NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Bij de P aan de Autoweg (bij de wokkel) ligt een zwart Bora jack. Als dat van iemand van hier is: daar ligt ie dus.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Vandaag in Rhenen m'n eerste ervaring met een trailrunner gehad en dat was geen positieve, wat een bosmongool.

Ik kwam hem tegen op de afdaling na de steile klim langs het maisveld, dus met een behoorlijke snelheid naar beneden en daa loopt meneer met oordoppen in, met de route mee dus hij zag mij niet, twee keer netjes geroepen, geen reactie, toen maar HEY geroepen en toen was het raak. Direct mauwen dat ik geen goedemiddag zei en totaal niet voor rede vatbaar, de suggestie dat hij ook tegen de route in kon lopen voor de veiligheid van hemzelf en van mij werd afgedaan met: jij ook een fijne middag.
Ik heb helemaal geen moeite met lopers op de route, of het nou mag, gewenst of ongewenst is, maar zoals deze prutser zicht gedroeg dan denk ik dat ik er de volgende keer maar langs stuif als het zo moet.

Verder erg fijn gereden en het gebeurde gelukkig op m'n laatste rondje.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 575
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Elvander schreef: di 19 mei 2020, 19:36 Vandaag in Rhenen m'n eerste ervaring met een trailrunner gehad en dat was geen positieve, wat een bosmongool.

Ik kwam hem tegen op de afdaling na de steile klim langs het maisveld, dus met een behoorlijke snelheid naar beneden en daa loopt meneer met oordoppen in, met de route mee dus hij zag mij niet, twee keer netjes geroepen, geen reactie, toen maar HEY geroepen en toen was het raak. Direct mauwen dat ik geen goedemiddag zei en totaal niet voor rede vatbaar, de suggestie dat hij ook tegen de route in kon lopen voor de veiligheid van hemzelf en van mij werd afgedaan met: jij ook een fijne middag.
Ik heb helemaal geen moeite met lopers op de route, of het nou mag, gewenst of ongewenst is, maar zoals deze prutser zicht gedroeg dan denk ik dat ik er de volgende keer maar langs stuif als het zo moet.

Verder erg fijn gereden en het gebeurde gelukkig op m'n laatste rondje.
Erg fijn zo iemand.

Blijf jezelf eraan herinneren dat er overal rotte appelen zijn, en het merendeel gewoon normale mensen. Dus om nou zelf ook meteen in rotte appel modus te gaan... :-q :bier:
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Don't worry, alleen bij dit rotte appeltje.

Ben de vriendelijkheid zelfe op de trails.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Volgende keer de bramenstruiken in duwen :tong
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Rhenen is eigenlijk het enige parcours op de UHR waar ik met regelmaat trailrunners tegenkom. Meestal overigens tegen de route in, maar ook dan kunnen ze nog zo koppig zijn dat ze denken dat ze - op een singletrack - niet opzij hoeven.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6110
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

StevenK schreef: di 19 mei 2020, 21:12 Rhenen is eigenlijk het enige parcours op de UHR waar ik met regelmaat trailrunners tegenkom. Meestal overigens tegen de route in, maar ook dan kunnen ze nog zo koppig zijn dat ze denken dat ze - op een singletrack - niet opzij hoeven.
Ze moeten gewoon heeeeeel ver opzij. Op de paden ernaast!

Ze hebben zoveel mooie paden waar zij mogen komen
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

Ik rem dan eigenlijk nooit en ga er gewoon met een noodvaart voorbij en roep op mijn allervriendelijkst: goedemiddag :bier:

*als iemand vol sarcasme en geduld wacht ik nog op de dag dat een nietsvermoedende bosrenner de discussie aangaat met me* :lol:
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

StevenK schreef: di 19 mei 2020, 21:12 Rhenen is eigenlijk het enige parcours op de UHR waar ik met regelmaat trailrunners tegenkom. Meestal overigens tegen de route in, maar ook dan kunnen ze nog zo koppig zijn dat ze denken dat ze - op een singletrack - niet opzij hoeven.
Lage vuursche is trailrunner's paradise. Zijn ze dol op....
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6110
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Horsthil schreef: di 19 mei 2020, 21:21
StevenK schreef: di 19 mei 2020, 21:12 Rhenen is eigenlijk het enige parcours op de UHR waar ik met regelmaat trailrunners tegenkom. Meestal overigens tegen de route in, maar ook dan kunnen ze nog zo koppig zijn dat ze denken dat ze - op een singletrack - niet opzij hoeven.
Lage vuursche is trailrunner's paradise. Zijn ze dol op....
Vandaar dat lage vuursche altijd zo snel kapot is
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: di 19 mei 2020, 21:34
Horsthil schreef: di 19 mei 2020, 21:21

Lage vuursche is trailrunner's paradise. Zijn ze dol op....
Vandaar dat lage vuursche altijd zo snel kapot is
Ik weet niet of je het nog kan herinneren, maar in het begin was het wel een issue dat op onlogische plekken voetstappen in de trail stonden. Iemand wist toen voor 99% zeker dat het van trailrunners was.
Waren namelijk ook soms in afdalingen sporen gesignaleerd
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dat je in het bos rent snap ik, dat je op een MTB trail gaat lopen, eigen risico, maar dat je dan van die vervelende oortjes in doet waardoor je geen fiets meer aan hoort komen vind ik toch wel ontzettend dom :-{
Echt veel slimmer lijkt de mensheid niet te worden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag wat rondjes op Rhenen gedraaid.
Eigenlijk is het niet lekker rijden meer, veel te mul overal, ik zou er hard van wegblijven :winkie:

Viel me trouwens op dat de spijkerbroeken/gympies brigade (en dat was 95% van wat er rond reed), gewoon over wandelpaden heen en weer rijdt om stukken af te korten of opnieuw te rijden.
Waarschijnlijk weten deze lui gewoon niet beter.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

StevenK schreef: di 19 mei 2020, 21:12 Rhenen is eigenlijk het enige parcours op de UHR waar ik met regelmaat trailrunners tegenkom. Meestal overigens tegen de route in, maar ook dan kunnen ze nog zo koppig zijn dat ze denken dat ze - op een singletrack - niet opzij hoeven.
Op Leersum zie ik ze toch ook wel regelmatig.
Er schijnt er ook 1tje rond te lopen ( :tong ) die een vignet als excuus heeft gekocht.
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

TenZNL schreef: ma 25 mei 2020, 20:51
StevenK schreef: di 19 mei 2020, 21:12 Rhenen is eigenlijk het enige parcours op de UHR waar ik met regelmaat trailrunners tegenkom. Meestal overigens tegen de route in, maar ook dan kunnen ze nog zo koppig zijn dat ze denken dat ze - op een singletrack - niet opzij hoeven.
Op Leersum zie ik ze toch ook wel regelmatig.
Er schijnt er ook 1tje rond te lopen ( :tong ) die een vignet als excuus heeft gekocht.
Sneu 3.0 als dat echt waar is :lol:
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
Plaats reactie