Afleverproblemen Canyon? Neuron AL 6.0 zonder vet....

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Mijn broer heeft vorige week zijn Canyon Neuron AL 6.0 mogen ontvangen. Uiteraard heb ik 'm ook even bekeken; prachtige fiets en veel waar voor het geld. Toch ook een enorme maar.... de fiets kraakte als een gek vanaf het begin. M'n broer toch maar naar de vaste fietsenmaker. Hier wer geconstateerd dat er totaal geen vet was aangebracht; niet op de balhoofdlagers, niet in de trapas, niet op de achterbruglagers (hoewel ik ook niet weet of dat moet...) Nergens was gesmeerd. Ze hebben foto's gemaakt van alle slijtage na twee keer fietsen. De hele fiets is uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet. Nu is ie dan wel zoals ie hoort te zijn. Met deze actie was het online voordeel van Canyon wel weg trouwens....

Zijn er meer voorbeelden bekend op dit forum of heeft m'n broer gewoon pech gehad? En iemand tips hoe verder af te handelen met Canyon?
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Brambo67 schreef: zo 24 mei 2020, 17:27 En iemand tips hoe verder af te handelen met Canyon?
Handiger was geweest als je broer eerst bij Canyon aan de bel had getrokken. Overal worden fouten gemaakt en daar dus ook. Die had de klacht dan in behandeling kunnen nemen en eventuele vervolgschade had je dan kunnen claimen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Brambo67 schreef: zo 24 mei 2020, 17:27 Mijn broer heeft vorige week zijn Canyon Neuron AL 6.0 mogen ontvangen. Uiteraard heb ik 'm ook even bekeken; prachtige fiets en veel waar voor het geld. Toch ook een enorme maar.... de fiets kraakte als een gek vanaf het begin. M'n broer toch maar naar de vaste fietsenmaker. Hier wer geconstateerd dat er totaal geen vet was aangebracht; niet op de balhoofdlagers, niet in de trapas, niet op de achterbruglagers (hoewel ik ook niet weet of dat moet...) Nergens was gesmeerd. Ze hebben foto's gemaakt van alle slijtage na twee keer fietsen. De hele fiets is uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet. Nu is ie dan wel zoals ie hoort te zijn. Met deze actie was het online voordeel van Canyon wel weg trouwens....

Zijn er meer voorbeelden bekend op dit forum of heeft m'n broer gewoon pech gehad? En iemand tips hoe verder af te handelen met Canyon?
Nice , leverancier "afkraken" zonder eerst hem te informeren over de gebreken en de kans gegeven om het netjes op te lossen :-q
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op zo 24 mei 2020, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik kan niet constateren dat hier iemand Canyon afkraakt. TS beschijft gewoon wat hij is tegengekomen. Trouwens hoor ik dat vaker op diverse forums. Ik heb twee Canyons thuis eentje uit 2016 de andere uit 2018. Ik heb nooit dit soort problemen ervaren.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik snap het ook wel een beetje. Je hebt een nieuwe fiets en wilt fietsen niet eerst overleggen met de leverancier. Aan de andere kant zal de FM ook niet in een uurtje klaar geweest zijn?

Gewoon alles voorleggen aan canyon en misschien willen ze de kosten aan de fm vergoeden. Als dat niet te gek was?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Geen idee hoor, ik heb het allemaal niet gezien en ik ben er niet bij geweest
Maar die vaste fietsenmaker zal zich ook wel genaaid voelen. Hij had jullie ook wel een fiets willen verkopen.
Vanuit dat standpunt gezien is het niet vreemd dat de concurrentie wordt afgedingest.
Maar er was blijkbaar aanleiding, want er kraakte iets.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

En als er nu al slijtage zichtbaar is als de fiets net geleverd is... Even contact opnemen met cayon, zijn vast de beroerdste niet.
Of dit de beste volgorde is om op te lossen dat denk ik niet.. als je nieuwe fiets kraakt, en je hebt er zelf geen of niet veel verstand van.. dan is dit wel een logische stap lijkt me.
Succes
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Je had gewoon eerst met Canyon moeten bellen....
Service is prima en problemen worden fatsoenlijk opgelost. Geen handige actie dus

Bij veel merken is het gebruik van voldoende vet en smeermiddelen nogal moeilijk... Probleem is dat een LBS geen uren werk in het ‘klaarmaken’ van een fiets kan steken; dit kost hem een flink deel van zijn marge.
Brambo67 schreef: zo 24 mei 2020, 17:27 Mijn broer heeft vorige week zijn Canyon Neuron AL 6.0 mogen ontvangen. Uiteraard heb ik 'm ook even bekeken; prachtige fiets en veel waar voor het geld. Toch ook een enorme maar.... de fiets kraakte als een gek vanaf het begin. M'n broer toch maar naar de vaste fietsenmaker. Hier wer geconstateerd dat er totaal geen vet was aangebracht; niet op de balhoofdlagers, niet in de trapas, niet op de achterbruglagers (hoewel ik ook niet weet of dat moet...) Nergens was gesmeerd. Ze hebben foto's gemaakt van alle slijtage na twee keer fietsen. De hele fiets is uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet. Nu is ie dan wel zoals ie hoort te zijn. Met deze actie was het online voordeel van Canyon wel weg trouwens....

Zijn er meer voorbeelden bekend op dit forum of heeft m'n broer gewoon pech gehad? En iemand tips hoe verder af te handelen met Canyon?
StAlTiCa
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Hmm, mijn weekje stage bij Canyon was dus geen succes... :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

:lol: :lol:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Lars TB schreef: zo 24 mei 2020, 20:04 Hmm, mijn weekje stage bij Canyon was dus geen succes... :-{
Ha ha ha. Zou verwacht hebben dat dan de Lux’en zonder vet zouden komen...
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Voor alle duidelijkheid; ik kraak niemand af! Heb de feiten gezien en da’s niet best. Is niet een kleine vergissinkje’ geweest. Broertje had misschien terug naar Canyon moeten gaan maar hij had niet verwacht dat het kraken zou leiden tot dit!

Dezelfde fietsenmaker heeft het ook gezien bij een Cannondale dus het zal vaker gebeuren bij meer merken. Ik onderhoud vaak zelf mijn fietsen maar dit was even niet goed. Nu wel weer trouwens want de basis is blijkbaar goed. Alleen onverwachte kosten.

Broertje stuurt een e-mail met foto’s en beschrijving naar Canyon. Hij is vooral blij dat ie kan fietsen zónder gekraak.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Brambo67 schreef: zo 24 mei 2020, 22:58
Lars TB schreef: zo 24 mei 2020, 20:04 Hmm, mijn weekje stage bij Canyon was dus geen succes... :-{
Ha ha ha. Zou verwacht hebben dat dan de Lux’en zonder vet zouden komen...
Een Lux heeft helemaal geen vet nodig, joh :winkie: !
Nou piepte en kraakte de mijne ook toevallig de afgelopen tijd (bijna jr oud, nieuw prima afgeleverd dus). Na vervangen bottom bracket lagers door Hope en na vastdraaien schroefje achterderrie-pad alles weer over.
Heb flink wat Canyons besteld met de jaren, fully’s (ff benadrukken, 3 x een trailbike (nee, niet voor mezelf) :wink: ), HT, racefietsje: prima afgeleverd.
En als er iets is: gewoon bellen/mailen, mijn ervaring is dat het altijd prima wordt opgelost.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik zou die foto's ook weleens willen zien eigenlijk?
Want aangenomen dat er industrielagers zijn gemonteerd zijn die af fabriek al van vet voorzien. Dus dan zou het meer gaan om het al dan niet aanbrengen van wat montagepasta op sommige plekken?

Dat gezegd hebbende is het wel gebruikelijk dat er op vet bezuinigd wordt, blijkbaar levert een paar gram vet besparen op tig fietsen per jaar genoeg op om je klanten daarmee af te schepen... (bij vrijwel elk merk).
Er zijn meerdere redenen waarom ik graag mijn eigen fietsen opbouw :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kahuna matata
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: za 22 december 2012, 16:44
Mijn mountainbike: Kona Kahuna 29er

kermit schreef: ma 25 mei 2020, 10:26 Dat gezegd hebbende is het wel gebruikelijk dat er op vet bezuinigd wordt, blijkbaar levert een paar gram vet besparen op tig fietsen per jaar genoeg op om je klanten daarmee af te schepen... (bij vrijwel elk merk).
Er zijn meerdere redenen waarom ik graag mijn eigen fietsen opbouw :D
Kan me herinneren dat ik, lang lang geleden, een collega had met een vet-allergie. Die klojo stond zadelpennen en pedalen droog te monteren. Paar weken later was hij opgehoepeld en begon de narigheid met vastgerotte zadelpennen.
Plaats reactie