Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Markie73
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 28 april 2020, 19:22

Hoi,

Laat ik mij ook maar voorstellen, ik ben Mark en woon in het midden van het land in Amersfoort. In het verleden ben ik lid geweest onder de naam Woertje73. Leeftijd is 46 jaar

Meestal rijdt ik op de routes in Midden Nederland, voornamelijk Austerlitz, Zeist en Amerongen. Nu Austerlitz en Zeist de route gesloten is ben ik een aantal keer uitgeweken naar de route Harderwijk en Ermelo.

Fietsen is voornamelijk voor mij in de zomer dat doe ik nu nog op mijn Merida Gustav, ben al wel een beetje aan het rondkijken naar een 29er.
robinp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 6 mei 2020, 19:42

Goedemiddag iedereen,

Na lang wikken en wegen ben ik sinds kort ben ik actief opzoek naar een mooie mountainbike om te zien of deze sport bij mij past. Naast fietsen blijf ik fit door gewichten op te tillen :-).

Ben in de korte tijd dat ik op dit forum rond hang al een stuk wijzer geworden en hoop met jullie input een toffe fiets aan te kunnen schaffen!

Goed weekend, geniet van het mooie weer ✌️
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

Nieuw op 't forum en weer opnieuw begonnen met mountainbiken.

Heb vanaf mijn 9e een jaar of 5 gemountainbiked met paps over de routes Amerongen en Leersum ( elke zaterdag ) en daar een mooie basis mee kunnen leggen. Destijds de volle 5 jaar gereden op een Bmerk full rigid MTB die me nooit in de steek heeft gelaten.
Afgelopen winter de Giant ( Hardtail uit 2003 ) van mijn vader opgeknapt en daar weer mee begonnen.
De basis van het fietsen was ik niet verloren en het stuurwerk, vooruit kijken, anticiperen en ga zo maar door was weer snel opgepakt! ( alleen mijn conditie was een dingetje :lol: )

Helaas is de voorvork overleden een paar weken terug.. ( speling tussen binnenste en buitenste poot ) en niet te reviseren. vanwege nog meer komende onderhoudskosten een Giant Fathom 2 gekocht met 29 inch wielen en daar nu een paar weken mee rondgestuurd.
Ongekend wat een verschil..
Ben vooral bezig met nieuwe routes ontdekken, trial/balansoefeningen en volgende stap is leren springen!
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
Tomvanni
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:11

Hallo allen,

Ik ben Tom,46. Woon in België. Ik rij al n paar jaar in de "Vlaamse ardennen" op mijn Orbea Alma, aangezien die hier in de achtertuin liggen... Maar ik wil deze zomer mijn terrein beetje verleggen en wat meer bij jullie, in de ardennen en verder gaan rijden. Daarom ben ik op zoek naar een full suspension trailbike ,tips en tricks welkom!
Gebruikersavatar
Jumping jack
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 15 mei 2020, 17:32

Hallo,

ik lees al een tijdje mee in de schaduw en vond het wel zo netjes om me eens te registreren.

Ik ben zo te lezen een streekgenoot van diegene boven mij, woon ook aan het begin van de Vlaamse Ardennen. Ik ben 38, vader van twee, ben pas sinds een jaar of twee fanatieker aan het fietsen gegaan en zou eigenlijk graag meer tijd hebben om buiten te spelen. Als ik dat doe, doe ik dat met een HT met een bepaalde stamboom, en sinds kort met een super leuke fully. Maar daar zal ik het SYS topic verder over uitweiden...

O ja, ook sleutelen en frullen aan de fietsen vind ik erg leuk en leerzaam. Gelukkig dat er weinig aan kan ontploffen :-D .
Gebruikersavatar
Bux
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 10 mei 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega

Goedemorgen!

