Tekenbeet

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb de Deet weer ingeslagen, veel teken en gisteren bizar veel muggen in het bos.
Als we even stil stonden werden we gelijk belaagd, heb zeker 20 bulten op één been.
Maar liever dat dan een teek...
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Gister tijdens het mountainbiken veel door omgevallen bomen en gras moeten lopen, maar gelukkig geen teken.
Sowieso nog nooit zo'n beest op mijn benen gehad.
Ik ben waarschijnlijk niet lekker of er zitten weinig tot geen teken waar ik fiets. Hoewel ik soms ook wandel met de honden waar ik fiets en die hebben wel soms een teek,

Hierdoor ben ik ook (nog) niet zo bang voor die beesten.
Ben nu alerter op muggen en of dat die dingen het corona-virus niet verder verspeiden omdat ze van mens naar mens vliegen.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

deefdeef schreef: vr 22 mei 2020, 11:37
Ben nu alerter op muggen en of dat die dingen het corona-virus niet verder verspeiden omdat ze van mens naar mens vliegen.
Dat is dus absoluut niet zo. Dus daarvoor hoef je niet bang te zijn!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Muggen kunnen niet tegen het geluid van 5G.
Dus telefoon in je broekzak is full protection.
Ja, doei !
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Joepie de schreef: vr 22 mei 2020, 14:56 Muggen kunnen niet tegen het geluid van 5G.
Dus telefoon in je broekzak is full protection.
Neeee, heb je niet opgelet? Daar krijgen ze corona van, dan wordt het pas echt
link😜
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Joepie de schreef: vr 22 mei 2020, 14:56 Muggen kunnen niet tegen het geluid van 5G.
Dus telefoon in je broekzak is full protection.
Meen je dat nou? Dat zou wat zijn zeg
Alleen jammer dat er in NL 5g nog niet echt uit de startblokken is. (Maar een enkel telefoon ondersteund het om maar niet over de masten te beginnen)

Wat betreft de teken. Krijg het gevoel dat het er steeds meer zijn naarmate de jaren voorbij gaan. Toch hebben ze wel natuurlijke vijanden zoals enkele soorten schimmel en sluipwespen. Daar zou misschien iets meer mee gedaan kunnen worden.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Of zou een strenge winter helpen ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

tiewrap schreef: vr 22 mei 2020, 16:09 Of zou een strenge winter helpen ?
Dream on!
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Het is eerder warm geweest, en koud.
Alleen gebeurt er weinig in de paar jaar dat wij hier zijn.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik heb liever 10 teken dan 1 muggenbult. Meestal is het helaas beide. Teek gewoon binnen een dag verwijderen. Ik weet niet waarom, maar menig fietstocht met maten eindigde bij mij met een half uurtje teken trekken uit mn eigen lijf terwijl mn fietsmaten er 0 hadden. Ik ben wat klein van stuk maar het is nog niet zo dat het gras tot onder m'n oksels komt...
Het verbaast me sowieso dat je vaak hoort dat iemand er nog nooit een heeft gehad, en de algehele 'angst' die er leeft rondom teken. Uiteraard wil je er absoluut niet ziek van worden maar als je een controle in je after-bos routine opneemt is het risico op ziek worden nihil.
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Bram87 schreef: di 2 juni 2020, 15:36 ik heb liever 10 teken dan 1 muggenbult. Meestal is het helaas beide. Teek gewoon binnen een dag verwijderen. Ik weet niet waarom, maar menig fietstocht met maten eindigde bij mij met een half uurtje teken trekken uit mn eigen lijf terwijl mn fietsmaten er 0 hadden. Ik ben wat klein van stuk maar het is nog niet zo dat het gras tot onder m'n oksels komt...
Het verbaast me sowieso dat je vaak hoort dat iemand er nog nooit een heeft gehad, en de algehele 'angst' die er leeft rondom teken. Uiteraard wil je er absoluut niet ziek van worden maar als je een controle in je after-bos routine opneemt is het risico op ziek worden nihil.
Varens zijn de boosdoener, niet gras :wink:

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

foxie schreef: di 2 juni 2020, 15:50
Bram87 schreef: di 2 juni 2020, 15:36 ik heb liever 10 teken dan 1 muggenbult. Meestal is het helaas beide. Teek gewoon binnen een dag verwijderen. Ik weet niet waarom, maar menig fietstocht met maten eindigde bij mij met een half uurtje teken trekken uit mn eigen lijf terwijl mn fietsmaten er 0 hadden. Ik ben wat klein van stuk maar het is nog niet zo dat het gras tot onder m'n oksels komt...
Het verbaast me sowieso dat je vaak hoort dat iemand er nog nooit een heeft gehad, en de algehele 'angst' die er leeft rondom teken. Uiteraard wil je er absoluut niet ziek van worden maar als je een controle in je after-bos routine opneemt is het risico op ziek worden nihil.
Varens zijn de boosdoener, niet gras :wink:
Waar komt dat broodje aap vandaan?
Hoog gras, dood blad; echt niet alleen varens. En probeer een door de bosbessen te rollen, succes verzekerd.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

daniel1975 schreef: di 2 juni 2020, 15:57
foxie schreef: di 2 juni 2020, 15:50

Varens zijn de boosdoener, niet gras :wink:
Waar komt dat broodje aap vandaan?
Hoog gras, dood blad; echt niet alleen varens. En probeer een door de bosbessen te rollen, succes verzekerd.
Defensie wijsheid :lol: (niet te verwarren met het blad "de Fancy")

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Het is idd voornamelijk het gras. Ga voor de lol eens naar bijvoorbeeld de loenermark en haal je hand daar door het gras. Ook succes verzekerd.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Westerschouwen zelfde, al jaren.
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie