Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

foxie schreef: vr 22 mei 2020, 11:39
MacReal schreef: vr 22 mei 2020, 11:37

Zie in mijn rit van vanmorgen alleen nog hardcore kill bill staan, met de afdaling er voor en er na ook nog in het segment...
Dan zal er geen segment zijn voor alleen die klim. Kan ook haast niet, want daar is hij veel te kort voor.
Vandaar!

Opzich niet te kort denk ik, aangezien het toch best een stukje klimmen is qua tijd?
Of heeft strava dat ook al aangepast? Alles voor de betalende klant 😅
Qua horizontale afstand (op de kaart) is het een stukje van niks. Dat geeft dus erg snel (gps) afwijkingen in het klassement.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Ikke001 schreef: vr 22 mei 2020, 11:46 Veel nieuwkomers de laatste tijd, die je ziet zoeken. Moet best vaak de loop van de route uitleggen en men mist ook vaak een stuk.
Is het niet handig de bordjes nummers te geven? De route is zo wat makkelijker te volgen omdat je dan weet dat je iets fout doet en het praat hier ook makkelijker over waar iets is. Op verschillende punten kan je twee kanten op en dat geeft verwarring. Ook misschien wat minder uitvoerbaar, maar een lijn of pijlen op de weg tussen de delen?

PS. Het is wel even opletten met de veranderingen. In het bos had je een schansje die je met volle vaart lekker kon nemen, Dat deed ik nu dus ook alleen is die nu iets hoger en komt er nog een achteraan. Had toch even een kleine hartverzakking :-D
Dit zou ook handig zijn voor ongevallen, kan je een nummer doorgeven van waar je staat / iemand gevonden hebt...

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

MacReal schreef: vr 22 mei 2020, 11:56 Qua horizontale afstand (op de kaart) is het een stukje van niks. Dat geeft dus erg snel (gps) afwijkingen in het klassement.
Ik vind al die korte segmenten op strava sowieso maar irritant. Leuk voor mensen die heel graag elke rit eel ergens een pr zetten maar bij mij zitten ze alleen maar in de weg. Ik wou dat er een functie wsd dat je alle segmenten korter dan 2km ofzo kon negeren. En dat dan gecombineerd met een functie die snapt dat een rondje een rondje is ongeacht waar je begint.

Maar even on topic, qua routebeschrijving is het mij nooit duidelijk geweest wat er eerst komt na kleine berg: grote berg of snowworld. Ik doe altijd eerst snowworld, vind ik op één of andere manier logisch. Rockgarden als laatste klap op de vuurpijl.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Net nog ff weesten speulen. Best wel leuk als je geen rondje hoeft te rijden :D

Nog wel op mn plaat gegaan. Dat krijg je als meerdere keren hetzelfde stukje doet: dan ga je harder :bier: Moet wel zeggen dat ik hem een beetje verkeerd/scheef sprong en bijna een boom kuste :o

Ook nog bij de 2 kickers van MVMVML geweest, maar misschien een tip om deze om te draaien. Dus de wat hogere rechts zetten dan heb je iets meer uitloop en loopt ie net wat lekkerder. Landde iets te ver en lag half in de bosjes. Nu ligt ie er ook niet helemaal recht bij.
Vond het asociaal om het zelf te doen dus.....

Kom zeker vaker terug :-q
Ride a bike!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ak-77 schreef: vr 22 mei 2020, 15:20
Ik vind al die korte segmenten op strava sowieso maar irritant. Leuk voor mensen die heel graag elke rit eel ergens een pr zetten maar bij mij zitten ze alleen maar in de weg. Ik wou dat er een functie wsd dat je alle segmenten korter dan 2km ofzo kon negeren.
Kan dat niet door middel van de "verberg"functie?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

RaMoNNeKe schreef: vr 22 mei 2020, 15:41 Net nog ff weesten speulen. Best wel leuk als je geen rondje hoeft te rijden :D

Nog wel op mn plaat gegaan. Dat krijg je als meerdere keren hetzelfde stukje doet: dan ga je harder :bier: Moet wel zeggen dat ik hem een beetje verkeerd/scheef sprong en bijna een boom kuste :o

Ook nog bij de 2 kickers van MVMVML geweest, maar misschien een tip om deze om te draaien. Dus de wat hogere rechts zetten dan heb je iets meer uitloop en loopt ie net wat lekkerder. Landde iets te ver en lag half in de bosjes. Nu ligt ie er ook niet helemaal recht bij.
Vond het asociaal om het zelf te doen dus.....

