NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

hanjovdberg schreef: di 19 mei 2020, 23:06 Vandaag nog langs gekomen op de racefiets. Toen ik je eerste punten zag en nog niet wist waar je woonde ging er al een lichtje branden.

Maar eerlijk gezegd vind ik de route Soest (de delen die ik tijdens een UHR 5 heb gedaan) nog best wel okay. Niet een echte ubersuffe 1.0 route.
Zitten best wel wat leuke stukken in hoor. Pak hem bijna altijd mee als ik Zeisterlitz heb gereden.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Horsthil schreef: wo 20 mei 2020, 08:03
hanjovdberg schreef: di 19 mei 2020, 23:06 Vandaag nog langs gekomen op de racefiets. Toen ik je eerste punten zag en nog niet wist waar je woonde ging er al een lichtje branden.

Maar eerlijk gezegd vind ik de route Soest (de delen die ik tijdens een UHR 5 heb gedaan) nog best wel okay. Niet een echte ubersuffe 1.0 route.
Zitten best wel wat leuke stukken in hoor. Pak hem bijna altijd mee als ik Zeisterlitz heb gereden.
Dan heb je hem al even niet gereden....
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

RoySmit schreef: wo 20 mei 2020, 08:05
Horsthil schreef: wo 20 mei 2020, 08:03

Zitten best wel wat leuke stukken in hoor. Pak hem bijna altijd mee als ik Zeisterlitz heb gereden.
Dan heb je hem al even niet gereden....
Ik rijd hem nu als alternatief rondje. Zo dadelijk waarschijnlijk weer, nadat ik een trailrespect rondje heb gereden in het GRN. Anders dat dit valt er aan de noord-west kant weinig te fietsen (legaal). En nu naar Amerongen of Rhenen gaan is ook niet de bedoeling
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Horsthil schreef: wo 20 mei 2020, 08:24
RoySmit schreef: wo 20 mei 2020, 08:05

Dan heb je hem al even niet gereden....
Ik rijd hem nu als alternatief rondje. Zo dadelijk waarschijnlijk weer, nadat ik een trailrespect rondje heb gereden in het GRN. Anders dat dit valt er aan de noord-west kant weinig te fietsen (legaal). En nu naar Amerongen of Rhenen gaan is ook niet de bedoeling
Bedoelde meer omdat Zeist dicht is en je zei dat je hem na een rondje Zeisterlitz deed..
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

RoySmit schreef: wo 20 mei 2020, 10:28
Horsthil schreef: wo 20 mei 2020, 08:24

Ik rijd hem nu als alternatief rondje. Zo dadelijk waarschijnlijk weer, nadat ik een trailrespect rondje heb gereden in het GRN. Anders dat dit valt er aan de noord-west kant weinig te fietsen (legaal). En nu naar Amerongen of Rhenen gaan is ook niet de bedoeling
Bedoelde meer omdat Zeist dicht is en je zei dat je hem na een rondje Zeisterlitz deed..
Die snapte ik hoor :D
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Gisteren als wandelaar op de route geweest. Wat opviel: het is druk! Maar wat nog meer opvalt is het soort MTB’s wat je ziet: geen duur fancy spul maar een half mountainbikemuseum, en simpele MTB’s. Met dito berijders. Huurfietsjes met gasten in spijkerbroek en gympen die lopend de hellingen opgaan. Juist op de UHR kan je je vergapen aan het nieuwste van het nieuwste, maar die categorie is echt afwezig. Uitzonderingen vast daargelaten.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Precies dat is waarom sommigen (moi inclusif..) het eigenlijk niet redelijk meer vinden om het advies te blijven herhalen. Ik snap het volkomen maar juist de doelgroep die hierboven beschreven wordt komt toch. En dat zijn geen rijders die weten wat trailrespect is. Laat staan dat ze zich druk zullen maken of het parcours schade leidt van hun fietsgedrag.

Dus compleet afsluiten zou ik zeggen en anders vrij laten met als gevolg dat tijdens herstel er fysiek echt hele stukken afgesloten zullen moeten worden. En ik kom wel extra helpen vanuit Ede 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Maar wat een klote mtb jaar hebben we zeg...

Lol is er wel af
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Horsthil schreef: vr 22 mei 2020, 16:58 Maar wat een klote mtb jaar hebben we zeg...

Lol is er wel af
Ach ja, je had ook als Albino in Afrika geboren kunnen worden. :bier:
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Wemmies #33
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 14 februari 2020, 13:09

Horsthil schreef: vr 22 mei 2020, 16:58 Maar wat een klote mtb jaar hebben we zeg...

Lol is er wel af
Verkoop dat ding dan maar, scheelt weer drukte op de routes. 😉
We hebben inderdaad wat slechte periodes, maar ik heb ook best wel wat leuk kunnen fietsen. En we zijn nog niet op de helft van het jaar hè. Laten we er even vanuit gaan dat het ergens nog wel weer fantastisch wordt dit jaar
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

At1 schreef: vr 22 mei 2020, 18:04
Horsthil schreef: vr 22 mei 2020, 16:58 Maar wat een klote mtb jaar hebben we zeg...

Lol is er wel af
Ach ja, je had ook als Albino in Afrika geboren kunnen worden. :bier:
Dan ken je me niet goed genoeg.... :winkie:
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Horsthil schreef: vr 22 mei 2020, 16:58 Maar wat een klote mtb jaar hebben we zeg...
Alleen tijdens storm periode Ciara en Dennis was het nat en winderig. Rest van het jaar was toch prima, tot mid maart.

Of ben ik vergeetachtig geworden door die lockdown. Kan ook. :-? :-{ :roll:
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

ReinierT schreef: vr 22 mei 2020, 18:15
Horsthil schreef: vr 22 mei 2020, 16:58 Maar wat een klote mtb jaar hebben we zeg...
Alleen tijdens storm periode Ciara en Dennis was het nat en winderig. Rest van het jaar was toch prima, tot mid maart.

Of ben ik vergeetachtig geworden door die lockdown. Kan ook. :-? :-{ :roll:
Je vergeet dat het hele wedstrijdseizoen op de schop gaat en gezien de droogte is het beter om op vele plekken niet meer te komen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

hanjovdberg schreef: vr 22 mei 2020, 16:25 Precies dat is waarom sommigen (moi inclusif..) het eigenlijk niet redelijk meer vinden om het advies te blijven herhalen.
10 weken lang braaf de UHR gemeden. Nu ik dít lees zal ik heel eerlijk zijn: Dit weekend, of die erop ga ik die kant op.
En kom maar op met pek en veren. Dus óf op slot voor al die hordes toeristen, of accepteren dat "wij" er nu ook wel klaar mee zijn.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Horsthil schreef: vr 22 mei 2020, 16:58 Maar wat een klote mtb jaar hebben we zeg...

Lol is er wel af
Ben het wel grotendeels eens ja. Het voorjaar is het seizoen voor mij net als het najaar. Nu valt er weinig te genieten. Ja we hebben ‘geluk’ met het mooie weer maar ik moet iets te vaak verplicht een rondje op de racefiets doen en dat gaat me steeds meer tegenstaan.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie