Wat is dat met die afkortingen!!!???

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Mooiste is nog wel dat je het zelf ook gewoon doet, dus dit topic kan weer op slot :winkie:

viewtopic.php?p=2491608#p2491608
Wat is pb?

viewtopic.php?p=2490199#p2490199
Wat is MP?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Linc schreef: vr 22 mei 2020, 11:44
maverick76 schreef: vr 22 mei 2020, 11:28

Het probleem is dat beginners en minder regelmatige bezoekers dus eigenlijk niet welkom lijken ze zijn door deze groeiende trend. En ik leer ze niet en wil ze ook niet “hoeven” leren.

En dan nog de vraag, waarom???!!
Zelfde reden waarom smiley's bestaan, makkelijker sneller communiceren. Komt van oorsprong door het online chatten lijkt me. Als je dan hele tijd snel berichtjes heen en weer aan het typen bent, ga je niet steeds dezelfde lange woorden/termen uitschrijven.

Toen ik op dit forum kwam wist ik ook niet wat LBS was, nu wel. Als dat je als beginner of minder regelmatig bezoeker afschrikt kan je beter gewoon stoppen met internet denk ik.

Dit is ook wel een leuke die ik heel lang geleden zag voorbij komen op IRC (chat programma):
what the fuck is wtf
Nouja, stoppen met het internet vind ik wat overdreven.

Maar inderdaad hij kan op slot.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Afbeelding
Moest gelijk aan dit plaatje denken (Met dank aan suravida)
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Heeft ook wel geduurd voor ik begreep wat een LTHT was...🙈.
Ben allang blij dat het hier niet wemelt van de "me bike, me frame, me vork, me zus, me zo...🤮
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

gijsje schreef: vr 22 mei 2020, 12:57 Heeft ook wel geduurd voor ik begreep wat een LTHT was...🙈.
Ben allang blij dat het hier niet wemelt van de "me bike, me frame, me vork, me zus, me zo...🤮
Inderdaad, dát is nog eens een echt probleem. Ik heb een collega die dit in zakelijke communicatie doet.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

gijsje schreef: vr 22 mei 2020, 12:57 Heeft ook wel geduurd voor ik begreep wat een LTHT was...🙈.
Ben allang blij dat het hier niet wemelt van de "me bike, me frame, me vork, me zus, me zo...🤮
Dat dus :-q

Verder STFU en GTFO wat mij betreft met dit topic :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Makkelijk schreef: vr 22 mei 2020, 13:00
gijsje schreef: vr 22 mei 2020, 12:57 Heeft ook wel geduurd voor ik begreep wat een LTHT was...🙈.
Ben allang blij dat het hier niet wemelt van de "me bike, me frame, me vork, me zus, me zo...🤮
Inderdaad, dát is nog eens een echt probleem. Ik heb een collega die dit in zakelijke communicatie doet.
Zou bij mij een reden zijn voor ontslag!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

maverick76 schreef: vr 15 mei 2020, 11:51 idd
Inderdaad.
maverick76 schreef: ma 18 mei 2020, 06:04 pb
Persoonlijk bericht.
maverick76 schreef: ma 18 mei 2020, 07:26 derrie
Derailleur
maverick76 schreef: di 19 mei 2020, 06:57 ex
Exclusief
maverick76 schreef: di 19 mei 2020, 18:13

xc
Cross Country


:bier:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Duidelijk.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

TSTM, kostte mij ook even voor dat ik het door had. : Suprised :
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Sommige afkortingen zijn imho ook gewoon leuk omdat ze meteen een beeld oproepen. ROFL bijvoorbeeld of FUBAR en om even bij de engelse/amerikaanse te blijven (en fietsspecifiek) JRA roept ook meteen een beeld op.

Veel Amerikanen gebruiken overigens ook afkortingen om het wat beschaafder te houden dan 'echt' vloeken. In die zin ligt WTF in het verlengde van 'what the heck' of 'oh my gosh'. Ik vind het over het algemeen wel interessante taalontwikkelingen eigenlijk maar het is inderdaad wel fijn als het een beetje leesbaar blijft.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Heel lang geleden stuurde je een sms, en zo'n sms was aan een maximaal aantal tekens gebonden.
Niet zo spannend, maar je betaalde per bericht...en om te voorkomen dat je prepaid kaartje leeg raakte hield je dat bericht binnen het maximaal aantal tekens....Daar is volgens mij de ellende begonnen 🙃 en tegenwoordig is het in de mode 🤔
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

EmPeHa schreef: vr 22 mei 2020, 13:12 TSTM, kostte mij ook even voor dat ik het door had. : Suprised :
Haha ja idd, die duurde bij mij ook even. :-D
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

EmPeHa schreef: vr 22 mei 2020, 13:12 TSTM, kostte mij ook even voor dat ik het door had. : Suprised :
Die kan ook echt alles zijn behalve datgene wat mensen waarschijnlijk bedoelen :D

Thirty Seconds to Mars ?
Too small to measure ?

Of de meeste bekende onder weermensen Thunderstorm?

Ik snap dat afkortingen worden gebruikt, zal het zelf soms ook wel doen. Maar over het algemeen probeer ik het te vermijden. Is meer een tienerding toch :wink: :roll:
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

[/quote]


Ik snap dat afkortingen worden gebruikt, zal het zelf soms ook wel doen. Maar over het algemeen probeer ik het te vermijden. Is meer een tienerding toch :wink: :roll:
[/quote]

Klopt...we worden oud 👩‍🦲...daar hebben ze het tegenwoordig ook over "money" ipv geld..."straattaal" 😤
Plaats reactie