NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Giant-E schreef: vr 22 mei 2020, 18:19
hanjovdberg schreef: vr 22 mei 2020, 16:25 Precies dat is waarom sommigen (moi inclusif..) het eigenlijk niet redelijk meer vinden om het advies te blijven herhalen.
10 weken lang braaf de UHR gemeden. Nu ik dít lees zal ik heel eerlijk zijn: Dit weekend, of die erop ga ik die kant op.
En kom maar op met pek en veren. Dus óf op slot voor al die hordes toeristen, of accepteren dat "wij" er nu ook wel klaar mee zijn.
De vraag is of je er lol aan gaat hebben
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Door die instelling van mensen hadden wij gisteren een overvol Scheveningen :winkie:

Heel menselijk, dus schaam je niet........maar soms ook onbegrijpelijk :D
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

Kan mij niet voorstellen dat de toeristen met vignet rijden. dus daar op controleren lijkt me een prima begin
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Blastfromthepast schreef: vr 22 mei 2020, 16:00 Gisteren als wandelaar op de route geweest. Wat opviel: het is druk! Maar wat nog meer opvalt is het soort MTB’s wat je ziet: geen duur fancy spul maar een half mountainbikemuseum, en simpele MTB’s. Met dito berijders. Huurfietsjes met gasten in spijkerbroek en gympen die lopend de hellingen opgaan. Juist op de UHR kan je je vergapen aan het nieuwste van het nieuwste, maar die categorie is echt afwezig. Uitzonderingen vast daargelaten.
Ja, daar zeg je zowat. Wij worden geacht weg te blijven maar hoe zit het eigenlijk met die ondernemers die MTB`s verhuren, clinics geven, etc?

Als ik het zo hoor is de verhuurbusiness booming in deze tijden, worden die ook aangesproken en gevraagd om weg te blijven? Niet dat ik er enig verstand van heb maar dat lijkt me juist de groep die meer sloopt dan de regelmatige rijder die nog een beetje techniek heeft?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

+1 exactly my point :-q

En een aantal verhuurders heeft wel degelijk op al hun fietsen een vignet zitten maar ja dat zegt niets over hun berijders ... die vaak met 2.0/2.1 banden op 2.5-3.0 bar rondrijden :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

vasquez schreef: vr 22 mei 2020, 18:55 Door die instelling van mensen hadden wij gisteren een overvol Scheveningen :winkie:

Heel menselijk, dus schaam je niet........maar soms ook onbegrijpelijk :D
Ik hou me overal aan alle richtlijnen, maar als de verhuurbedrijven vrolijk blijven verhuren is de kreet "blijf thuis" niets meer waard.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ieder rondje op een UHR route is een en al ergernis betreft de condities. In ieder geval aan deze kant van de heuvelrug. Maar hier is ook maar keus uit nog 1 route. Ik heb op mn mtb dit jaar meer verhard dan onverhard gereden. Nu ben ik geen expert, maar volgens mij heb ik daar geen MTB met full suspension voor. Mister positivo is het ook een keertje beu. De argumenten dan te nat en dan te droog kloppen volledig, maar de bouwer is niet de schuld. Het weer is uiterst teleurstellend. Verder hebben die gesloten parkeerplaatsen door dat klote virus ook de boel verpest. Toen het nog goed was, kon je niet meer bij Amerongen, Leersum en Rhenen komen. Normaal had ik daar nu al flink wat kilometers gemaakt dit jaar. Vooral nu, omdat het hoogseizoen voorbij is. Allerlei fietsplannen voor het voorjaar weg. Denk dat er wel meerdere hier zijn die hetzelfde ervaren. Ik hoop van harte dan er binnenkort eens wat natte zooi uit de lucht komt, dan kan de zomer nog wel eens gered worden. Vooral daar waar nu uitvoerig alles met leem wordt gerepareerd. Voor nu kan ik alleen maar zitten te mokken.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

En aantal verhuurders verhuren al een tijd niet meer. Een aantal is net voorzichtig aan het opstarten (toch een bedrijf te runnen). En een aantal profiteurs doen net alsof ze achterlijk zijn. Die zijn nooit gestopt en hebben alleen ikke ikke ikke in hun hoofd (dat hoofd is voor de rest ook leeg overigens)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Er zijn nog meer routes dan alleen op de UHR.
Ik vermaak me de laatste maanden kostelijk in het bos.
Mooie lange bosritten met een enkeling die je tegenkomt.
Ja het is af en toe wat mul maar misschien ben ik ook wel iets meer naruurliefhebber dan mtber en neem ik de condities voor lief.

Het is net wat je wilt rijden.
De oude 1.0 paden zijn gewoon goed en de knikkerbanen zoals ze hier worden genoemd zijn aan gort door de droogte, drukte etc.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rayb81 schreef: vr 22 mei 2020, 20:00 De oude 1.0 paden zijn gewoon goed ...
Ja, duh, daar rijdt geen hond en als die er wel zouden rijden, er zitten geen bochten in die je kapot kunt rijden... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Lars TB schreef: vr 22 mei 2020, 20:04
Rayb81 schreef: vr 22 mei 2020, 20:00 De oude 1.0 paden zijn gewoon goed ...
Ja, duh, daar rijdt geen hond en als die er wel zouden rijden, er zitten geen bochten in die je kapot kunt rijden... .
Jep, maar dan moet men niet continu zeuren over de kapotgereden knikkerbanen.
Er zijn genoeg alternatieven om te fietsen, het is net wat men zelf wilt.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

bouwpakket schreef: vr 22 mei 2020, 18:43
Giant-E schreef: vr 22 mei 2020, 18:19 10 weken lang braaf de UHR gemeden. Nu ik dít lees zal ik heel eerlijk zijn: Dit weekend, of die erop ga ik die kant op.
En kom maar op met pek en veren. Dus óf op slot voor al die hordes toeristen, of accepteren dat "wij" er nu ook wel klaar mee zijn.
De vraag is of je er lol aan gaat hebben
Ik sta er inmiddels een beetje hetzelfde in merk ik (ook 10 weken niet op de UHR geweest), dus als er nog pek en veren over zijn, dan kan je ze aan mij kwijt. (toevallig zijn dit ook de routes die voor mij het dichtste in de buurt zijn). Heb ik het bij het goede eind als ik stel dat Rhenen en Kwintelooijen (en Amerongen-oost) er het minst beroerd bij liggen?

(En, nu ik toch bezig ben, begrijp ik nu goed dat de verboden-te-parkeren nonsens inmiddels opgeheven is)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Horsthil schreef: vr 22 mei 2020, 19:14 Ieder rondje op een UHR route is een en al ergernis betreft de condities. In ieder geval aan deze kant van de heuvelrug. Maar hier is ook maar keus uit nog 1 route. Ik heb op mn mtb dit jaar meer verhard dan onverhard gereden. Nu ben ik geen expert, maar volgens mij heb ik daar geen MTB met full suspension voor. Mister positivo is het ook een keertje beu. De argumenten dan te nat en dan te droog kloppen volledig, maar de bouwer is niet de schuld. Het weer is uiterst teleurstellend. Verder hebben die gesloten parkeerplaatsen door dat klote virus ook de boel verpest. Toen het nog goed was, kon je niet meer bij Amerongen, Leersum en Rhenen komen. Normaal had ik daar nu al flink wat kilometers gemaakt dit jaar. Vooral nu, omdat het hoogseizoen voorbij is. Allerlei fietsplannen voor het voorjaar weg. Denk dat er wel meerdere hier zijn die hetzelfde ervaren. Ik hoop van harte dan er binnenkort eens wat natte zooi uit de lucht komt, dan kan de zomer nog wel eens gered worden. Vooral daar waar nu uitvoerig alles met leem wordt gerepareerd. Voor nu kan ik alleen maar zitten te mokken.
Bedoel je dit nu serieus? Nee toch!

Ik zie nog steeds de relatie niet tussen een gesloten parkeerplaats en het wel of niet kunnen fietsen op de route.

Sluiten van parkeerplaatsen heb ik overigens nooit gesnapt, volgens mij hoeven auto's geen 1.5m afstand te houden.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

38x10 schreef: vr 22 mei 2020, 20:53
Ik sta er inmiddels een beetje hetzelfde in merk ik (ook 10 weken niet op de UHR geweest), dus als er nog pek en veren over zijn, dan kan je ze aan mij kwijt. (toevallig zijn dit ook de routes die voor mij het dichtste in de buurt zijn). Heb ik het bij het goede eind als ik stel dat Rhenen en Kwintelooijen (en Amerongen-oost) er het minst beroerd bij liggen?

(En, nu ik toch bezig ben, begrijp ik nu goed dat de verboden-te-parkeren nonsens inmiddels opgeheven is)
Ja, ja en ja.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

JoopO schreef: vr 22 mei 2020, 21:20
Horsthil schreef: vr 22 mei 2020, 19:14 Ieder rondje op een UHR route is een en al ergernis betreft de condities. In ieder geval aan deze kant van de heuvelrug. Maar hier is ook maar keus uit nog 1 route. Ik heb op mn mtb dit jaar meer verhard dan onverhard gereden. Nu ben ik geen expert, maar volgens mij heb ik daar geen MTB met full suspension voor. Mister positivo is het ook een keertje beu. De argumenten dan te nat en dan te droog kloppen volledig, maar de bouwer is niet de schuld. Het weer is uiterst teleurstellend. Verder hebben die gesloten parkeerplaatsen door dat klote virus ook de boel verpest. Toen het nog goed was, kon je niet meer bij Amerongen, Leersum en Rhenen komen. Normaal had ik daar nu al flink wat kilometers gemaakt dit jaar. Vooral nu, omdat het hoogseizoen voorbij is. Allerlei fietsplannen voor het voorjaar weg. Denk dat er wel meerdere hier zijn die hetzelfde ervaren. Ik hoop van harte dan er binnenkort eens wat natte zooi uit de lucht komt, dan kan de zomer nog wel eens gered worden. Vooral daar waar nu uitvoerig alles met leem wordt gerepareerd. Voor nu kan ik alleen maar zitten te mokken.
Bedoel je dit nu serieus? Nee toch!

Ik zie nog steeds de relatie niet tussen een gesloten parkeerplaats en het wel of niet kunnen fietsen op de route.

Sluiten van parkeerplaatsen heb ik overigens nooit gesnapt, volgens mij hoeven auto's geen 1.5m afstand te houden.
Dan vraag ik me af of je deze opmerking serieus bedoelt

Domme vragen bestaan niet, maar deze...
Plaats reactie