Racefully topic no. zoveel

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Er staat nu een Rode Lux 8,0 in M in de outlet, a 4099,-, https://www.canyon.com/nl-nl/outlet/mou ... e&prefv3=M.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Wel wat je wil qua afmontage.
Wel vreemd dat er maar €100 korting wordt gegeven, de xl heeft €250.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

massen schreef: vr 29 mei 2020, 10:10 Wel wat je wil qua afmontage.
Wel vreemd dat er maar €100 korting wordt gegeven, de xl heeft €250.
De M is een nieuwe fiets met schade. De XL is gebruikt dus dat zal het verschil verklaren. :) Check wel goed te foto's. De M met die schade met maar 100 euro korting zou voor mij een no go zijn.
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Thanks! Ik vind het ook vreemd dat je de "gewone" 8,0 in M ook nog steeds in je winkelmandje kunt gooien voor 4199. Is die in de Outlet dan misschien een geretourneerd exemplaar die ze niet meer als 100% nieuw kunnen verkopen? Ik weet niet hoe dat normaal bij Canyon zit.
Edit: Ja dus. Ik zie nu de schade op de foto's

Vwb de korting... hmm dit jaar is inderdaad wel een raar jaar. Er zijn veel mensen opeens begonnen met fietsen en er zijn lever problemen. Niet echt garantie voor een over-voorraad waar men snel vanaf moet... Ik zie inderdaad dat bij Mantel de keuze in Scott Spark al heel erg minder geworden is.

Verder blijft het een beetje twijfelen... Lux en Oiz beste afgemonteerd en zijn mooie fietsen. Of toch dan de Spark (al dan niet RC) en dan maar een GX groep? De Mondraker is toch wel afgevallen, daar moet ik teveel aan versleutelen en hij is al duurder dan de rest. Net als de SC en de intense. Of dan toch het 2019 Sniper model? Lastig allemaal, die keuzes :D

Wat is overigens het voor-of nadeel van het feit dat de Spark een Alu achterbrug heeft en de RC een Carbon? Voor mijn gevoel zou ik liever volledig Carbon hebben, maar misschien biedt alu achterbrug wel voordelen?
De lux heeft 24mm wielen. Licht een 2.4 band daar een beetje mooi omheen of kun je dan beter bij 2.2 blijven?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Spark RC en Spark zijn niet goed te vergelijken.
Gewone Spark frame, deels alu, is veel zwaarder en steviger afgemonteerd, heeft een heel andere geometrie, nog meer trail-georienteerd.
Waarbij de RC-geometrie overigens nog steeds relatief trailwaardig is voor een racefully, die liep daarmee altijd al voorop. Het frame (carbon) en de afmontage van de RC is licht en racy (maar een gewone Oiz en Lux zijn nog wat lichter afgemonteerd, zit 'm in de wielset met name).

Mijn Lux heeft 25mm velgen, wat prima ging met 2,35" Forekaster en 2,35" Ikon in de bergen.
2,4" wil ik nog proberen binnenkort, met Wolfpack's. Huidige 2,25" Wolfpacks vallen natuurlijk heel erg mooi op 25mm velgen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Ik denk dat je volgend voorjaar. heel veel "weinig gebruikte" mountainbikes en racefietsen gaat vinden op Markplaats.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Haha, dat zou zomaar eens kunnen :P

Vandaag toch maar eens naar Mantel gereden in Den Bosch. Ik moet zeggen dat het aanbod in de winkel vrij karig was. Duidelijk te zien dat er veel fietsen verkocht worden. Veel podiums waren leeg. Wel even de Scott Spark RC 900 Team bekeken. Deze staat op de site voor 3999, maar in de winkel 3599... dat scheelt alweer wat. Dan blijft er alweer een bedragje over voor een dropper of de groep...
Misschien morgen eens langs de Orbea dealert rijden.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

pimmedoris schreef: vr 29 mei 2020, 11:21 Er zijn veel mensen opeens begonnen met fietsen en er zijn lever problemen.
Fietsen en overmatig alcoholgebruik gaat ook gewoon niet samen. :bier: :winkie:
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

massen schreef: vr 29 mei 2020, 09:23 Echter voor dit jaar durf ik geen voorspelling te doen, er wordt veel gekocht en veel voorraad is al weg.
Ik durf wel een voorspelling te doen....:

Voorraad van de 2020 modellen is vrijwel op - nog een paar weken en dan helemaal op (behalve de echt dure modellen; 5K+).

Zowel in China als in Taiwan hebben de fabrieken een paar maanden stilgestaan en begint de productie pas nu weer een beetje op gang te komen.

De meest fabrikanten kunnen pas weer gaan bouwen zodra de onderdeelfabrieken (Shimano, SRAM, etc) weer volop aan het leveren zijn.

Al met al zou het mij niet verbazen als de leveringen pas eind van dit jaar weer op gang komen (komt allemaal met de boot hierheen) en het komende jaar maar weinig geleverd kan worden
StAlTiCa
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Weet iemand of er van 2019 naar 2020 significante wijzigingen doorgevoerd zijn bij de scott spark RC? Ik vind namelijk nu via google een aanbieding voor een 2019 Scott Spark RC 900 Pro van 5499 voor 3999. Dat is ook wel weer interessant. Iemand bekend met fietsenwinkel Meulenreek in Geffen?

Verder kwam ik op marktplaats aanbiedingen tegen van gebruiker "MTBheeze". Ook allemaal nieuwe fietsen en zeer scherp geprijsd. Iemand ervaring hiermee? Het lijkt niet echt een fietsenwinkel, maar een fietsclub die goedkoop aan fietsen kunnen komen? mtbheeze
Alle rubrieken
http://www.marktplaats.nl/link/search?q ... ialbuttons
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Is dat die ‘donkergroen-bruine’ fiets met oranje accenten? XTR 1x12?
Buitenkansje, doen.
Geen grote wijzingen.
Evt dropper erop en klaar.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

massen schreef: vr 29 mei 2020, 10:10 Wel wat je wil qua afmontage.
Wel vreemd dat er maar €100 korting wordt gegeven, de xl heeft €250.
Hoe meer navraag hoe minder korting. Ze gaan als broodjes over de toonbank.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

aurelius schreef: za 30 mei 2020, 13:07 Is dat die ‘donkergroen-bruine’ fiets met oranje accenten? XTR 1x12?
Buitenkansje, doen.
Geen grote wijzingen.
Evt dropper erop en klaar.
Die ja! Kleur is wat minder dan de 2020 modellen, maar afmontage is wel top natuurlijk. Inderdaad moet er een dropper op
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Da’s de bike waar ik toen tevergeefs een maand of 6-7 op wachtte (Shimano had brand, XTR cranks waren er niet, daarom zit er nu een nog wat mooiere lichtere Race Face Next sl op). Toen toch op de bestelknop gedrukt van mijn huidige Lux die ook uitverkocht was, maar waarvan er en S-je op de site verscheen. Mijn maat heeft wel op die Spark gewacht (we kregen groepskorting met zijn 2-en), ik vind de kleur erg mooi in ‘t echt!
Ik zou maar bestellen, buitenkansje!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

delete
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Plaats reactie