MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: wo 20 mei 2020, 11:30
yo-eddy schreef: wo 20 mei 2020, 09:38 Laatst door een vriend geattendeerd op een mogelijk "leuk dropje"op gma, tussen het nieuwe lusje en de mattenafdaling. Samen even gaan kijken. Ligt er behoorlijk lastig bij, aanloop is omhoog met een doordraaiende bocht, landen doe je tussen de bosjes en een boomstam. Weinig ruimte voor foutjes dus ...... :winkie: https://www.youtube.com/watch?v=-VbYbIYJmbw :winkie: .....
Mooi!
Maar toch even het verzoek aan ieder hier om deze drop nog niet te rijden. Als de bocht verstevigd is en de landing veilig gemaakt kan het wel. Dat zal volgende maand gebeuren. Nu rij je de boel echt stuk daar. Het wordt dan een gedoog lijntje dus we gaan niet echt iets aanleggen hiervoor maar wel steviger en veiliger maken.

Ik pak m de 26e wel mee als we uitgetimmerd zijn :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

yo-eddy schreef: wo 20 mei 2020, 12:18
chrisscross schreef: wo 20 mei 2020, 11:30

Mooi!
Maar toch even het verzoek aan ieder hier om deze drop nog niet te rijden. Als de bocht verstevigd is en de landing veilig gemaakt kan het wel. Dat zal volgende maand gebeuren. Nu rij je de boel echt stuk daar. Het wordt dan een gedoog lijntje dus we gaan niet echt iets aanleggen hiervoor maar wel steviger en veiliger maken.

Ik pak m de 26e wel mee als we uitgetimmerd zijn :-q
30ste....
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: ma 25 mei 2020, 09:27
yo-eddy schreef: wo 20 mei 2020, 12:18


Ik pak m de 26e wel mee als we uitgetimmerd zijn :-q
30ste....
08:00 ... begreep ik :-{ :winkie: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

yo-eddy schreef: ma 25 mei 2020, 09:29
chrisscross schreef: ma 25 mei 2020, 09:27

30ste....
08:00 ... begreep ik :-{ :winkie: :winkie:
Jep, koffie!!
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Zijn er al mensen die het nieuwe lusje in aanleg al gereden hebben? Zo ja, nog op/aanmeringen? Nu kunnen we eea nog vrij gemakkelijk aanpassen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

In rondje van de zaak? Die boomstam lag in de weg, verder niks te zeiken. :D
◼︎ Go round the outside.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

chrisscross schreef: do 28 mei 2020, 12:10 Zijn er al mensen die het nieuwe lusje in aanleg al gereden hebben? Zo ja, nog op/aanmeringen? Nu kunnen we eea nog vrij gemakkelijk aanpassen.
Ik ga vandaag ws even. Nieuwe lusje ligt bij de andere nieuwe lus bij de slik?
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

boldrides schreef: do 28 mei 2020, 12:42
chrisscross schreef: do 28 mei 2020, 12:10 Zijn er al mensen die het nieuwe lusje in aanleg al gereden hebben? Zo ja, nog op/aanmeringen? Nu kunnen we eea nog vrij gemakkelijk aanpassen.
Ik ga vandaag ws even. Nieuwe lusje ligt bij de andere nieuwe lus bij de slik?
Ik vond vooral het eerste stukje behoorlijk bochtig. Ging met redelijk wat vaart erin dus was even wennen (lees remmen). Moet ‘m een paar keer doen om de “feel” ervan te krijgen gok ik
Gebruikersavatar
jan old skool
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: za 16 juni 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Giant Anthem Pro

Het nieuwe lusje moet nog worden ingereden. Vind hem (zelfs voor gma begrippen) bochtig tot haaks. Maar inderdaad kwestie van wennen en oefenen. Vind de Slik er prima bij liggen. Technisch. Vandaag rondjes gedaan. Veel vaders met kinderen. En met helm. Top!

Toch weer n solo fietser gezien zonder helm maar met Ray Ban. Hij ging wel keurig aan de kant maar dat is compleet onverantwoordelijk.

Een 3 tal week geleden was er ook n jongetje gecrasht in t eerste deel vanaf t fietspad. In gewone kleren en zonder helm. Wond in t gezicht en scheur in zijn neus. Toen samen met n andere mbt-er zijn moeder wezen zoeken. Helaas wist zijn moeder niet hoe tricky t gma kan zijn.

Wil geen dominee zijn maar je vraagt je af of die mensen niet de borden met “helmplicht” zien.

Complimenten voor t onderhoud en de continue aanpassingen.
Goed man. Prima
JhonDr
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 21:57

De onderhouds crew heeft afgelopen zaterdag super werk verricht. Een mooie North shore gebouwd en het andere lusje is bijna gereed om open te gaan. Super bezig heren/dames.

Ook langs de N242 is de aanpassing erg leuk geworden.
:-q Canyon Lux CF SLX 9.0 Pro Race
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

De nieuwe vlonder ... of North Shore .....mooi stukje werk :-q

Afbeelding

Afbeelding

en hij doet t ook nog ..... https://www.facebook.com/roy.stroomer/v ... 785813389/
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rene.urbex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 14 oktober 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Lapierre Zesty XM427

gisteren samen met mijn zoon voor de eerste keer naar geestmerambacht afgereisd (want noordwijkerhout en zandvoort dicht, en je wilt af en toe wel ens iets anders) en moet zeggen dat het erg goed is bevallen.
vooral op de parkeerplaats leek het erg druk met mtb-ers (waaronder cube biking team) maar op de route ging het allemaal prima.
op diverse plaatsen verschillende opties (makkelijk/moeilijk) en verdeeld over de route een hoop TTF's.
dat stukje (nieuwe) north-shore is ook erg leuk.
hier gaan we zeker nog een keer terugkomen :-q
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

boldrides schreef: do 28 mei 2020, 12:42
chrisscross schreef: do 28 mei 2020, 12:10 Zijn er al mensen die het nieuwe lusje in aanleg al gereden hebben? Zo ja, nog op/aanmeringen? Nu kunnen we eea nog vrij gemakkelijk aanpassen.
Ik ga vandaag ws even. Nieuwe lusje ligt bij de andere nieuwe lus bij de slik?
Nee nee nee, jullie bedoelen het verkeerde lusje. Waar jullie het over hebben in een chickenrun voor mensen die de Slik nog niet aandruven.
Ogen open houden dus voor de nieuwe lus, zoekt en gij zult vinden. Hij is nog niet officieel open dus nog niet heel goed aangesloten op de route.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Afbeelding

Iemand deze nieuwe creatie al getest? :D
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

jan old skool schreef: vr 29 mei 2020, 19:23

Een 3 tal week geleden was er ook n jongetje gecrasht in t eerste deel vanaf t fietspad. In gewone kleren en zonder helm. Wond in t gezicht en scheur in zijn neus. Toen samen met n andere mbt-er zijn moeder wezen zoeken. Helaas wist zijn moeder niet hoe tricky t gma kan zijn.

Wil geen dominee zijn maar je vraagt je af of die mensen niet de borden met “helmplicht” zien.

Complimenten voor t onderhoud en de continue aanpassingen.
Tja, hier ontkom je niet aan. Toch de onnozelheid van de mensen zelf of ouders.
Plaats reactie