Ook ik lees al een tijdje mee, en het was tijd om me te registreren. Ik ben Mark, vader van 3 jonge kids, en rij meestal de routes rond Ede. Heb altijd al wel gemountainbiked, maar afgelopen 6 jaar wat mee, probeer elke zondag te rijden als dat lukt.
Heb toen deze fiets overgenomen: viewtopic.php?p=2177392
Bevalt nog steeds erg goed! Alhoewel een snelle hardtail me ook weer begint te trekken.... :P
onnost
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 15 mei 2020, 17:03

he hoi

ik ben onno, 39 en bezig om een dartmoor primal op te bouwen.

na wat zoekwerk over dit frame kwam ik deze site tegen en dacht laat ik mijzelf eens registreren om te kunnen bomen met eensgezinden. :-)

mijn mtb geschiedenis
- cube acid 2012
- cube acid 2028
- huidig project dartmoor primal 29 2020.
Svebby
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 18:20
Mijn mountainbike: Cube LTD Race '16 - Canyon Neuron CF 9.0 '20

onnost schreef: wo 20 mei 2020, 14:40 he hoi

ik ben onno, 39 en bezig om een dartmoor primal op te bouwen.

na wat zoekwerk over dit frame kwam ik deze site tegen en dacht laat ik mijzelf eens registreren om te kunnen bomen met eensgezinden. :-)

mijn mtb geschiedenis
- cube acid 2012
- cube acid 2028
- huidig project dartmoor primal 29 2020.
Welkom Onno,

Maar zeg me: die Cube uit de toekomst...is er nu veel vernieuwd in de komende 8 jaar? :lol:
Repetition is the mother of all skill
onnost
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 15 mei 2020, 17:03

Haha nou lekkere binnenkomst weer. :-D
swa100
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 12:35

Dag allen,

Ook ik ben nieuw! Ik ben Leroy, 28 jaar en kom uit de provincie Zuid-Holland. Ik ben, samen met mij vriendin, de wondere wereld van het mountainbiken in Nederland aan het verkennen op onder andere dit forum! Leuk om al die nuttige topics te lezen, zitten wat mooie tips tussen.
Gebruikersavatar
paashaas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 13 mei 2020, 22:43
Mijn mountainbike: Giant Terrago XC29
Contacteer:

Hoi, ik ben Patrick, 42 jaar, kom uit Roermond, m'n nickname stamt nog uit de 27MC wereld van vroegah….
Sinds kort eigenaar van een Giant Terrano XC29.
Ik heb me aangemeld omdat ik een paar vragen heb, maar ook op zoek ben naar andere locaties om eens te gaan biken....
What separates the men from the boys, is just the size of their toys
kdennis
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 16:46

.
Laatst gewijzigd door kdennis op ma 14 september 2020, 15:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Welkom Dennis.

Stel je technische vragen even op de juiste plek: technische vragen en onderhoud. Geef zoveel mogelijk info in het start topic over je fiets en je vraag dan komen er vanzelf reacties op :-q
Stackme
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 2 juni 2020, 19:39

Hoi allemaal mijn naam is Ben,

Ik ben 35 jaar oud en ik heb een paar dagen geleden een Canondale Trail 2 gekocht.

Ik fiets vooral in mierlo en het zou gaaf zijn als ik met mensen samen een keer kunnen fietsen :-D
Jack1985
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 11:32
Mijn mountainbike: Scott aspect 970

Zal mij ook eens voorstellen hier.

Ik ben Jack, 34 jaar jong. Uit het zonnige brabant. Vlak bij de drunense duinen.

Afgelopen weekend mijn eerste mtb gekocht.
Heb een scott aspect 970 in het oranje gekocht.

Tevens ook gelijk kleding en dergelijke erbij en hoop redelijk goed voorbereid te kunnen gaan beginnen met het rijden.

Hoop hier nog de nodige tips en tricks te kunnen vinden. Maar dat zal vast goed komen.
In bezit van:
Scott aspect 970 orange.

Verdere hobby:
Golf 3 cabrio
Show truck
Plaats reactie