NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

yo-eddy schreef: za 23 mei 2020, 22:49
hanjovdberg schreef: za 23 mei 2020, 22:43 Nou ik ben het toch eerder met Lars eens dan wat jij beweert. Want natuurlijke drops ontstaan door erosie? Is dat dan natuurlijke erosie of door de vele fietsers die er overheen komen? Ook dan zul je regelmatig moeten stabiliseren omdat er anders niks overblijft van die drop.
....99% van die drops is nog nooit een fietser of wandelaar af geweest ...... maar jij denkt dat de hele wereld erodeert door fietsers en wandelaars?
Valt me wel op en niet om je aan te vallen. naar je kan altijd zo lekker selectief reageren op dingen...
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

B100 schreef: za 23 mei 2020, 22:36 Ik denk dat Schoorl wel een van de banen is in NL die het dichtste in de buurt komt bij iets wat op mountainbiken lijkt... en dat al voordat er alle 2.0 routes er waren.
Voor mij waren dat ook de stukken op de 1.0 Posbankroute aan de zuidkant. Wortelklims en spoelgeulafdalingen, elk jaargetijde net ff iets anders.
Tot ze die verpatrickjanst hebben.
Bicycle, bicycle, bicycle
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

RoySmit schreef: za 23 mei 2020, 22:30 En je doet altijd alsof Schoorl de heilige graal is van mtb in Nederland.
come on zeg
Waar lees je dat? .... het is mijn home trail al voordat er een "trail" was .... de vaste route(s) in Schoorl zijn echt niet wat ik zou willen zien. Ik "zeur" binnen MTBNW minstens net `zo hard als dat ik over UHR "zeur" .... steek er al tientallen jaren mijn handen uit de klauwen en zal alle kansen benutten om routes interessanter en uitdagender te maken.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

awinkel schreef: za 23 mei 2020, 22:49 En als op Amerongen een klein lullig dropje ( nabij marmottenbak) al weggehaald moet worden van de terreineigenaar, waarom denken velen dan nog steeds dat de onderhoudscrew technical trail features moet gaan bouwen?
Dat is toch kansloos?!?! Zodra ze dat tegen de wil in van de terreineigenaar gaan doen kan je alle vormen van medewerking wel vergeten...
Als het na de marmottenbak is en afgelopen jaar is gedaan, dan is die er nog, zit alleen een chickenrun bij. Men ging in de binnenbocht de drop omzeilen. Toen is besloten dan er een chickenrun buitenom te maken, want het moet niet zo zijn dat de makkelijke lijn de snelste lijn is.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

daniel1975 schreef: za 23 mei 2020, 22:52
B100 schreef: za 23 mei 2020, 22:36 Ik denk dat Schoorl wel een van de banen is in NL die het dichtste in de buurt komt bij iets wat op mountainbiken lijkt... en dat al voordat er alle 2.0 routes er waren.
Voor mij waren dat ook de stukken op de 1.0 Posbankroute aan de zuidkant. Wortelklims en spoelgeulafdalingen, elk jaargetijde net ff iets anders.
Tot ze die verpatrickjanst hebben.
Helaas, die heeft er niks mee te maken
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

yo-eddy schreef: za 23 mei 2020, 22:49

....99% van die drops is nog nooit een fietser of wandelaar af geweest ...... maar jij denkt dat de hele wereld erodeert door fietsers en wandelaars?
RoySmit schreef: za 23 mei 2020, 22:50 Valt me wel op en niet om je aan te vallen. naar je kan altijd zo lekker selectief reageren op dingen...
excuses, moet ik hier ook op reageren? :roll:

Op de UHR is lang niet alles aangelegd. Pas heb ik mij tijdens het fietsen nog weer eens gevisualiseerd hoe de route vroeger was en nu (vb Amerongen). Het is nu ongeveer 50/50 oud/nieuw. En er ontstaan al best wat ‘natuurlijke’ hindernissen. Bijvoorbeeld op stukje Hoge Ginkel net voordat je weer de asfalt klim (Amerongse berg) over moet steken. Dat is geen stukje meer waar je zonder goed te sturen en kijken doorheen knalt. Dus moraal is als je Schoorl (als een van de oudste routes van NL) zoveel respijt geeft doe dat dan ook met routes zoals de UHR. En anders dan zijn die routes niet jouw ding en ga je ergens anders spelen. Even goede vrienden :-q
A) Amerongen HG is echt wel een leuk rondje, ik geef alleen aan dat er best wat meer uitdaging in mag ..... (ja, voor de 1000ste keer, dat wel :bier: )
B) Ik geef Schoorl helemaal geen respijt, daar ben ik minstens net zo kritisch .... vraag maar na bij MTBNW ;)
C) Lekker makkelijk om te zeggen "als het je ding niet is blijf dan weg" .... dan is het toch einde discussie ??
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

daniel1975 schreef: za 23 mei 2020, 22:52
B100 schreef: za 23 mei 2020, 22:36 Ik denk dat Schoorl wel een van de banen is in NL die het dichtste in de buurt komt bij iets wat op mountainbiken lijkt... en dat al voordat er alle 2.0 routes er waren.
Voor mij waren dat ook de stukken op de 1.0 Posbankroute aan de zuidkant. Wortelklims en spoelgeulafdalingen, elk jaargetijde net ff iets anders.
Tot ze die verpatrickjanst hebben.
Ik vond eigenlijk alleen die wortelafdaling briljant. Daar mogen er eel meer van zijn. Die drek zooi in de herfst kon mij niet bekoren

