Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

Vandaag héérlijk gefietst in de middag rond 1en, prima en een stukje beter naar de regen van afgelopen zondag. :-q
Gewoon nieuw paars/rood gereden en erachter aan de oude rode route , en de oude groene terug.... Prima vermaakt :-D
HONDA CRF 450R RULES!
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Avandea schreef: di 26 mei 2020, 12:57 Vandaag een rondje gedaan de nieuwe rode en paarse route.
Ik kan zegge wie er niks aan vind kan niet fietsen en ja er zitten flinke kuilen in, zelfs iemand goed hard zien vallen maar als je een beetje kan mtb’en dan gab je ze wel en zo heel erg goed ben ik ook niet en het is mij ook gelukt.
Al met al laat ze lekker praten ik vond het een geweldige route en zeker een dikke aan rader.
Kan begrijpen dat je hier in het weekend weg moet blijven ivm de drukte zo tof is de route🤘🏻🤘🏻
Als je dit niets aan vindt kan je niet fietsen? Wat een onzin. Ik hou niet van dit soort Flow-Trail routes. Kan zeker wel fietsen durf ik te zeggen. Kan ook goed vooruit komen op deze route en nergens moeilijk maar het is niet mijn ding.
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Afgelopen vrijdag en dinsdagavond ook weer geweest. Ik vind het een lekker stukje trappen. Moet zeggen dat de route zoals hij er nu bij ligt, wat losser en ruwere stukken, ik nu leuker vind. Je moet nu iets meer nadenken wat je doet en het is wat minder voorspelbaar. Ik zal wel een van de weinigen zijn :winkie: Zag nog een paar nieuwe stukken buiten rood en paars, ziet er ook veelbelovend uit. :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Vandaag heeft 't träumapad van mij gewonnen,na een stuk oud groen,oud rood,paars en rood wilde ik via t traumapad richting huis!! Al afdalend zat ik mij te bedenken dat hij net al dat zand,remknippen en afbrokkelende wallen wel weer natuurlijker was had ik natuurlijk niet moeten doen,je moet je koppie wrbij houden😉. Mijn voorwiel glipte over een zanderig walleltje en toen was t al gebeurd1-0 voor t traumapad. Grappig;mijn fiets "stond na de val achter me dwars over t pad op stuur en zadel🤣. Gelukkig was t vandaag erg rustig,en behalve wat schaafwonden oo arm,been en ego😥. Alles okè!! Maar dat is iok t fijne aan onze sport, de trail is nooït 2x t zelfde en je kan nooit 'op de automatische piloot"!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Deze week doe ik bijna iedere namiddag ff een half rondje met de kleine. Vooral zij krijgt veel moeite met het mulle zand. Helaas is ze vorige week goed onderuit gegaan op de afdaling achter het Afrika Museum waardoor ze nu voor bijna iedere afdaling angstiger is.

Het is nu duidelijk rustiger dan twee weken geleden. Echter vergeleken met twintig jaar geleden... toen fietste ik geregeld alleen in het bos. Kon je de oude groene route andersom rijden terwijl je niemand tot last was.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

SHJN schreef: do 28 mei 2020, 21:18 Deze week doe ik bijna iedere namiddag ff een half rondje met de kleine. Vooral zij krijgt veel moeite met het mulle zand. Helaas is ze vorige week goed onderuit gegaan op de afdaling achter het Afrika Museum waardoor ze nu voor bijna iedere afdaling angstiger is.

Het is nu duidelijk rustiger dan twee weken geleden. Echter vergeleken met twintig jaar geleden... toen fietste ik geregeld alleen in het bos. Kon je de oude groene route andersom rijden terwijl je niemand tot last was.
Ja heb je gezien vandaag met de kleine meid
2x zelfs😉. Rij hier ook al meer dan 20 jaar rond,veel veranderd in die tjjd.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
PsycholoGuy
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 17 juni 2013, 18:03
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 8.0 SL 2020

Biker67 schreef: wo 27 mei 2020, 18:21 Waardeloos. Veel te veel wandelaars en loslopende honden. De wandel en mountainbikepaden lopen teveel door elkaar heen waardoor je erg veel last van ze hebt.
Ik ga er niet meer naartoe.


Reactie / beoordeling van vermoedelijk een wandelaarster op MTBroutes.nl die al die mountainbikers helemaal zat is. :-?
Serieus? Ze hebben juist vrijwel al die paden van elkaar gescheiden. Ik ben zelf op rood en paars (en oude routes) de afgelopen 20x geen een keer een loslopende hond tegengekomen. Of mensen op de paden gehad die daar niet hoorden. Maarja, ik zal wel modder in mijn ogen hebben gehad. 🤔
MarcelJG
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 21 februari 2016, 11:23

PsycholoGuy schreef: vr 29 mei 2020, 23:50
Biker67 schreef: wo 27 mei 2020, 18:21 Waardeloos. Veel te veel wandelaars en loslopende honden. De wandel en mountainbikepaden lopen teveel door elkaar heen waardoor je erg veel last van ze hebt.
Ik ga er niet meer naartoe.


Reactie / beoordeling van vermoedelijk een wandelaarster op MTBroutes.nl die al die mountainbikers helemaal zat is. :-?
Serieus? Ze hebben juist vrijwel al die paden van elkaar gescheiden. Ik ben zelf op rood en paars (en oude routes) de afgelopen 20x geen een keer een loslopende hond tegengekomen. Of mensen op de paden gehad die daar niet hoorden. Maarja, ik zal wel modder in mijn ogen hebben gehad. 🤔
In vele gebieden is het verboden om de hond los te laten lopen. Op de rode route in Nijmegen ben ik afgelopen week nog achtervolgd door een zeer agressief acterende loslopende hond (gelukkig was het bergafwaarts :D ).
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

MarcelJG schreef: za 30 mei 2020, 09:08
PsycholoGuy schreef: vr 29 mei 2020, 23:50

Serieus? Ze hebben juist vrijwel al die paden van elkaar gescheiden. Ik ben zelf op rood en paars (en oude routes) de afgelopen 20x geen een keer een loslopende hond tegengekomen. Of mensen op de paden gehad die daar niet hoorden. Maarja, ik zal wel modder in mijn ogen hebben gehad. 🤔
In vele gebieden is het verboden om de hond los te laten lopen. Op de rode route in Nijmegen ben ik afgelopen week nog achtervolgd door een zeer agressief acterende loslopende hond (gelukkig was het bergafwaarts :D ).
+1, baasje liep 100m verderop en was druk met een mobiel aan z`n oor.
Het beest was ook nog eens hardnekkig, hij hield pas op nadat ik z`n schuit een scheerbeurt gaf met m`n achterwiel.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

SHJN schreef: do 28 mei 2020, 21:18 Het is nu duidelijk rustiger dan twee weken geleden. Echter vergeleken met twintig jaar geleden... toen fietste ik geregeld alleen in het bos. Kon je de oude groene route andersom rijden terwijl je niemand tot last was.
Tja dat krijg je als de sport groter/populairder wordt..
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Er zo sowieso 1.5 miljoen meer Nederlanders bijgekomen in die 20 jaar.....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Jirure1984
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 19 december 2010, 17:49
Mijn mountainbike: Giant Anthem 2 2019

Ik verwacht dat het de komende tijd nog rustiger gaat worden. Veel mensen, de nieuwkomers, gaan nu over het punt heen dat de nieuwigheid eraf is. En vele zullen daardoor afhaken. Het sportschool effect. Wandelaars zullen ook minder worden aangezien de regering steeds meer opengooit.

Overigens paars vind ik over het algemeen rustiger dan rood. En oud rood helemaal wat een totaal andere route is dan paars en rood nieuw. Maar wel erg lekker om mee af te wisselen. Langere rechte stukken, heerlijk doortrappen en met het goede weer van nu pak je ook meer zon.
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

TenZNL schreef: za 30 mei 2020, 09:15
MarcelJG schreef: za 30 mei 2020, 09:08 In vele gebieden is het verboden om de hond los te laten lopen. Op de rode route in Nijmegen ben ik afgelopen week nog achtervolgd door een zeer agressief acterende loslopende hond (gelukkig was het bergafwaarts :D ).
+1, baasje liep 100m verderop en was druk met een mobiel aan z`n oor.
Het beest was ook nog eens hardnekkig, hij hield pas op nadat ik z`n schuit een scheerbeurt gaf met m`n achterwiel.
Gister tijdens een rondje rood en paars geen last van honden. Wel twee herten die een stuk met mij mee renden. Prachtig.
rgos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 2 juni 2020, 00:28

Old school vraagje:

Zitten er oudjes op het forum die zich weten te herinneren waar eind jaren 80 / jaren 90 die mountainbike verhuur zat in Beek? Volgens mij Rijksstraatweg, maar waar precies? Ze verhuurden gele Batavus Buster ("Butser") MTBs en als je geluk had volgens mij ook Specialized.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

rgos schreef: di 2 juni 2020, 00:38 Old school vraagje:

Zitten er oudjes op het forum die zich weten te herinneren waar eind jaren 80 / jaren 90 die mountainbike verhuur zat in Beek? Volgens mij Rijksstraatweg, maar waar precies? Ze verhuurden gele Batavus Buster ("Butser") MTBs en als je geluk had volgens mij ook Specialized.
Jep die ken ik nog...( potverdikkie, ben ik nu al oldskool :~ ) Maar volgens mij zit die er niet meer, en anders verhuren ze iig geen mtb's meer.
Vroeger ook nog veel gefietst daar in het bos tussen Beek en Berg en Dal, daar is het echt supermooi, nu mogen we daar ( al lange tijd ) niet meer komen, ten strengste verboden en vaak controle.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Plaats reactie