Kom zeker vaker terug :-q
Oh mag wel hoor. Iedereen loopt ermee te zeulen 😁
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Giant-E schreef: vr 22 mei 2020, 08:09
Reinoud87 schreef: do 21 mei 2020, 23:09 Weer genoten, al vind ik het nog steeds een zwaar rondje.
Zwaarder dan B'hoek? Daar moet ik op een paar korte klimmetjes namelijk al naar de granny toe.
Ben niet zo'n klimmer. Althans, dat korte venijnige werk. Kwintelooijen bijv, heerlijke afdalingen, maar ja... :-{
Zeker zwaarder. Op Zoetermeer is mijn gemiddelde snelheid per ronde meer dan 2 km/uur langzamer dan op Bergschenhoek. :-{ :-{ En die ene steile klim op Zoetermeer vind je nergens op Bergschenhoek.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Maarreh, voor wie er morgen komt: ik heb gezien dat ze weer iets gaafs aan het aanleggen zijn..... :-q :-q




(Een nieuwe lange kombocht op de kleine berg)
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

rokl schreef: vr 22 mei 2020, 18:37
Giant-E schreef: vr 22 mei 2020, 08:09

Zwaarder dan B'hoek? Daar moet ik op een paar korte klimmetjes namelijk al naar de granny toe.
Ben niet zo'n klimmer. Althans, dat korte venijnige werk. Kwintelooijen bijv, heerlijke afdalingen, maar ja... :-{
Zeker zwaarder. Op Zoetermeer is mijn gemiddelde snelheid per ronde meer dan 2 km/uur langzamer dan op Bergschenhoek. :-{ :-{ En die ene steile klim op Zoetermeer vind je nergens op Bergschenhoek.
Nou ben ik al even niet meer op B'hoek geweest, maar die hele stijle klim net na die kombocht naar rechts (weet de naam niet) is toch een aardige aanslag op de conditie. Die haalde ik wel eens niet. Welke steile klim bedoel je dan?
Ben op Z'meer alleen de technische, zigzag, klim niet omhoog gekomen maar dat lag niet aan de conditie.
En op Z'meer is het ook meer klimmen en dan weer dalen. B'hoek heeft naar mijn idee meer vlakkere stukken waar dus de snelheid wat hoger ligt. En langere afdalingen idd wat de gemiddelde snelheid wat omhoog brengt.

Maar beide zwaar op hun eige manier.
Ride a bike!
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

daniel1975 schreef: vr 22 mei 2020, 20:29 Maarreh, voor wie er morgen komt: ik heb gezien dat ze weer iets gaafs aan het aanleggen zijn..... :-q :-q




(Een nieuwe lange kombocht op de kleine berg)
Zag ze bezig idd en er was een stuk afgezet bij de kleine berg/bosje.
Die bedoelde je denk ik?

Edit: zie net de kleine letters pas :bier:
Ride a bike!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

De kombochten zijn echt gaaf. Ben benieuwd hoe lang ze blijven bestaan; slijtage is behoorlijk.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

daniel1975 schreef: vr 22 mei 2020, 20:29 Maarreh, voor wie er morgen komt: ik heb gezien dat ze weer iets gaafs aan het aanleggen zijn..... :-q :-q

(Een nieuwe lange kombocht op de kleine berg)
Echt vet dat er zo veel bijgebouwd wordt. Hulde, hulde, hulde!

Maar uh, in welke bocht ligt ie?
Gebruikersavatar
Miesjell
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 17 mei 2020, 16:16
Mijn mountainbike: is rood

Vanmorgen vroeg vertrokken voor mijn eerste keer moutainbiken, lekker vroeg zodat ik niemand in de weg zou zitten :lol:
Ben begonnen bij de grote berg denk ik? In ieder geval de berg met de rockgarden, eerste stuk ging prima, halverwege uitgeweken voor de runderen die op het parcour liepen. Merkte al snel dat ik heel weinig grip had en vaak de bochten uitgleed met me voorwiel, de berg omhoog kwam ik halverwege tot stilstand met spinnende wielen. Uiteindelijk bij de rockgarden toch twijfels over mijn kunnen dus maar niet gedaan.

Uiteindelijk via het bord 'start mountainbike route' het bos gedeelte ingedoken en dat was veel beter te doen voor mij. Minder stijl en leuke afwisseling van klimmen en afdalen. Kwam overal boven en de stukken omlaag waren soms nog een aardige uitdaging, de grotere jumps heb ik genomen met minimal air-time haha.

Uiteindelijk 3 rondjes gereden en toen het wat drukker werd nog even gekeken hoe andere het bos uitkwamen en de bocht indoken. De meeste kwamen met dezelfde snelheid naar beneden dus dat gaf me een voldaan gevoel. Leuke eerste ervaring, waarschijnlijk morgenvroeg maar weer een paar rondjes rijden.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Miesjell schreef: za 23 mei 2020, 11:27 Vanmorgen vroeg vertrokken voor mijn eerste keer moutainbiken, lekker vroeg zodat ik niemand in de weg zou zitten :lol:
Ben begonnen bij de grote berg denk ik? In ieder geval de berg met de rockgarden, eerste stuk ging prima, halverwege uitgeweken voor de runderen die op het parcour liepen. Merkte al snel dat ik heel weinig grip had en vaak de bochten uitgleed met me voorwiel, de berg omhoog kwam ik halverwege tot stilstand met spinnende wielen. Uiteindelijk bij de rockgarden toch twijfels over mijn kunnen dus maar niet gedaan.

Uiteindelijk via het bord 'start mountainbike route' het bos gedeelte ingedoken en dat was veel beter te doen voor mij. Minder stijl en leuke afwisseling van klimmen en afdalen. Kwam overal boven en de stukken omlaag waren soms nog een aardige uitdaging, de grotere jumps heb ik genomen met minimal air-time haha.

Uiteindelijk 3 rondjes gereden en toen het wat drukker werd nog even gekeken hoe andere het bos uitkwamen en de bocht indoken. De meeste kwamen met dezelfde snelheid naar beneden dus dat gaf me een voldaan gevoel. Leuke eerste ervaring, waarschijnlijk morgenvroeg maar weer een paar rondjes rijden.
Als je morgen geen spierpijn hebt :winkie:
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Miesjell schreef: za 23 mei 2020, 11:27 Vanmorgen vroeg vertrokken voor mijn eerste keer moutainbiken, lekker vroeg zodat ik niemand in de weg zou zitten :lol:
Ben begonnen bij de grote berg denk ik? In ieder geval de berg met de rockgarden, eerste stuk ging prima, halverwege uitgeweken voor de runderen die op het parcour liepen. Merkte al snel dat ik heel weinig grip had en vaak de bochten uitgleed met me voorwiel, de berg omhoog kwam ik halverwege tot stilstand met spinnende wielen. Uiteindelijk bij de rockgarden toch twijfels over mijn kunnen dus maar niet gedaan.

Uiteindelijk via het bord 'start mountainbike route' het bos gedeelte ingedoken en dat was veel beter te doen voor mij. Minder stijl en leuke afwisseling van klimmen en afdalen. Kwam overal boven en de stukken omlaag waren soms nog een aardige uitdaging, de grotere jumps heb ik genomen met minimal air-time haha.

Uiteindelijk 3 rondjes gereden en toen het wat drukker werd nog even gekeken hoe andere het bos uitkwamen en de bocht indoken. De meeste kwamen met dezelfde snelheid naar beneden dus dat gaf me een voldaan gevoel. Leuke eerste ervaring, waarschijnlijk morgenvroeg maar weer een paar rondjes rijden.
Welkom bij de club :wink:

Ben benieuwd met hoeveel druk je hebt gereden aa gezien je overal aan het glijden was. Misschien valt daar nog een hoop te halen!

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Plaats reactie