Cuba attention Sl of Cube acid

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
henkdekker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 23 mei 2020, 07:41

Beste forumleden,
Mijn naam is Henk Dekker en ben nieuw hier. Het is tijd voor een nieuwe mtb (oude merida mats 26inch heeft zijn tijd gehad).
Nu heb ik wel het een en ander gelezen en twijfel op dit moment tussen de Cube attention SL en de Cube Acid. Mijn budget ligt op max 1000 euro.

Gebruik hem 1x per week voor een verharde rit naar mijn werk en 1x per 2-3 week voor een rit in drenthe (appelscha en gasselte).

Mochten jullie andere merken aanraden dan sta ik uiteraard open voor jullie advies. Mijn lengte is 186cm. Gewicht 88kg
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Met beide niks mis mee voor jouw doel. De acid heeft iets betere remmen.
Kijk zelf eens bij 12go voor andere vergelijkbare. Er is veel te vinden rond de €1000
Skoennie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 22:38

Dank voor je bericht.

Mbt die remmen kan ik niet echt beoordelen wat het verschil is. Ga je dat in de bossen echt merken? In die zin dat het het prijsverschil (€150) echt waar maakt? De versnellingen zijn ook van een ander merk. Ik beschik helaas nog niet over de ervaring om op basis van een proefritje op de weg en goed oordeel te kunnen vellen. De verkoper zegt uiteraard dat de acid beter is een dat je dat echt merkt. Maar €850 of € 999 is best wel een groot prijsverschil:-)
henkdekker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 23 mei 2020, 07:41

Beste Skoenie,

Fijn dat je meereageert, maar de vraag kwam van mij:)

Komende week even langs de lbs hier in de buurt en even wat verschillen in het echt ervaren. Heb ze vandaag beide even kort gezien en schakel mechanisme is los van 1x of 2x qua bediening ook net even ander tussen sram en shimano.

Komende week even testen. Mocht een ander type fiets een betere optie zijn hoor ik dat uiteraard graag. Wel tot budget van max 1000
Skoennie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 22:38

Sorry Henk, ik heb eergisteren een post gedaan (viewtopic.php?f=7&t=146167&p=2493722#p2493722) waarbij ik ook twijfel tussen de acid en de attention. Per ongeluk jouw post gepakt in erop te reageren. Erg toevallig.... Maar ook ik heb een aantal interessante reacties ontvangen...., Misschien helpen die jou ook met jouw keuze
henkdekker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 23 mei 2020, 07:41

Ah daar had ik zo op kunnen aanhaken. Sorry..
henkdekker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 23 mei 2020, 07:41

Inmiddels de twijfel door een extra fiets. Cannondale trail 3. Hoe is deze in vergelijking mrt de cube acid?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

henkdekker schreef: za 23 mei 2020, 21:44 Inmiddels de twijfel door een extra fiets. Cannondale trail 3. Hoe is deze in vergelijking mrt de cube acid?
Versnelling 2x11 vs 1x12
Cube frames zijn wat korter in verhouding tot de hoogte. Veel mensen kopen van Cube een maat groter dan van een ander merk (zoals Cannondale) en zitten zo wat meer rechtop. (Stuur komt dan wat hoger, zadel staat op dezelfde hoogte). Wat je zelf het lekkerst vindt zitten, weet ik niet.
henkdekker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 23 mei 2020, 07:41

Komende week beide fietsen dus maar even in het echt testen en kijken wat prettiger is. Qua voorvork etc weinig kwaliteit verschil tussen deze twee?
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

Hoi,

Alle veschillen zijn voorbij gekomen. Vorken zijn wat ik zo snel heb kunnen zien gelijk. De gewone attention (zonder SL) heeft een coil vork, die zou ik links laten liggen.

Verschil zit dus in de remmen en in de aandrijving 2x11 of 1x12

Geometrie heb ik niet naar gekeken om eerlijk te zijn.

Dus lekker proefrijden en kijken wat jij lekker vindt fietsen en welke kleur jij mooi vindt. Er zit geen wereld van verschil tussen deze twee.
Canyon Neuron CF9 2022
henkdekker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 23 mei 2020, 07:41

Vandaag even wezen fietsen op meerdere modellen en uiteindelijk gekozen voor de acid. Geometrie van cube zat mij lekker en 1x12 heb ik voldoende aan. Ik heb gekozen voor de zwarte uitvoering.
Bedankt voor het meedenken allemaal. Zodra de fiets geleverd wordt zal ik even een foto posten.
henkdekker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 23 mei 2020, 07:41

NFP en mijn werkgever waren vlot. Na 3 dagen stond de fiets al klaar!
Eerste test ritje gemaakt en nog beetje fijnstellen van zadelhoek/hoogte en pedalen etc fietst het nu geweldig!

Op naar mooie kilometers
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Veel fiets plezier er mee. :-q
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

veel plezier!
Canyon Neuron CF9 2022
Plaats reactie