Pace RC129 - opnieuw opgebouwd p.23

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vandaag weer wat gefröbeld aan de Pace en nu is het weer een fiets :-D

Eerst de remmen. De voorremleiding was iets te lang, de achterremleiding veeel te kort (want ook geleverd als voorrem). Ik moest dus wat knippen en ik kwam erachter dat ik nog maar één insert had :o

Gelukkig ook nog een oude leiding in de doos waar ik de insert uit heb kunnen snijden, dus geen oponthoud.

Afbeelding

Vervolgens een oude cassette + ketting enigszins gereinigd en erop gelegd. Kabels op lengte en erop...
Afbeelding

En dan is-ie zo goed als klaar :-D
Nog wat finetunen, wat bescherming erop en morgen weer eens uitproberen!
Afbeelding

Afbeelding

Hij is echt heel erg mooi geworden, nog mooier dan ik me herinnerde. Dus ik ben er weer blij mee!

Speclist:
- frame Pace RC129 maat S
- vork Salsa Cromoto Grande
- balhoofd KCNC
- stuurpen FSA Gravity light 45mm
- stuur Syncros carbon 74cm
- zadelpen Thomson Elite
- zadel Charge Spoon
- remmen SLX 180/160mm
- shifters Sram X0 9 gripshift
- voorderailleur Shimano XT
- achterderailleur Sram X0 9-speed (een van de mooiste derailleurs ever imo)
- cassette Shimano XT 11-34
- crank Middleburn 22/32
- pedalen KCNC platform/klik
- wielen DT Swiss M1900 Spline 30
- banden Michelin Wildracer 2.25 / Schwalbe Supermoto 2.35 (vallen nagenoeg even breed)

Met name die slick is een probeerseltje, bevalt het niet heb ik nog alternatieven liggen.

Behalve de wielen en pedalen komt alles uit de voorraad, dus veel heeft het me nu niet meer gekost.
Veel zin in het ritje morgen! :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi geworden.
Ik zou nog wel kijken voor een zwarte zadelpen en stuurpen.
(of meer blank alu gebruiken en rvs spaken)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Weer mooi geworden.

Ik zou, puur visueel, een verende voorvork kiezen bij dit frame, maar dat zal zijn doel wel voorbij schieten.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, dat is enerzijds weer zoeken naar iets fatsoenlijks met 1 1/8 balhoofdbuis, en anderzijds weer meer overlap met de Snowdon. Dus dat laat ik maar even...

De verhouding blank alu/zwart vind ik best mooi zo, dus ook dat blijft vooralsnog.
De eerdere opbouw had wel wat meer alu, met name de crank (XT) en de remmen (XTR). Ook de spacers onder de stuurpen waren blank. Dat stond ook goed maar zoals hij er nu bij staat vind ik het misschien nog wel mooier.

Ik wilde zo mogelijk geen geld meer in de rebuild stoppen maar zoveel mogelijk uit m'n voorraadje gebruiken en dat is goed gelukt. Wat zeg ik, dat is perfect gelukt want het beetje wat ik nu uitgegeven heb is volledig gecompenseerd door de verkoop van een ander wielsetje :)

Oude build ter vergelijking:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4072
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

"Gewoon" weer ERG mooi dus :-q net als de vorige versie . Iets meer zwart tov oude versie misstaat inderdaad niet.
Blijft (een van) je mooiste bikes.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Kijk, daar staat toch weer een mooi fietsje! Kun je je voorstellen dat er mensen zijn die 'm zouden willen verkopen :bier: ?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als de nood maar hoog genoeg is... ;-)

Net terug van de wederdoop. Stoffig rondje Stadsbos, hier en daar wat mulle stukjes.

Het was even wennen, aan het weer ingeklikt rijden, het niet altijd goed kunnen zien hoe de ondergrond was door de zon/schaduw in het bos, het idee dat er een slick achterop lag, aan het geen vering hebben, en uiteraard aan het gevoel van een fiets die je nog niet goed kent.
De combinatie van deze factoren maakte wel dat ik vooral in het begin wat reserves hield, maar naarmate de rit vorderde voelde het steeds beter.

Denk wel dat ik de lokale rondjes lekker blijf afwisselen op dit fietsje.

En hij stond zo mooi te glimmen voor de rit... :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Zie er goed uit. Dit is gewoonweg een prachtig frame waarmee je alle kanten op kan en je oude builds bewijzen dat.
Ik durf te wedden dat je zo zonder vering en met een super moto achterin je een stuk jonger voelde op de route (niet dat je heel oud bent he :D )
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Oud, tsja... in elk geval wel ouder dan ik zou willen zijn :D

Die Supermoto heb ik toch maar vervangen door net zo'n Michelin als voorop.
Niet dat het slecht ging, eigenlijk geen noemenswaardige glijders gehad. Maar steeds in het achterhoofd dat ik met een volle slick onderweg was zorgde toch voor wat terughoudender rijden dan normaal.

Of zat die terughoudendheid vooral het feit dat ik weer 'ns met klikpedalen in een bos reed... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja blijft mooi maar is hij niet eigenlijk net een maatje te klein? Of vallen ze gewoon vrij laag?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Hij blijft mooi :-q
Zeker met de MB crank ipv de XT.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Heel mooi gedaan Paul! :-q Ik wens je er veel plezier mee!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dank heren ;-)
Die Middleburn staat hem inderdaad iets beter, past ook wel bij een Engels framepje natuurlijk.

@Ad, zodra het drieluik weer helemaal rijdbaar is ga ik er ook daar weleens mee rijden, het is echt m'n fietsje voor de lokale rondjes (Dorst, LDD en Stadsbos). Dat is star allemaal best goed te doen.

@Maverick, ik denk het niet hoor, de maat voelt goed. Alleen had wat mij betreft de balhoofdbuis wat langer mogen zijn. Ik zit niet graag diep en dan zou ik met minder spacers toe kunnen.

De geo is wel wat je nu oldskool zou noemen, dus nog geen hele lange bovenbuis en slacke vorkhoek.
Even uit mijn hoofd is de zitbuis 16"/40cm en de bovenbuis 57cm. Het verbaast me dat ik daar zelfs met dit korte stuurpennetje (45mm) eigenlijk heel lekker op zit. Ik had het als een probeerseltje gemonteerd, je moet af en toe wat experimenteren met de spullen uit de onderdelenbak :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Doelde meer op die enorme zadelpen die uitsteekt.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Altijd mooi een oude favoriet weer tot leven te wekken.

En ik heb al vaker op dit forum al bekend dat ik een zwak heb voor Pace, jarenlang met hun vorken onderweg geweest. Pace vork in dit frame zou ook mooi zijn, ze hebben ook een starre RC29 vork in naked carbon gemaakt. En er is natuurlijk ook de geveerde variant, staat op de foto in de openings post van dit topic 8) . Zijn wel vrij zeldzaam, net als de fraaie Pace stuurpennen.

En als ik ooit nog eens iemand moet uitleggen wat Long en Slack is weet ik welke foto ik er naast ga leggen voor het contrast.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie