en wee in de Loonse en Drunense duinen.

Op dit moment heb ik op mijn mountainbike een Fulcrum Red44 15QR/X12, 622x19C wielen set zitten, echter maakt de body sinds een maand of 2 geregeld een schrapend geluid als ik de pedalen stil heb of achteruit trap. Ik heb al 2 keer de achteras en body helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw ingevet maar ik blijf maar dit schrapend geluid houden. Als ik gewoon kracht op de pedalen zet dan hoor ik helemaal niks. Ik heb al contact gehad met de winkel waar ik me fiets heb gekocht maar als ik de as en body laat vervangen dan ben ik iets meer dan 200 euro kwijt, iets wat ik zonde vind voor een set die er bijna 10.000 km heeft opzitten.

Nu zat ik dus te kijken naar een nieuwe wielen set en kwam deze tegen --> https://www.mantel.com/mavic-xa-elite-mtb-wielen ... heeft hier iemand ervaring mee. Ik heb zelf ook geen flauw idee hoe deze set zich verhoud toch de Fulcrum set die nu op mijn mountainbike zit.

Eigenlijk zie ik door alle type wielen sets die je hebt de bomen in het bos niet meer.
Het lijkt me verstandiger dat je hiervoor een eigen topic start!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Jeppie1990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 29 april 2020, 19:31
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M-Pro

Net een rondje zwart gereden. Tussen het fietspad bij Loon op Zand en het stuk naar Bos en Duin ligt op het einde (vlak voor de laatste steile klimmetjes) een omgewaaide boom. Je kan er niet voorbij zonder af te stappen. Dus voor degene die van plan zijn om morgen een rondje te doen. Let op :-q
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: za 23 mei 2020, 18:57 Zelf geen idee, maar op mtbr staan ze niet t juichen.

https://www.mtbr.com/product/tires-and- ... r-wts.html

Als je niet te zwaar bent lijkt het mee tr vallen maar komt het geluid echt daar vandaan? Lijkt me gezien terugtrappen / stilhouden het meest waarschijnlijk. Maar zit er niks bij de cassette te klooien of de derailleur?
Nee het zit ergens in de hub, als ik het wiel uit het frame haal en dan de cassette rond draai dan hoor ik het ook.
Laatst gewijzigd door Sicos op zo 24 mei 2020, 06:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Afbeelding

Op dit moment het ideale anti zandwapen :D .
Alle gewone mtbers lijken stil te staan wanneer ik op de fatbike voorbij ga.
Life is short.....................enjoy it!!!
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Lol zie je in het najaar :winkie:
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Sicos schreef: za 23 mei 2020, 21:43
Majoorkees schreef: za 23 mei 2020, 18:57 Zelf geen idee, maar op mtbr staan ze niet t juichen.

https://www.mtbr.com/product/tires-and- ... r-wts.html

Als je niet te zwaar bent lijkt het mee tr vallen maar komt het geluid echt daar vandaan? Lijkt me gezien terugtrappen / stilhouden het meest waarschijnlijk. Maar zit er niks bij de cassette te klooien of de derailleur?
Nee het zit ergens in de hub, als ik het wiel uit het frame haal en dan de cassette rond draai dan hoor ik het ook.
Lagers? Op zich zou je het dan ook moeten horen als je trapt :~
Plaats reactie