Wel bijzonder iedere keer die referentie naar PJ terwijl die NIETS met de aanpassingen in Rheden te maken heeft gehad. Nogmaals NIETS
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Horsthil schreef: za 23 mei 2020, 22:55
awinkel schreef: za 23 mei 2020, 22:49 En als op Amerongen een klein lullig dropje ( nabij marmottenbak) al weggehaald moet worden van de terreineigenaar, waarom denken velen dan nog steeds dat de onderhoudscrew technical trail features moet gaan bouwen?
Dat is toch kansloos?!?! Zodra ze dat tegen de wil in van de terreineigenaar gaan doen kan je alle vormen van medewerking wel vergeten...
Als het na de marmottenbak is en afgelopen jaar is gedaan, dan is die er nog, zit alleen een chickenrun bij. Men ging in de binnenbocht de drop omzeilen. Toen is besloten dan er een chickenrun buitenom te maken, want het moet niet zo zijn dat de makkelijke lijn de snelste lijn is.
Zou awinkel echt dat worteldropje bedoelen waar ik een vrije zaterdag aan opgeofferd heb om juist te behouden? In samenspraak met de terreineigenaar! Dat zou grappig zijn, dat hij aan het mopperen is over iets wat niet waar is. Oh wacht, dat gebeurt wel veel meer. Klinkt een beetje als al die wortels die weggehaald worden....
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: za 23 mei 2020, 23:11
Horsthil schreef: za 23 mei 2020, 22:55 Als het na de marmottenbak is en afgelopen jaar is gedaan, dan is die er nog, zit alleen een chickenrun bij. Men ging in de binnenbocht de drop omzeilen. Toen is besloten dan er een chickenrun buitenom te maken, want het moet niet zo zijn dat de makkelijke lijn de snelste lijn is.
Zou awinkel echt dat worteldropje bedoelen waar ik een vrije zaterdag aan opgeofferd heb om juist te behouden? In samenspraak met de terreineigenaar! Dat zou grappig zijn, dat hij aan het mopperen is over iets wat niet waar is. Oh wacht, dat gebeurt wel veel meer. Klinkt een beetje als al die wortels die weggehaald worden....
Ik begin inmiddels ook weer het gevoel te krijgen dat ik een hele hoop energie heb verspild. Je trapt er iedere keer in...bij dezelfde mensen ook. En eigenlijk kennen we alle argumenten en drogredenen al. Tijd om er een bingo van te maken
sinterklaas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 24 februari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Rijdt

Ik vraag mij altijd af waarom bij het technischer uitdagender maken van een trail iedereen altijd over een drop-off begint. Alsof daar een trail technischer van wordt.
Finale Ligure, Nava Valley the hidden gem.
Van een boomwortel af fietsen is geen droppen
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

sinterklaas schreef: za 23 mei 2020, 23:32 Ik vraag mij altijd af waarom bij het technischer uitdagender maken van een trail iedereen altijd over een drop-off begint. Alsof daar een trail technischer van wordt.
Eng=technisch, toch? :winkie:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

bouwpakket schreef: za 23 mei 2020, 23:11
Horsthil schreef: za 23 mei 2020, 22:55

Als het na de marmottenbak is en afgelopen jaar is gedaan, dan is die er nog, zit alleen een chickenrun bij. Men ging in de binnenbocht de drop omzeilen. Toen is besloten dan er een chickenrun buitenom te maken, want het moet niet zo zijn dat de makkelijke lijn de snelste lijn is.
Zou awinkel echt dat worteldropje bedoelen waar ik een vrije zaterdag aan opgeofferd heb om juist te behouden? In samenspraak met de terreineigenaar! Dat zou grappig zijn, dat hij aan het mopperen is over iets wat niet waar is. Oh wacht, dat gebeurt wel veel meer. Klinkt een beetje als al die wortels die weggehaald worden....
Volgens mij probeer ik niks anders duidelijk te maken dan wat jullie als crew al tijden verkondigden en wel dat het niet door jullie komt dat het niet technischer wordt, maar dat dit komt door de terreineigenaren die niet elk weekend ambulances op hun terrein willen hebben...

En wat betreft die drop; die miste ik al een paar keer en ik meen heel wat bladzijden terug gelezen te hebben dat die weg moest van de terreineigenaar.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

awinkel schreef: za 23 mei 2020, 23:44
bouwpakket schreef: za 23 mei 2020, 23:11
Zou awinkel echt dat worteldropje bedoelen waar ik een vrije zaterdag aan opgeofferd heb om juist te behouden? In samenspraak met de terreineigenaar! Dat zou grappig zijn, dat hij aan het mopperen is over iets wat niet waar is. Oh wacht, dat gebeurt wel veel meer. Klinkt een beetje als al die wortels die weggehaald worden....
Volgens mij probeer ik niks anders duidelijk te maken dan wat jullie als crew al tijden verkondigden en wel dat het niet door jullie komt dat het niet technischer wordt, maar dat dit komt door de terreineigenaren die niet elk weekend ambulances op hun terrein willen hebben...

En wat betreft die drop; die miste ik al een paar keer en ik meen heel wat bladzijden terug gelezen te hebben dat die weg moest van de terreineigenaar.
Volgend ritje niet zo racen en om je heen kijken :-q
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Daar heb je wel een punt. :-)
Als je een route vaker rijdt dan rij je toch vaak meer op de automatische piloot en wat harder door, waardoor je dingen kan missen als ze wat anders geworden zijn.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

bouwpakket schreef: za 23 mei 2020, 23:07 Wel bijzonder iedere keer die referentie naar PJ terwijl die NIETS met de aanpassingen in Rheden te maken heeft gehad. Nogmaals NIETS
I know, maar ik verwees naar het type baan wat hier en daar is toegevoegd.
Ik zal volgende keer een andere term gebruiken.
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie